Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Säljes: rikframtid.se med stabila inkomster!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-17, 21:13 #21
Kennethcla Kennethcla är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 37
Kennethcla Kennethcla är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 37
Hej Gigena,

Det stämmer att det är sålda blogginlägg/annonseringar samt inbetalningar som har skett sedan December månad förra året! Det som är intressant för mej är vad som kommer in på mitt konto varje månad. Jag lägger ned ca 20-30 min/dag för att underhålla, sälja in annonser mm mm. Det tycker jag är ganska så lätt förtjänta pengar. Jag har haft en mycket god försäljning sedan December måndad. Jag har även återkommande kunder som vill förlänga sin annonsering vilket är mycket trevligt. Som köpare måste man kunna avsätta 20-30min/dag för att ha samma goda förtjänst, vilket jag tror dom flesta har!?

Rikframtid.se går som tåget och jag tror ingen kommer att bli direkt besviken ifall dom skulle köper sidan!

Mvh

Kenneth
Kennethcla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-17, 21:59 #22
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Givetvis är det som kommer in på kontot i slutändan det som är intressant, men det är också just det som är min poäng. Så som du har beskrivit verksamheten i denna tråd tror jag det finns mycket stora risker för missförstånd och en köpare förväntar sig att hemsidan ska generera passiva intäkter första månaden. Jag tänkte visa med ett stycke för att förtydliga:

Citat:
Ursprungligen postat av Kennethcla Visa inlägg
Intjänade inkomster under Mars månad är nu 7400kr.
Total 13800kr under dom senaste 4 månaderna!
Det ger ett medel på 3450kr/månad. På ett år blir det 41400kr!
Om inbetalningarna avser länkförsäljningar för 1 år så är det förskottsbetalningar. För mars ska du då räkna 7400*(1/12) = ca 617kr. Om det däremot är enskilda blogginlägg som har sålts så är det en annan sak och då har jag inga direkta invändningar, men jag tror inte det är fallet för de beloppen?

Ponera att det är länkförsäljningar som avser 12 månader framåt. Jag tar för givet att det är som villkor vid en försäljning att länkarna ska bestå tills avtalstiden har gått ut. Om en köpare planerar att monetärisera verksamheten på samma sätt, genom att sälja länkar, så kommer han snart nå ett tak för dels efterfrågan men också sett till hur många fler utgående länkar han vill ha på hemsidan.

Jag tycker inte att det är OK att man redovisar förskottsinbetalade siffror som avser ett helt år när man försöker sälja en hemsida. Det blir inte rättvisande eller fair för en köpare. Om jag är ute och cyklar får en moderator mer än gärna ta bort mina inlägg från den här tråden.

För att vara lite konstruktiv tycker jag i sådana fall att du ska redovisa hur stor del som avser enskilda blogginlägg respektive länkhyra över en längre period. Sådana siffror kan du givetvis ta privat med en eventuell köpare. Jag tycker bara inte att det är OK att man inkluderar förskottsinbetalade belopp som avser en kommande period när man redovisar intäkter och kostnader för de senaste månaderna.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-25, 11:06 #23
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
Om jag är ute och cyklar får en moderator mer än gärna ta bort mina inlägg från den här tråden.
Med tanke på att TS inte ens bemödat sig att kommentera ditt inlägg på över en vecka trots han vill sälja en sak för 30 000 tycker jag klart tyder på att du inte är ute och cyklar.
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-27, 12:49 #24
Kennethcla Kennethcla är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 37
Kennethcla Kennethcla är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 37
Vi räknar på olika sätt, så är det bara!
Kan nämna att inbetalningarna fortsättar att komma in! vilket jag är nöjd med.
Så länge det kommer in pengar varje månad (lägger bara ned 20-30min dag) så anser jag att sidan är värd min 30 000kr.

Jag har aldrig sagt att sidan är helt passiv, att det är bara att sitta och rullar tummarna och vänta på att pengarna kommer in.
Alla har vi olika åsikter.
Kennethcla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-28, 13:03 #25
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Om du har en intäkt om 41 400 kr på ett år och behöver jobba 30 min per dag innebär det att du jobbar 365 x 0,5 = 182 timmar på ett år. Det innebär en ersättning om 227 kr per timme före skatter och avgifter...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-29, 21:21 #26
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethcla Visa inlägg
Vi räknar på olika sätt, så är det bara!
Kan nämna att inbetalningarna fortsättar att komma in! vilket jag är nöjd med.
Så länge det kommer in pengar varje månad (lägger bara ned 20-30min dag) så anser jag att sidan är värd min 30 000kr.

Jag har aldrig sagt att sidan är helt passiv, att det är bara att sitta och rullar tummarna och vänta på att pengarna kommer in.
Alla har vi olika åsikter.
Nej, du kan inte ha ett helt eget sätt att räkna intäkter som skiljer sig från vad alla andra gör. Det finns väl etablerade definitioner att räkna intäkter och det är som andra (Gigena, SEAPelle och Jonny) beskrivit här i tråden.

Till en köpare bör du redovisa resultaträkning och balansräkning, samt räkna med en marknadsmässig lön, samt lokalhyra för att man ska kunna ta verksamheten seriöst.

Begreppet intäkt är ett väldefinierat begrepp som inte har ett smack med inbetalning att göra. Inbetalning påverkar enbart balansräkningen, inte försäljningen eller resultatet över huvud taget.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-29, 21:53 #27
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Om du har en intäkt om 41 400 kr på ett år och behöver jobba 30 min per dag innebär det att du jobbar 365 x 0,5 = 182 timmar på ett år. Det innebär en ersättning om 227 kr per timme före skatter och avgifter...
Man kan även tolka det som att säljaren lägger ner 0,5*220 dagar dvs 110 timmar per år.

220 dagar per år är den normala arbetstiden man brukar räkna med. dvs 1760 arbetstimmar.

Men räknar man med produktiv arbetstid så blir det 150 dagar dvs 1200 arbetstimmar. d v s 75 arbetstimmar på uppdateringar.

Så summa summarum så kan man tolka den redovisade arbetiden med 0,5 timmar påer dag som endera 75, 110 eller 182 timmar per år. Det vore ju onekligen bra om säljaren kunde vara mer konkret, komplett, och precis i sin redovisning av både ekonomi och arbetsinsats för verksamheten. Annars är det ju helt hopplöst för en potentiell köpare att bilda sig en uppfattning om vad verksamheten kan ha för värde.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-04-29 klockan 21:55
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-02, 08:14 #28
Kennethcla Kennethcla är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 37
Kennethcla Kennethcla är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 37
Jag säger inte att ni har fel, jag förstår mycket väl vad Ni säger!

Sidan ligger dock kvar för försäljning på 30 000kr.
PM:a mig vid intresse!
Kennethcla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017