Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Prylar/Produkter från USA

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-19, 11:19 #21
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Skor är snordyrt i Sverige. I USA är det en bransch med låga marginaler (det finns en anledning till att misslyckade Al Bundy är just shoe salesman). Bortsett från den stora prisskillnaden så finns det många efterfrågade modeller som aldrig når Sverige.

Möjligen kan det bli problem med leverantörer om man försöker sälja från USA till Sverige. Det kan vara så att varje märke har stela distributionsavtal med generalgrossister i Europa.

Jag är ingen expert på skor. Jag vet bara att det finns ett stort "gap" mellan Sverige och USA i den branschen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-19, 19:20 #22
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Carro@May 19 2008, 03:23
något som jag saknar från min tid i usa är jolly rancher godiset från hershey. :P
Finns ju redan en Svensk nätbutik som säljer en hel del Amerikanska livsmedel:

Här har du en länk till Hershey's mjölkchoklad:
http://www.grays.se/ProductDetails.aspx?It...4&CategoryID=12
Seriöst, gillar du verkiligen Hershey's choklad.. ..den är ju vidrig...lämnar ju tjock fet hinna i munnen....känns som den bara består av socker, fett och mycket lite kakao...
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 07:34 #23
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Originally posted by Carro@May 19 2008, 10:42
men Ara det finns ju att köpa på ica
jag vet, men det är ju ibland det vidrigaste som finns.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-24, 00:43 #24
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Originally posted by WebboT@May 18 2008, 03:04

Tack för tipset
Ska kolla upp lite mer om kläder ifall det är värt att börja sälja. Det är inte lätt att börja sälja kläder det ska gudarna veta. Ja menar man måste ju varje vara i de flesta storlekar o.s.v.
Jag kollade upp lite om dom där Evisu jeansen som du sa. Dom är dyra här i USA också. 150 - 300 ligger dom på. Slår du sen på frakt, tull och moms så blir dom inte så billiga.
Men det finns dom som säljer dom svinblligt för runt 500 kr som du sa. Fri frakt till hela världen erbjuder dom också. Låter ju bra. Men det finns en liten hake, dom är alla FAKE. Kopior från Kina.
Här har du en länk till källan i Kina som dom köper från.
http://www.alotshoes.org/catalogs/30...isu-jeans.html
c:a 250 kr inkl. frakt för ett par Evisu jeans.
Tur att du skrev det, hade tänkt att beställa ett par från Uneekstyle 46 men om de är fejk (som säljaren säger att de inte är) så är det inte intressant.
Jag tror ändå att du kan tjäna pengar på kläder, vet bara när mitt ex var i USA och kom hem med kläder för 5000kr, och det var inte ett plagg hon hade köpt. Jag kan inte komma på riktigt vad som kan vara billigare i USA med skor som någon sa är definitivt billigare. Sedan så skulle du säkert kunna sälja NEW ERA kepsar om du har rätt pris. Finns ganska stor marknad med sådana nu för tiden.
Men kolla upp kända jeans märken som kostar skjortan i sverige. Borde finnas några märkes jeans som är billigare i USA.
Sedan så kan du alltid köra på elektronik. Men jag tror att folk drar sig för att köpa saker som ska fraktas från USA till sverige. Jag skulle göra det iaf.
Padchi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-01, 12:23 #25
Kidan Kidan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 55
Kidan Kidan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 55
Sportprylar osv. såsom amerikansk fotboll finns inte så mycket här i Sverige. Kampsportsprylar är det också många som vill ha billigare än de som finns på budo-fitness då köper man från utlandet direkt.

Bra idé!
Kidan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-13, 21:39 #26
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Jag har själv tänkt på detta. Men bor tyvärr inte i USA, men hade planer på att flytta dit och plugga. Och samtidigt öppna webbutik, inriktat till svenskar.
En smart grej vore tex att sälja kläder enligt dessa: http://www.phatlife.com/, eller http://www.kingsclothes.se/ det är eftertraktat i sverige, eftersom dessa kostar mycket mer i sverige!
Men som flera sagt också, elektronikprylar säljer som smör i sverige till rätt pris!
Nyrre1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-14, 20:38 #27
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Padchi
Kläder är det som jag först och främst skulle köpa. I Sverige kostar t.ex ett par Evisu byxor runt 2000 kr, i USA kan man får de för 500 kr.
Här har du en kille som är från USA men säljer kläder till svenskar:
http://www.pixbox.se/usr_show_id81218_page...ge0_order1.html

Kolla runt lite vad han har och gör din sida mer seriös än vad han har gjort som bara använder sig utav picbox.
Tack för tipset!
Ska kolla upp lite mer om kläder ifall det är värt att börja sälja. Det är inte lätt att börja sälja kläder det ska gudarna veta. Ja menar man måste ju varje vara i de flesta storlekar o.s.v.

Jag kollade upp lite om dom där Evisu jeansen som du sa. Dom är dyra här i USA också. $150 - $300 ligger dom på. Slår du sen på frakt, tull och moms så blir dom inte så billiga.
Ett tips är antagligen att sälja något amerikanskt.
Att sälja JAPANSKA jeans funkar nog bäst från Japan.

Sitter man däremot i Japan så kan jag lova att Evisu, Edwin osv. är riktigt billigt om man jämför med USA och Europa.
Åter till ämnet dock.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017