Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Telia, bindningstid

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-11, 13:51 #1
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Skaffade mig telefonabonemang och bredband från Telia kanske runt en månad innan årsskiftet.
Och nu på sommaren så bytte jag bostad, och jag flyttade mitt telefon & bredbands abonemang.

Var inga problem med det.

Fick papper den 16 Juni från Telia, där dom bekräftade flyttning av bredbands abonemang.

Den 3 Juli fick jag papper igen från Telia.
"Bekräftelse på byte av abonemang
Vi bekräftar här att du beställt byte till abonemang Telia Bredband, upp till 2 Mbit/s"

Ehh okej? Så jag har bytt från 2 Mbit/s till 2Mbit/s? Utan att ens att ha godkänt ett sådant stort byte...

Priserna verkar stämma på detta "nya" abonemang, men bindningstiden har flyttats fram till 2007-06-05.
Blir lite irriterad över att dom väljer att binda mig en längre tid vid bredbandet. (Visserligen skulle jag nog aldrig orkat byta allafall)

Kan dom göra detta?

Telia ringde för ett tag sen och erbjöd ett billigare telefon abonemang, vilket jag bytte till. Men inte bytte jag bredbandsabonemang samtidigt! Fick bekräftelse den 6 Juli att jag bytt telefonprisavtal.

Jag kontaktade Telia angående detta.

Citat:
Hej
Fick ett konstigt brev från er idag. Förstår inte varför jag fått det. Det står "Bekräftelse av byte av abonnemang".
Står att jag beställt byte till Telia Bredband, upp till 2Mbit/s.
Det konstiga är att jag redan hade Telia Bredband, upp till 2Mbit/s.
Vet ni hur det kan komma sig att jag fått detta brev?
Det som är nytt, är att bindningstiden flyttats fram till och med 2007-06-05.

Har nyligen bytt bostad, men det borde väl inte innebära att bindningstiden flyttas fram?

MVH
Niklas
Detta svar fick jag.

Citat:
Hej!
Tack för din förfrågan.
Jag har kontrollerat ditt bredbandsabonnemang och beklagar att du fått en felaktig bekräftelse, bekräftelsen du skulle ha fått är en annan.

Abonnemanget *nummer* du har är upp till 2 mb med en bindningstid till och med 2007-06-05.

Varmt välkommen åter om något är oklart!

Med vänlig hälsning

Johanna xxxxxx
Telia Kundservice
Hmm... Jaha... Då skrev jag detta tillbaka till dom. (Idag, så jag har inte fått svar ännu)

Citat:
Hej igen!
Nu förstår jag verkligen inte ditt svar.
Du skrev:
"Jag har kontrollerat ditt bredbandsabonnemang och beklagar att du fått en felaktig bekräftelse"

Sen anger du den nya bindningstiden, och det är exakt samma datum.(2007-06-05)

Kan du vara vänlig och återkomma, hoppas du kan se och läsa våran tidigare skrivna kontakt.
MVH
Niklas
Frågan är, har Telia gjort ett fel? Varför har dom flyttat fram bindningstiden? Jag har endast begärt flytt av abonemanget inget mer.
Nicke85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-11, 21:40 #2
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Du måste gå tillbaka till det första avtalet du tecknade med Telia om bredband. I det bör det stå vad som gäller om du byter bostad och det är det du och Telia har att rätta sig efter.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017