Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Investera 150,000kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-10-25, 21:59 #71
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Låt mig poängtera att tankarna om att en krasch ska hända i september eller enligt många i oktober är inte mina. Dock trodde jag personligen på att det mest troliga var september vilket många har hävdat, men uppenbarligen hände ingenting, låt oss nu se om alla de som hävdar att det ska ske i oktober har rätt.
Aha, det insåg inte jag. Det blir väl så när man inte längre besöker forum så ofta och därmed inte läser så noga. Trodde att du bytte åsikt efter varje "analys" som publicerades men riktigt så illa verkar det ju inte vara.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-25, 22:10 #72
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av dAEk Visa inlägg
Aha, det insåg inte jag. Det blir väl så när man inte längre besöker forum så ofta och därmed inte läser så noga. Trodde att du bytte åsikt efter varje "analys" som publicerades men riktigt så illa verkar det ju inte vara.
Ja det låter bra
I princip tror jag att en krasch av något slag kan komma, eftersom låga räntor under lång tid blåser upp börsen, men när det sker tror jag inte längre man kan säga med en månads exakthet, som väldigt många har gjort gällande. Jag föll själv för att tro att det kunde ske nu, och köpte många av argumenten, men det skedde ingenting som alla kunde se. Men en krasch kan komma närsomhelst inom det närmaste året eller 2 eller ännu längre fram. Själv hoppas jag att det dröjer ett bra tag

Senast redigerad av Danielos den 2015-10-25 klockan 22:13
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-26, 10:12 #73
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Fast hela världen är baserad på tillväxt och företagande, dom som haft sparande i börsen i många år har den tiden hunnit tjäna extremt bra.

Så klart det kommer komma mer av krasch, men samtidigt kommer vi även se mer av uppgång och tillväxt.

Fast folk verkar tro förlorarna är dom som har pengarna på börsen, nej dom är vinnarna. Dom har redan tjänat mycket pengar under tidigare år.

Förlorarna är vanligt folk när ekonomin går under, när dom förlorar jobbet etc.

Och säljer man inte sina aktier i panik under en krasch och inte har behov av pengarna och kan vänta 10 år tills dom ökat i värde igen så är det lugnt.

Det är betydligt mer korkat köpt ett hus på stora lån och inte har en krona på sitt konto än investerat på börsen.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-26, 15:06 #74
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Ja det låter bra
I princip tror jag att en krasch av något slag kan komma, eftersom låga räntor under lång tid blåser upp börsen, men när det sker tror jag inte längre man kan säga med en månads exakthet, som väldigt många har gjort gällande. Jag föll själv för att tro att det kunde ske nu, och köpte många av argumenten, men det skedde ingenting som alla kunde se. Men en krasch kan komma närsomhelst inom det närmaste året eller 2 eller ännu längre fram. Själv hoppas jag att det dröjer ett bra tag
Det spår rådgivare också, så jag är fortsatt försiktig med investeringar just nu.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-27, 18:52 #75
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Ja det låter bra
I princip tror jag att en krasch av något slag kan komma, eftersom låga räntor under lång tid blåser upp börsen, men när det sker tror jag inte längre man kan säga med en månads exakthet, som väldigt många har gjort gällande. Jag föll själv för att tro att det kunde ske nu, och köpte många av argumenten, men det skedde ingenting som alla kunde se. Men en krasch kan komma närsomhelst inom det närmaste året eller 2 eller ännu längre fram. Själv hoppas jag att det dröjer ett bra tag
Klart att det kommer en krasch förr eller senare. När vet ingen. Folk tror det ena och det andra mest hela tiden. Letar man tillräckligt noga kan man luras att se samband även när det inte finns några. Ibland - eller är det för det mesta? - är det bara tillfälligheter. Det måste man lära sig att skilja på. Vi är jäkligt bra på att lura oss själva. Confirmation bias är livsfarligt!

Ska man investera i värdepapper behöver man veta lite om hur man är som människa - vilka tendenser man har - och med tanke på dina inlägg borde du ta det lite försiktigt, kan jag tycka.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-29, 19:31 #76
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av dAEk Visa inlägg
Ska man investera i värdepapper behöver man veta lite om hur man är som människa - vilka tendenser man har - och med tanke på dina inlägg borde du ta det lite försiktigt, kan jag tycka.
Och jag menar inte att vara nedlåtande.

Av egen erfarenhet vet jag hur lätt det är snöa in på konstigheter.
Ett tag var jag själv övertygad om att olja, det var något man borde investera i ASAP. Detta var runt år 2010-2011 då Peak oil var på tapeten. I alla fall var det då jag fick nys om det. Nu gick det ju sådär med den tesen - hittills i varje fall... och oljebolaget jag har kvar i portföljen lyser starkt rött med en värdeminskning om 68%.

Som sagt: det var inte menat att vara nedlåtande på något sätt... hoppas att det blir tydligt med det här inlägget.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017