Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella Adtraction-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-13, 13:34 #51
tap1ons avatar
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 276
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem
tap1ons avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 276
Citat:
Ursprungligen postat av jakoob Visa inlägg
Vad har ni för konvertering?
Hur många klick ska generera ett köp ungefär...
Är omöjligt att svara på en sån fråga. Beror på vilket program och vilken kanal affiliates marknadsför det i.
tap1on är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-13, 17:30 #52
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
jakoobs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
Förlåt ska vara mer specifik, om vi tar lån, via textlänkar på bloggar. Hur många klick per såld tjänst? Allt ifrån organisk trafik ifrån Google.
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-08, 17:21 #53
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 95
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 95
Ni har pausat säkert 20 annonsörer senaste månaderna. Vad håller ni på med?
Jontz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-08, 18:40 #54
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
Ni har pausat säkert 20 annonsörer senaste månaderna. Vad håller ni på med?
Dom fallen som jag känner till så har det handlat om annonsörer som inte betalat fakturor... Inte så konstigt att annonsörerna pausas då...
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-08, 23:08 #55
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Det känns som adtraction har tappat controll, de pausar visa annonsörer månader efetr att man pekat på att något är sne, de bör se till att allt fungerar som det ska innan vi publisher kommer på det, i mitta fall så handlar det om hundra tls "transaktioner" innan de pausat programmet/en.

Söker just nu på nya aktörer för de program jag kör.
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-09, 11:48 #56
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 95
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 95
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Dom fallen som jag känner till så har det handlat om annonsörer som inte betalat fakturor... Inte så konstigt att annonsörerna pausas då...
Hade länkarna slutat fungera i samband med pausning hade jag inte varit lika irriterad. Nu får ju den som inte betalar sina fakturor, eller har problem med sin tracking, en belöning i form av gratis marknadsföring av de publishers som glömmer eller inte har tid att byta ut länkarna på studs. Sen ska vi alltså slänga upp allt igen när annonsören bestämmer sig för att det är dags att betala?

Om en annonsör inte ser något större drop när de lägger ner sin affiliatemarknadsföring, så kommer de tro att den inte gjorde så stor nytta. Där försvann moroten att betala för det.

Ta bort annosörer som inte kan betala för sig. Varför vill man ha såna samarbeten? Alternativt prepay credit som dras automatiskt.

Sen undrar jag varför just alla pausningar är på Adtraction? Tradedoubler, adrecord, cj och många fler pausar verkligen inte i den omfattningen.
Jontz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-09, 11:56 #57
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Så tråkigt, orka gå igenom allt. igen, för att ta bort och lägga till.

De flesta har en hum om % konvertering på och man bör få betald oavsett fel med traking andå, jag menar har företaget 5% avslut då bör man få betald för 20 prospects trotts att traking har slutat fungera, men inte med Adtraction " Hej John, du hade rätt, bolag X hade fel med sin spårningslänkar, nu pausar vi och återkommer senare när bolag X har löst problemet" WTF, och vad händer med min trafik de senaste månaderna? Nada!!

Så trött, på riktigt ;(
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-10, 14:30 #58
Kalledanz Kalledanz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 21
Kalledanz Kalledanz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 21
Vilket program är det du syftar på John? Comviq pausades nyss, men inte pga spårning, men att dom tog bort order efteråt. Det programmet finns också hos TD, samma upplägg fast dina order kommer in som "pending" istället och godkänns senare. Sen ser jag inte problemet med att oseriösa aktörer rensas bort.
Kalledanz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-10, 15:49 #59
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
@ Kalledanz, Comviq betalade endast nä beställaren har aktiverat sitt simkort genom påfylning, detta hittade man i Comviqs beskrivning tidigare, nu har Adtraction/Comviq ändrat på detta i efterhand.

Jag testade själv med en beställning i början och är 99,9% säker på prosessen.

3 månader senare så ser jag att Adtractions transaktioner blev ickegodkända, nu pratar vi om em massa beställningar upp mot 98% som inte blev godkända, Det klart det stör mig när jag ser att att detta sker utan att jag blir informerat om det.

PS/ ändringen kom lite senare på vägen efter som mina transaktioner hade inga problem i början, bra CTR låg på 13,3 %, men nu på senaste 3-4 månaderna blir CTR på 14,3, alltså ingen stor skillnad från perioden innan förutom att Comviq kom på plötsligt att mina transaktioner är inte godkända!

något som inte stämmer och får inte bra svar av Adtraction heller.
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-10, 22:08 #60
Adtractions avatar
Adtraction Adtraction är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 39
Adtraction Adtraction är inte uppkopplad
Nykomling
Adtractions avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 39
Standard Stängda/Pausade program

Hej,
Vi håller med om att vi har stängt för många program i år och framförallt att vi vissa fall har haft för kort förvarning. Vi ska försöka se till att ge minst 7 dagars förvarning framöver såvida inte annonsören har ansökt om konkurs eller motsvarande. Vi tror också att antalet stängda program kommer att minska betydligt framöver eftersom vi nu har gjort en upprensning.

gregoff har rätt i att programmet framförallt har pausats/stängts på grund av obetalda fakturor. Adtraction har en utbetalningsgaranti och vi betalar alltid för alla transaktioner fram tills dessa att ett program pausas eller stängs. Vi har alltså inte dåligt koll utan snarare bra koll. Det måste vi ha eftersom vi betalar affiliates även om vi inte får betalt av annonsören.

Vi förstår som sagt att vi har haft för kort förvarning och vi ska bättra oss på den punkten, men vi kan inte fortsätta att driva programmen utan att få betalt av annonsören. Det är negativt att program stängs, men all affärsverksamhet innehåller ju ett mått av risk och vi menar Adtractions modell är fördelaktig för affiliates ur ett riskperspektiv. E-handel är konkurrensutsatt bransch och vi kommer tyvärr att se enstaka konkurser och likviditetsproblem även framöver. Det gäller som nätverk att hitta rätt balans mellan att minimera risk och att ha ett intressant programutbud.

Jontz menar att ”Hade länkarna slutat fungera i samband med pausning hade jag inte varit lika irriterad. ” Vår uppfattning är att de flesta affiliates blir mer irriterade av brutna länkar (dålig SEO) än av att skicka trafik utan ersättning och därför brukar vi ge några dagars förvarning innan vi stänger av affiliates från ett program och i vissa fall har det tagit betydligt längre tid än så. Vi är dock numera medvetna om att vissa affiliates vill bli avstängda så snabbt som möjligt och försöker göra så för dem när det är praktiskt möjligt. Sedan är det ju viktigt att läsa våra e-mail.

Comviq har förstås inga betalningsproblem. Där handlar det mer om modellen har baserats på att Comviq betalar för aktiverade kort/abonnemang, något som inte sker vid köp. Comviq har skickat godkända transaktioner efter varje månads slut. När vi fick transaktionerna för Juni månad kunde vi konstatera att färre transaktioner än förväntat var godkända. Det kan ju finnas flera orsaker till det, men poängen är att det är negativt både för affiliates och Adraction att ha en osäkerhet kring vad den egentliga intjäningen är.
Denna uppfattning stärktes av att John Adams och några andra affiliates framförde synpunkter på programmet. Vi håller också med om att programbeskrivningen inte var tillräckligt tydlig och vi gjorde därför en uppdatering för att tydliggöra att transaktioner backas. Vi har en god relation med Comviq som vi uppfattar som affärsmässiga och kunniga och det är mycket möjligt att vi tillsammans hittar en ny modell. Om vi inte gör det så finns ju programmet (i samma form som tidigare hos oss) hos Tradedoubler. Affiliator och Euroads. För Adtractions del var det inte rätt att under en månad vara osäker på andelen godkända transaktioner, men Comviq har ju bra produkter så vi vill förstås hitta en väg framåt!
Adtraction är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 5 (0 medlemmar och 5 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017