Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


rekommera revisor någon!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-28, 15:51 #1
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Skulle behöva tips på någon (revisor?) som kan sköta bokföring osv, ... vilka har ni haft god erfarenhet av? tips välkonmas mkt...
i stockholmsregionen...
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-28, 23:12 #2
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 289
DFT DFT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 289
Du ska inte ha en revisor som sköter bokföringen, det är onödigt dyrt. Revisorn ska bara granska AB inte sköta löpande bokföring. Välj redovisningskonsulter istället.

PS Även om du finns i Stockholm behöver du inte välja en därifrån som sköter bokföringen. Med dagens teknik så kan man ha nästan precis lika bra kontakt mellan klient-redovisnignskonsult även på distans.
DFT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 00:00 #3
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Originally posted by DFT@Jan 29 2005, 00:12
Du ska inte ha en revisor som sköter bokföringen, det är onödigt dyrt. Revisorn ska bara granska AB inte sköta löpande bokföring. Välj redovisningskonsulter istället.

PS Även om du finns i Stockholm behöver du inte välja en därifrån som sköter bokföringen. Med dagens teknik så kan man ha nästan precis lika bra kontakt mellan klient-redovisnignskonsult även på distans.
jo jag vet allt det där, löpande kör jag själv...
det kan vara bra att ha kontakt med någon att bolla med dock.. och som gör bokslut..
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 04:43 #4
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Jag vet inte om detta är en onödig försiktighet. Man bör inte ha företagets revisor som rådgivare åt företaget. Anledningen är att revisorn sedan ska granska sina egen råd. Lite svårt att då säga att han eller hon har gett ett dåligt råd.

Detta behöver inte gälla små företag men definitivt för stora företag.

Sedan, Björn, så undrar jag lite vad det är för bolagsform på bolaget du vill ha en revisor till. Är det ett enskilt företag verkar det kanske lite "overkill" att lämna över pappren till en revisor. Det borde gå bra med någon som är duktig på redovisning utan att för den skull vara revisor.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 09:20 #5
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
Citat:
Originally posted by Björn@Jan 28 2005, 16:51
Skulle behöva tips på någon (revisor?) som kan sköta bokföring osv, ... vilka har ni haft god erfarenhet av? tips välkonmas mkt...
i stockholmsregionen...
Jag har enskild firma och jag använder mig av R1 Ekonomi, r1ekonomi.se. Dom ligger långt härifrån men allt går bra ändå. Jäkla trevlig tjej som har hand om det faktiskt. Jag brukar sitta i telefon med henne i timmar och fråga saker och hon tar aldrig betalt för sånt. Väldigt billig också!

Hälsa från mig om du ringer

//Mattias
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 13:12 #6
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Originally posted by guran@Jan 29 2005, 05:43
Jag vet inte om detta är en onödig försiktighet. Man bör inte ha företagets revisor som rådgivare åt företaget. Anledningen är att revisorn sedan ska granska sina egen råd. Lite svårt att då säga att han eller hon har gett ett dåligt råd.

Detta behöver inte gälla små företag men definitivt för stora företag.

Sedan, Björn, så undrar jag lite vad det är för bolagsform på bolaget du vill ha en revisor till. Är det ett enskilt företag verkar det kanske lite "overkill" att lämna över pappren till en revisor. Det borde gå bra med någon som är duktig på redovisning utan att för den skull vara revisor.
Det är EF.. och jag är mycket medveten om det du skriver. Jag håller med om att det vore billigare med nån som bara är "bra på papper" men jag känner ingen sådan person, därav dilemmat. Jag kan en hel del själv, men inte så pass att jag klarar det helt på egen hand.
Orsaken till att jag startade tråden, var bland annat för att jag gärna vill ha lite tips på bra o billiga personer.

btw:
Stora företag har roterande revisorskap, och alltid flera auktoriserande revisorer, just av de anledningar du nämner. I usa her det blivigt förändringar på den punkten efter endel härvor av typen Enron.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-29, 13:14 #7
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av md-solutions
Citat:
Ursprungligen postat av Björn
Skulle behöva tips på någon (revisor?) som kan sköta bokföring osv, ... vilka har ni haft god erfarenhet av? tips välkonmas mkt...
i stockholmsregionen...
Jag har enskild firma och jag använder mig av R1 Ekonomi, r1ekonomi.se. Dom ligger långt härifrån men allt går bra ändå. Jäkla trevlig tjej som har hand om det faktiskt. Jag brukar sitta i telefon med henne i timmar och fråga saker och hon tar aldrig betalt för sånt. Väldigt billig också!

Hälsa från mig om du ringer

//Mattias
Tack för tipset, ska kolla upp det....
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-31, 00:33 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Total Office (.se) är billiga och mycket serviceinriktade. Har kontor vid Adolf Fredriks kyrka (T Hötorget alt Rådmansgatan).

De har skött min redovisning i två år och jag har bara goda erfarenheter.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017