Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


USA's Ekonomi Kommer Rasera Världen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-25, 23:12 #1
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Visst, det låter som domedagsprofetior men faktum är att totalkolaps i världens ekonomier kommer allt närmare p.g.a. USA's sanslösa ekonomi.

Som många kanske sett så har banker och finansinstitut kollapsat här i USA nu under de senaste veckorna.

Usa's regering har nu tagit $1.3 T (c;a 8 500 miljarder kr, ÅTTA TUSEN FEMHUNDRA MILJARDER!) av pengar som de inte har och gett till dessa korrupta företag som, Lehman Brothers, Freddie Mac och Fanny May.
Man ska notera att t.ex. Lehman Brothers så sent som i början av detta året betalade ut runt $9.5 B (c;a 60 miljarder kr. SEXTIO MILJARDER!) i bonusar.
Så vad gjorde Lehman Brothers bara några dagar innan man begärde företaget i konkurs? Jo, man satte undan ytterligare $2.5 B (c;a 15 miljarder kr FEMTON MILJARDER) i bonusar till sina "ovärderliga" toppchefer!

En annan siffra som är riktigt skrämmande är pengarna som fattas till:
Medicaid, Social Security och Medicare (pensioner och sjukvård till de utan pengar) .
DEN nätta siffran är: 400 000 miljarder i Svenska pengar. FYRA HUNDRA TUSEN MILJARDER!, vilket blir i runda slängar 3,5 miljoner kronor/hushåll!
Notera att den totala summan av statliga skatter inbetalade under 2007 endast uppgick till $2.5 T (c;a 17 000 miljarder kr) och sätt det i relation till 400 tusen som fattas. Man behöver inte va raketforskare för att se att kollapsen kryper allt närmare.

Detta kommer naturligtvis inte hålla i längden, så vart tror ni de kommer att skära i kostnaderna utav de fyra största posterna som är:Medicaid, Social Security, Medicare (pensioner och sjukvård till de utan pengar) och Militären? Inte blir det militären vågar jag nog påstå. Millitärutgifterna ökar man isätllet varje år med en 7-8% ($515 B för 2008, c;a 3400 miljarder kr)

För att sätta lite perspektiv på hur allvarligt läget är så kan jag säga att bara i min omkrets så känner jag 3 st personer som har tagit ut alla sina pensionspengar, besparingar m.m. och köpt GULD och grävt ner på hemlig plats. Dessutom köpt sån där "hemsk" torkad militärmat som håller sig i hundra år. Jo, detta är helt sant, en kille jag känner har köpt på sig mat för 12 års förbrukning!

Detta låter kanske "löjligt" hemma i trygga lilla Sverige, men går USA ner så dras Sverige med av bara farten.

Detta inlägget blev nog lite ostruktuerat, men man blir bara förbannad när man ser hur korrupt detta landet (USA) egentligen är.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:22 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by robertsson@Sep 25 2008, 16:18
Konstigt att man ska behöva läsa samma smörja på alla forum man besöker. Är folk verkligen så lättpåverkade?
Du skämtar hopps jag? Jag presenterade bara ren fakta. 1+1=2
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:23 #3
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Bara jag får mat på bordet, kan jobba och köra och träna då och då så är jag nöjd. Hoppas inte USA kommer att förstöra det för mig :/
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:35 #4
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Euron är idag viktigare än dollarn och blir viktigare för varje dag. För ett par år sen började samtliga riksbanker världen över börja växla dollar mot euro. Olja handlas mer och mer i Euro tack vare den nya börsen i Iran.

Asiens ekonomi blir allt mer viktig för världen än USA´s. Kina, indien m.fl. tar snart över rollen som USA haft och förstört på alla möjliga sätt.

Låt jänkarna åka rakt ner i skiten, deras eget fel ändå. Som man bäddar får man ligga. Eller hur? Ingen medkänsla här iaf.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:37 #5
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
För övrigt ser jag fram emot när kina knackar på USA´s dörr och säger "betala tillbaks lånen nu".

Den dagen ska jag fira
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:38 #6
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Johan H@Sep 25 2008, 16:35
Låt jänkarna åka rakt ner i skiten, deras eget fel ändå. Som man bäddar får man ligga. Eller hur? Ingen medkänsla här iaf.
Du tror på fullt allvar att USA's ekonomi kan kollapsa utan att resten av världen påverkas?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:42 #7
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Johan H@Sep 25 2008, 16:35
Euron är idag viktigare än dollarn och blir viktigare för varje dag.
Vilket naturligtvis är rent nonsens.
Europa gör exakt samma misstag som USA gjort under lång tid och låter tryckpressarna trycka sedlar i parti och minut.

Har du nåt konstruktivt och vettigt att säga om mitt inlägg istället för att spy ut ditt kända USA hat?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:42 #8
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Låt jänkarna åka rakt ner i skiten, deras eget fel ändå. Som man bäddar får man ligga. Eller hur? Ingen medkänsla här iaf.
Du tror på fullt allvar att USA's ekonomi kan kollapsa utan att resten av världen påverkas?
Sa jag det? Nej. Klart vi påverkas men det är inte så att vi hamnar i samma situation som jänkarna.
Vi kommer ej drabbas så hårt. Till en viss del men vi klarar oss. Det är på tiden att verkligheten hinner ikapp
USA.

FED som är privatägt företag trycker upp dollar som om det vore toalettpapper, USA spenderar enorma
summor på krig som inte leder någon vart (skapar bara ilska). Korruptionen i USA har nog aldrig
varit så pass hög som det är nu. Tror nog att USA sjunker på democracy index nu, ytterligare.

Och jag? Bara skrattar. På tiden att befolkningen i USA drabbas hårt så förändring sker.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 23:54 #9
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Och för er som är intresserade så är lågkonjuktur punkt se tillgänglig för registrering.

Uppdaterat: masshysteri punkt se är likaså ledig.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 00:04 #10
mazadas avatar
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 270
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
mazadas avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 270
synd då att det stavas lågkonjunktur

edit: fast den va oxå ledig
mazada är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017