Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tre misshandlar sina kunder

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-13, 18:31 #11
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Fakturan som jag missat att betala hela beloppet på förföll månad 07. Sedan dess har jag vid MINST 4 tillfället ringt tre och bett dom se efter så att jag absolut utan tvekan inte har några fakturor som är obetalda. De har dom försäkrat att jag absolut inte har. Jag har verkligen varit EXTREMT övertydlig med hur otroligt vitkigt det är för mig att dom kollar upp det och att det dom säger till mig stämmer överens med sanningen, ändå har dom inte lyckats.

Jag är införstådd i att det inte finns något krav på att företaget skall skicka ut påminnelser, men vad jag undrar är, om jag ringer till ett företag för att kontrollera om fakturorna blivit betalda, anger fakturanummer mm. och får som svar "Ja, alla fakturor är betaldra, ni har inga obetaldra fakturor hos oss" då tycker jag att man bör kunna lita på det.

Om en av våra kunder ringde och frågade om fakturan var betald och jag kollade upp det och meddelande kunden att den var betald, då skulle jag inte med gott samvete kunna skicka fakturan till inkasso eller kronofogden (nu har ju Tre inte gått så långt ännu, men ni förstår vad jag menar).

Beloppet på orginalfakturan var ca 6 000, jag betalade ytterligare 4720 (det dom sa att det fattades förrförrförra gången jag pratade med dem) varpå den altså borde vara på 0 kronor. De lovade att skicka underlag samt kvitto på detta, men har inte lyckats, nu har dom ändrat det saknade beloppet på fakturan, och de pengar jag betalade in har jag inget underlag för.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 19:02 #12
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Vi har exakt samma problem, mycket betalsamtal i kombination med mycket vanliga samtal så säger det poff. Samma sak med fakturorna, vi betalar runt 3000kr per månad för alla våra lurar och 3G data-dongar och allt tjoffar bara för deras interna spärrar, riktigt irriterande. Spelar ingen roll hur bra man skött sig med betalningarna innan, det säger pang ändå.
Vet inte hur många gånger vi faxat in kvitto på betalningarna bara för att spärren ska hävas. (På sånt som redan är betalt sedan länge)

Tydligen går det inte få dendär gränsen höjd heller, har t.o.m. frågat om man kan få förskottsbetala en pott, men nä, dom vägrar.

Edit: Inte heller funkar mitt tre där man ska kunna se fakturorna, dom är på 0 allihop. Rätt ofta jag inte har pärmen i närheten när det ska betalas och det är ju trevligt att kunna plocka fram dom enkelt, men icket...

Nackskott vore passande
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 19:57 #13
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Av någon anledning så tycker man Telia borde bete sig så här.

Nu är Telia ett av sveriges största företag (och fortf. statligt på vissa ställen) men ändå är dom bland de mest flexibla företagen jag arbetat med.

Har xx antal sådana donglar och abb. hos dom. Ett samtal sen är spärrarna borta. Dock efter sedvanliga kreditupplysningar och betalningskontroller. (Du måste ha skött dina abbonemang hos Telia fläckfritt senaste 18 mån).
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 20:12 #14
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Decibel: Varför byter ni inte leverantör? Är avtalet så bra att det är värt det? Känns som att det är dags att byta.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 20:30 #15
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
Kan säga jag haft exakt samma situation som Fabian fast med Telenor, fast utan att någon faktura varit obetald, jag ifrågasätter inte att man kan ha en spärr ... men spärren för Telenor var 8000 kronor ... är man så "mån" om sina kunder då kan man väll även ha en spärr som gör att man även skickar ut en faktura direkt när räkningen ligger på över SEK4000 ... eller iaf ringer och kollar så allt stämmer istället för att bara vänta och sen stänga av telefonen.

Nu blev det att telefonen och 3g kortet blev avstängt och jag fick vänta i över en vecka på att de lyckades skicka ut en faktura på 8500 (trots att jag bad få ocr numret direkt över telefon) som jag fick äran att betala ... jag orkar tyvärr inte byta leverantör och känns ju inte som det är nån idé heller efter att ha läst ovanstående inlägg.

Det som är så j#v/a frustrerande är ju att man förmodligen är en kund på tusen eller liknande gällande intäkter och får så dålig service ... ja som grädde på moset fick jag ringa in och be dem låsa upp 3g kortet för detta sker tydligen inte automatiskt.
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 20:49 #16
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Citat:
Originally posted by fabian@Nov 13 2007, 18:31
Jag är införstådd i att det inte finns något krav på att företaget skall skicka ut påminnelser, men vad jag undrar är, om jag ringer till ett företag för att kontrollera om fakturorna blivit betalda, anger fakturanummer mm. och får som svar Ja, alla fakturor är betaldra, ni har inga obetaldra fakturor hos oss då tycker jag att man bör kunna lita på det.
Jag måste utreda ett missförstånd här. Min påpekning om påminnelser var riktad till htiawe's inlägg.
Jag håller med dig, fabian, att om man uttryckligen vill kontrollera att det inte finns några obetalda fakturor så borde ju företaget inte ha några som helst problem att verkligen kontrollera detta. Det ska väl inte behöva vara så förbaskat svårt.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 21:29 #17
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by htiawe@Nov 13 2007, 20:12
Decibel: Varför byter ni inte leverantör? Är avtalet så bra att det är värt det? Känns som att det är dags att byta.
Mjo, ska göra det när nya bolaget är klart, orkar inte byta 2ggr

Innan har det varit lite, äsch, nu funkar de ju igen så då orkar man inte bry sig så mycket.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 22:21 #18
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Jag har förskt få tre att byta bolagsnamn (namnbyte,samma orgnr) och adress i flera månader, faxat kopior på regbevis som kommer bort etc. Dom är väldigt ohjälpsamma tycker jag.
Tyvärr är de inte ensamma om att vara så dåliga så frågan är om det hjälper att byta till någon annan. Vi har även Tele2 och Telia och de är värdelösa de också

Här om veckan var det en artikel i Computer Sweden om att Sverige är ett uland på kundtjänst. Försäkringskassan, comhem och Telia hade hamnat långt ner i någon kundundersökning. De två första tog till sig kritiken medan Telia svarade att "nä, vi har vunnit pris som bästa bredbandskundtjänst". Prata om att sakna sjukdomsinsikt. Alla är värdelösa, men ni vann priset att vi är bäst bland de värdelösa - det betyder inte att ni är bra.

För 6-12 månader sen var det en artikel på samma tema i Råd & Rön. Där noterade de att samtliga bredbands- och telefonbolag hade väldigt mycket kundklagomål och att kundservicen fungerade dåligt. Alla bolag försvarade sig med att de vunnit någon "bästa kundservice" tävling av något slag.

Om man inte drabbades själv då och då såkunde man ju åtminstone skrattat...
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-14, 01:59 #19
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Citat:
Originally posted by Decibel@Nov 13 2007, 20:02
Edit: Inte heller funkar mitt tre där man ska kunna se fakturorna, dom är på 0 allihop. Rätt ofta jag inte har pärmen i närheten när det ska betalas och det är ju trevligt att kunna plocka fram dom enkelt, men icket...
Nackskott vore passande
Samma här. Bra irriterande att inte kunna sa fakturorna online. Brakade för mig i somras någon gång, innan dess har det fungerat fint att se fakturorna online. Påpekade detta i förra veckan när jag var i kontakt med kundtjänsten men än har inget hänt...
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-14, 08:39 #20
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Nu ringer jag betydligt mindre än alla med de här problemen.
Dock fick jag papper från min operatör, Telia, för några månader sedan, att dom skulle införa en spärr på 5000kr/mån. Informationen fick jag även som SMS. Både i papperen och i SMSet stog det hur jag skulle göra för att ändra/ta bort gränsen.

Vad jag förstog skulle det heller inte låsas helt, utan man skulle bara få en röst i luren som sa att "Du har ringt för över 5000kr, är du säker på att du ska ringa mer nu?".

Tycker för övrigt att Telias kundtjänst har fungerat bra, enda problemet är långa väntetider. Morsan har dock varit utan internet i över ett halvår. Dom säger att det inte är något fel.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017