Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad är ett seoproffs hemlighet?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-25, 15:14 #21
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G Visa inlägg
Hur hade du önskat att ett SEO-proffs arbetade? Visst kan jag komma på flera andra metoder än halvsnygga länknätverk, men jag vet inte om någon skulle ha råd att köpa de tjänsterna.
Hej,
Seo-arbetare jobbar i ett system, inte mycket annat de kan göra. Tycker det finns ett systemfel med just länkar (offpage), onpage är ju lite mer transparent.
Men å andra sidan vet jag inte vad som skulle kunna ersätta länkarna när sökmotorerna ska ranka sidor.
Men det är ju något sjukt med just länkar och hur det fungerar nu idag. Det var det jag menade med att det måste kännas lite dirty för en offpage optimerare att sitta och generera en massa skit dag ut och dag in eller för den delen syssla med förhandlingar om vad det kostar att hamna med en länk åt en kund på en PR8 sida.
Dessutom är det ju ett system som inbjuder till att sänka relevansen starkt, relevansen måste på sikt vara det allra viktigaste med en sökmotor.

Är man en van google användare ger mig fanken på att man börjat tröttna på att samma (ej relevanta) sajt kommer upp som etta inom det område man gillar eller är verksam i.
Ordnar inte sökmotorerna detta så tröttnar snart besökaren och vem har vunnit då?

Till sist, läste precis på ett annat ställe om att det gnälldes att det svårt att komma förbi wikipedia i serpen, den var en bromskloss mot plats 1. Det torde finnas en anledning och det är att den är relevant för sökningen, ger besökare kanske hela eller delar av vad de vill ha, frågan är hur många serp jagare som tänker på det, att verkligen kunna erbjuda innehåll med substans i!
olsserik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-25, 16:45 #22
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
Alltså visst. Grunderna som att en <title> tag är bra att ha och <h1> är viktigt att använda kan nog de flesta som pysslar med webb. Det är ju ändå på Novice-nivå men det du betalar för är ju de avancerade kunskaperna som ett proffs besitter.

Det finns så sjukt mycket On-page optimering som man kan göra, detaljer finns det gott om. Man betalar också för deras kontaktnät, för att de kan skaffa bra; KVALITÉ-länkar till en.

Detta känns som en löjlig diskussion, ungefär som de som inte förstå hur en hemsida kan kosta 50.000 KR. Man betalar för vad man får och affärsnyttan i det. Efterfrågan för SEO är stort.
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-25, 17:58 #23
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
Ja, men du missade iaf min poäng Marcus.
Dels så har jag inte hackat på seoproffsen som grupp, de försöker ju jobba så bra som möjligt efter systemet de lever i idag. Systemet verkar det dock finnas fel i.
Sedan har jag inte ifrågasätt deras arvoden.
Kvalitélänkar, det har jag sökt efter men inte funnit särskilt många när jag kollat igenom några referenssidor hos några seobolag, kan ni ge några exempel, det skulle vara schysst att se några jobb på detta (jag är ärlig här alltså)!
olsserik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-25, 19:30 #24
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av olsserik Visa inlägg
Ja, men du missade iaf min poäng Marcus.
Men vad är din poäng? Jag upplever det du skriver mest som allmänt gnäll. Vad är det vi diskuterar och vart vill du komma?

Citat:
Ursprungligen postat av olsserik Visa inlägg
Kvalitélänkar, det har jag sökt efter men inte funnit särskilt många när jag kollat igenom några referenssidor hos några seobolag, kan ni ge några exempel, det skulle vara schysst att se några jobb på detta (jag är ärlig här alltså)!
Det är svårt att följa upp bra SEO. Ett bra länkbygge ser ut att vara naturligt. Är det väl utfört så kan ingen se att webbsidan köpt någon seo-tjänst överhuvudtaget, utan den ser bara ut att vara en allmänt populär och trovärdig webbsida när man följer eventuella backlinks. Lite skräplänkar förekommer nästan alltid, men dessa kan man gömma, så att de inte dyker upp i din backlink-checker. Det vanligaste är att seo-bolag säger åt Yahoo att inte indexera webbsidor där det finns länkar till seo-kunder, eftersom Yahoo Site Explorer är det vanligaste verktyget för att följa upp backlinks.

SEO kan i värsta fall vara lite dirty. Men till största delen så handlar det om att plugga regler och att vara lite smart och kreativ. När man märker att man är smartare och mer kreativ än andra så känns det inte särskilt dirty, utan bara allmänt bra. Ett exempel är tex din fråga om varför du inte hittar några bra inlänkar till sidor som köpt SEO. Någon SEOare har helt enkelt lyckats överlista dig och tycker förmodligen att det är ganska roligt.

Återigen så vill jag dock påpeka att den SEO som de stora bolagen tillhandahåller till låga priser i bästa fall kan jämföras med McDonalds hamburgare i kvalité och pris. Man får det man betalar för.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-25, 20:21 #25
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
Jag ville ha reda på om seoproffs har några hemliga trix.

Och det är ju kanon Gustaf för nu gav du ju några!
Hur mycket sådan SEO görs aktivt på beställning, är det vanligt? Alltså kvalitetsinlänkar och till och med så att man sopar bort spåren efter sig.
Om någon undrar så är jag intresserad av ämnet och vill komma dit hän att jag lär mig lite mer om det, ok? Riktigt bra SEO verkar ju inte så dirty ändå då.
olsserik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-25, 21:17 #26
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Besök www.seoforum.se, där lär du dig massor om seo om du är intresserad
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-26, 10:10 #27
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
Tack Swecat, har hängt där en del också men bredden som finns är på wn tycker jag är bra.

Vilka seo-bolag är "kungar" i Sverige idag på seo?
Ex, vilka skulle typ Ericsson eller skatteverket anlita för ett sådan uppdrag?
olsserik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-26, 11:19 #28
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av olsserik Visa inlägg
Tack Swecat, har hängt där en del också men bredden som finns är på wn tycker jag är bra.

Vilka seo-bolag är "kungar" i Sverige idag på seo?
Ex, vilka skulle typ Ericsson eller skatteverket anlita för ett sådan uppdrag?
troligtvis inga.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-26, 12:17 #29
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Stora företag anlitar inte dem som är bäst utan dem som har bäst säljare.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-27, 12:05 #30
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Myndigheter jobbar inte alls med SEO, de klarar sig på sitt varumärke.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
seo-företag, seo-proffs


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017