Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad är ett seoproffs hemlighet?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-25, 15:14 #11
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 300
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G Visa inlägg
Hur hade du önskat att ett SEO-proffs arbetade? Visst kan jag komma på flera andra metoder än halvsnygga länknätverk, men jag vet inte om någon skulle ha råd att köpa de tjänsterna.
Hej,
Seo-arbetare jobbar i ett system, inte mycket annat de kan göra. Tycker det finns ett systemfel med just länkar (offpage), onpage är ju lite mer transparent.
Men å andra sidan vet jag inte vad som skulle kunna ersätta länkarna när sökmotorerna ska ranka sidor.
Men det är ju något sjukt med just länkar och hur det fungerar nu idag. Det var det jag menade med att det måste kännas lite dirty för en offpage optimerare att sitta och generera en massa skit dag ut och dag in eller för den delen syssla med förhandlingar om vad det kostar att hamna med en länk åt en kund på en PR8 sida.
Dessutom är det ju ett system som inbjuder till att sänka relevansen starkt, relevansen måste på sikt vara det allra viktigaste med en sökmotor.

Är man en van google användare ger mig fanken på att man börjat tröttna på att samma (ej relevanta) sajt kommer upp som etta inom det område man gillar eller är verksam i.
Ordnar inte sökmotorerna detta så tröttnar snart besökaren och vem har vunnit då?

Till sist, läste precis på ett annat ställe om att det gnälldes att det svårt att komma förbi wikipedia i serpen, den var en bromskloss mot plats 1. Det torde finnas en anledning och det är att den är relevant för sökningen, ger besökare kanske hela eller delar av vad de vill ha, frågan är hur många serp jagare som tänker på det, att verkligen kunna erbjuda innehåll med substans i!
olsserik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
seo-företag, seo-proffs


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017