Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nå ut till högskolesstudenter?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-07, 09:53 #1
Firefox Firefox är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 5
Firefox Firefox är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 5
Vi har precis lanserat studentwebb.se, en portal/community med högskolestudenter som målgrupp. Nu funderar vi på möjligheter att nå ut till målgruppen med förhållandevis begränsade resurser. Tips och förslag emottages tacksamt på kanaler som kan passa oss. Jag kan tänka mig bannerannonser, nyhetsbrev (ej spam) mm.
Firefox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 09:57 #2
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Citat:
Originally posted by Firefox@Sep 7 2004, 09:53
Vi har precis lanserat studentwebb.se, en portal/community med högskolestudenter som målgrupp. Nu funderar vi på möjligheter att nå ut till målgruppen med förhållandevis begränsade resurser. Tips och förslag emottages tacksamt på kanaler som kan passa oss. Jag kan tänka mig bannerannonser, nyhetsbrev (ej spam) mm.
Skriv ut papper och lägg en bunt i ingången på några högskolor?
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 10:52 #3
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Citat:
Originally posted by Mario@Sep 7 2004, 09:57
Skriv ut papper och lägg en bunt i ingången på några högskolor?
Studenter älskar allt som är gratis (det är de förmodligen inte ensamma om) så jag tycker du ska peka på tävlingen ni har. Iaf på LTU finns det gott om anslagstavlor...
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 11:38 #4
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Hör inte riktigt till ämnet, men kolla på sajten i Firefox. En del element hamnar fel (datumrutan, grå navigationslisten, i kalendariet så hamnar footer.gif mitt i kalendern) vid en första anblick.
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 17:48 #5
Firefox Firefox är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 5
Firefox Firefox är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 5
Citat:
Originally posted by N!cklas@Sep 7 2004, 11:38
Hör inte riktigt till ämnet, men kolla på sajten i Firefox. En del element hamnar fel (datumrutan, grå navigationslisten, i kalendariet så hamnar footer.gif mitt i kalendern) vid en första anblick.
Hej Nicklas,

Vi är medvetna om problemet men har inte hunnit rätta det än. Det bör vara fixat inom några dagar. Tack ändå för feedback.
Firefox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 19:26 #6
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
mavingo mavingo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 17
Hej Firefox!

Jag har en idé. Mitt nya företag (ej skunkspray) har tänkt trycka upp ca 50 000 reklamlappar och dela ut dessa just till universitetsstudenter (skall tryckas till andra målgrupper med, men 50 000 är tilltänkt studenter). Det man skulle kunna göra är att man kör varsin a5 sida där man förklarar sin tjänst som 2 olika företag.

Ni delar ut 25 000 lappar, givetvis med er annons som den era studenter ser, men även längst ned på er reklamlapp står det (På andra sidan finner ni erbjudande om....." och vice värsa på vår sida.

Detta skulle kosta ca 10-15 öre per kopia i 4 färg med mycket snyggt papper.

Det blir säg 6500:- plus moms, och ni delar ut 25 000 lappar vid ingångar till universitet och högskolor, precis som vi gör.

Någon annan intresserad av upplägget?
mavingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-08, 12:27 #7
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Hör av er till högskolan i säg, du kan ju prata med dem och fråga om du kan få göra ett utskick till studenternas e-post, vilket jag dock tror du inte får. Men du kan ju testa.

Annars tror jag student.se erbjuder annonsplatser till fsg.
Adnet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-08, 12:37 #8
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Att skicka ut mail till studenter skulle man kunna tänka att det räknas som spam. Jobbar själv på universitetet och det finns faktiskt ett företag som skickar SPAM hela tiden med sina erbjudanden, utan att universitetet gör något. Har varit i kontakt med företaget och de går på lagen, som säger att högskolan inte är privatperson och då kan de skicka vad de vill. Vet inte om de gör en korrekt tolkning av lagen, men ingen stoppar de. Kanske skicka ett email kan vara möjligt, även om det kanske inte känns riktigt bra att spamma folk på detta sätt.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-08, 12:43 #9
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Som du säger så ska man inte skicka utskick till studenter, i min mening är det solklar spaming.
Vad jag menar är att du bör höra med högskolan/universitet och berätta om din community och att den kan vara relevant för studenterna. Har du tur hjälper dem dig på något vis med att nå ut med budskapet.
Adnet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-08, 12:50 #10
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by Adnet@Sep 8 2004, 12:43
Som du säger så ska man inte skicka utskick till studenter, i min mening är det solklar spaming.
Vad jag menar är att du bör höra med högskolan/universitet och berätta om din community och att den kan vara relevant för studenterna. Har du tur hjälper dem dig på något vis med att nå ut med budskapet.
Nja, håller inte med. Högskolan bryr sig oftast inte om din community. Kanske om du tänker på mindre högskolar, men LTH, KTH eller CHalmers kommer inte att bry sig tyvärr.

Jag skulle kanske kontakta instället de olika studentavdelningarna på högskolan. Alla sådana små avdelningar som de har hand om t.ex. alla datorstudenter brukar ju 2-4/ggr i månaden ge ut små informationsblad om aktiviteter mm för studenter. Där kan man få in annonser för ett hyfsat pris. Oftast billigt, de man vill bara "gå runt" med att trycka dessa papper.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017