Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Agerande mot otrevlig säljare

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-08, 20:33 #11
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
Jag måste säga att det är härligt att de tog tag i det.
Kihlbom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 21:05 #12
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
De värsta telefonförsäljarna måste väl ändå vara de som ringer om Cancer-forskning och liknande. Varje gång ska de börja prata om hur viktigt det är med forskningen och fråga vad man själv tycker om forskningen (givetvis svarar man ju att man tycker att det är bra). På något sätt försöker jävlarna spela med ens moral "Du tycker väl det är viktigt med Cancer-forskning, kan du inte skänka en slant som betyder otroligt mycket för forskningen?".

Annars har jag aldrig varit med om otrevliga försäljare. Däremot tycker jag snarare det är jobbigt med sådana som jämnt och ständigt ska försöka få det till något trevligt samtal så att man bara ska köpa det för att tjejen var så trevlig...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 21:39 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Det värsta jag varit med om var en säljare (telemarketing förmodligen) som ringde för Telias räkning..

Hon undrade det inte var dags för mig att skaffa ett billigt bra bredband så jag kunde sitta och porrsurfa medans min sambo nattade barnen!! Och detta var inte det enda hon sa, men det låg inom samma område om man säger..

Självklart kontaktade jag Telia direkt efter samtalet och påtalade vad som sagts...

Dagen efter fick jag ett samtal från någon chef på Telia som bad om ursäkt.
Efter ytterliggare ett par dagar kom det ett brev från Telia med en kupong á 100kr att handla för... Visserligen i Telias butiker, men ändå...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 21:54 #14
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Citat:
Originally posted by Storen@Aug 8 2006, 21:39
Det värsta jag varit med om var en säljare (telemarketing förmodligen) som ringde för Telias räkning..
Hon undrade det inte var dags för mig att skaffa ett billigt bra bredband så jag kunde sitta och porrsurfa medans min sambo nattade barnen Och detta var inte det enda hon sa, men det låg inom samma område om man säger..
Självklart kontaktade jag Telia direkt efter samtalet och påtalade vad som sagts...
Dagen efter fick jag ett samtal från någon chef på Telia som bad om ursäkt.
Efter ytterliggare ett par dagar kom det ett brev från Telia med en kupong á 100kr att handla för... Visserligen i Telias butiker, men ändå...

Det var det värsta jag hört tror jag . . .

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 23:21 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Originally posted by Storen@Aug 8 2006, 21:39
Det värsta jag varit med om var en säljare (telemarketing förmodligen) som ringde för Telias räkning..
Hon undrade det inte var dags för mig att skaffa ett billigt bra bredband så jag kunde sitta och porrsurfa medans min sambo nattade barnen Och detta var inte det enda hon sa, men det låg inom samma område om man säger..
Självklart kontaktade jag Telia direkt efter samtalet och påtalade vad som sagts...
Dagen efter fick jag ett samtal från någon chef på Telia som bad om ursäkt.
Efter ytterliggare ett par dagar kom det ett brev från Telia med en kupong á 100kr att handla för... Visserligen i Telias butiker, men ändå...


Kanske var ett smart drag från Telias sida? Vad kan man handla hos Telia butiker som kostar hundra? Du blir antagligen tvungen köpa något som är dyrare för ens kunna använda den kupongen.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-08, 23:43 #16
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Klagomål är väldigt viktigt att lyssna på för ett företag. Vedertaget är att av 100 person som är missnöjda med något så är det endast 4 stycken som ringer och uttrycker sitt missnöje. Men alla 100 sprider i sin tur sitt missnöje vidare till 1.000 personer.

Ett riktigt behandlat klagomål ger ju en upplysningen om produkten och tjänsten och kan i bästa fall leda till förbättringar som har blivit förbisedda under tillverkning och utveckling och därmed ökad försäljning.

Samtidigt vill jag uttrycka en liten sak som säkert kommer att reta upp en hel del här på WN. Trådar om telefonförsäljare dyker upp lite då och då här på WN. Jag tycker mig skönja ett litet dis av hyckleri över denna galla över telefonförsäljare när det samtidigt mer eller mindre i andra trådar bes om råd hur man ska kringgå spamlagar och på annat sätt pådyvla folk reklam som de kanske mer eller mindre inte vill ta emot.

Driver man ett företag och säljer något så måste man göra reklam. Hur man än beter sig så kommer man att reta upp någon eller några.

Så, i stället för att beskriva hur man nitar dit en telefonförsäljar skulle det vara mer intressant att få ta del av några skickliga försäljares råd om hur man ska bete sig.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 20:43 #17
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Citat:
Originally posted by patrikweb@Aug 8 2006, 22:21
Kanske var ett smart drag från Telias sida? Vad kan man handla hos Telia butiker som kostar hundra? Du blir antagligen tvungen köpa något som är dyrare för ens kunna använda den kupongen.
En ganska dyr bit nätverkskabel, på 7-10m.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 01:06 #18
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
De har dyra WLAN-kort också. Jag köpte ett på en Teliabutik i Göteborg för att jag var tvungen att ha ett samma dag och för att jag inte har en aning om var fasen man handlar sånt i Göteborg, så första bästa butik fick duga.

Men undrar om du ens kan köpa en vanlig USB-kabel hos Telia för under 100 kr.

Intressant säljare från Telia var det i alla fall
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017