Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SEO tävling

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-09, 16:16 #21
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 331
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 331
Citat:
Originally posted by hubbert@Dec 9 2005, 16:59
Varför inte köra ett nyckelord i stil med?
östgotisk kransbjörn ett nyupptäckt däggdjur på sluttningen av berget i Xerowmass.
För eller senare kommer det hamna i en skoluppsats



Edit: Om man tar ett påhittat nyckelord så för att undvika nedskräpning i kataloger lägger man upp länkar till alla som deltar i tävlingen från en enda sida. De olika deltagarnas sidor finns under samma domännamn men i olika kataloger. På det sättet behöver det endast en enda länk och det är till den första sidan där länkarna till alla finns.
Tycker det låter utmärkt!

Om man vill så skulle man när den här tävlingen är slut (man bestämmer ett sista datum) ha ett steg till som går ut på att deltagarna får flytta sina sidor till en egen server, med egen domän, skaffa egna inlänkar, osv. för att på så vis se hur de kan påverkar det hela..
HenrikAI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 16:24 #22
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Citat:
Varför inte köra ett nyckelord i stil med?
östgotisk kransbjörn ett nyupptäckt däggdjur på sluttningen av berget i Xerowmass.
För eller senare kommer det hamna i en skoluppsats biggrin.gif
Bra ide

Den gillar jag ... 50 man som förtvivlat försöker hitta fakta om detta nya djur, haha

Eller kanske WNSEOTÄVLING ...


Citat:
Edit: Om man tar ett påhittat nyckelord så för att undvika nedskräpning i kataloger lägger man upp länkar till alla som deltar i tävlingen från en enda sida. De olika deltagarnas sidor finns under samma domännamn men i olika kataloger. På det sättet behöver det endast en enda länk och det är till den första sidan där länkarna till alla finns.
Bra ide. Då gynnas alla lika mycket av fler länkar. Länkar till testsidorna borde resultera i diskvalificering.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 16:26 #23
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jag har en domän och webbhotell där jag inte hunnit göra en sida på som kan användas till detta syfte.

EDIT: Eller vi kör två tävlingar. En med bara innehåll och ett fixt antal länkar och en med inga regler alls på egna domäner.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 16:38 #24
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Tack för välkomnandena.

Citat:
Förslag: Man ska kunna välja att ha en gratis undersida eller betala för ett domän och webbhost.
Men vore det inte roligt att ha ytterligare en morot i form av en fet vinst bestående av en massa domäner också?

Citat:
Jag kan annars erbjuda mig att regga ett domän och webbhost för att hjälpa till med undersidor för deltagarna.
Jo, det skulle jag också kunna göra, men det finns faktiskt ett problem här. Åtminstone Google lär prioritera den första sida den får tag på här. Det kan ju ibland vara stört omöjligt att få mer än två sidor från samma domän att ranka för ett nyckelord och det vore mer spännande om man fick se hela förstasidan hos både Google och MSN vara full av listningar till det sökta nyckelordet.

Citat:
Varför inte köra ett nyckelord i stil med? östgotisk kransbjörn ett nyupptäckt däggdjur på sluttningen av berget i Xerowmass.
Blir inte det lite väl enkelt? Det är mer utmanande med nyckelord som det finns tusentals sidor om men som kanske inte har något särskilt stort kommersiellt värde. På så sätt finns det ändå lite konkurrens.

Redigerat stavfel
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 16:40 #25
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
EDIT: Eller vi kör två tävlingar. En med bara innehåll och ett fixt antal länkar och en med inga regler alls på egna domäner.
Är det inte bättre att börja med en först, enligt alternativ 1 (påhittat nyckelord fixt antal länkar) som uppvärmning. Får intrycket av att den inte kräver så mycket tid, bortsett från att hitta på en vettig brödtext till nyckelordet.
Så ser vi hur det fungerar.
Alt 2 (fritt blås, inga regler) kräver ju lite mer arbete.
Eftersom det är 1:a gången (?) vi gör det så tycker jag att vi börjar lite mjukt.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 16:42 #26
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
N!kke:
Citat:
Blir inte det lite väl enkelt?
Nja du konkurrerar ju med andra tävlanden om ordet, som alla satsar vad de kan på att optimera ordet, så enkelt vet jag inte.
Men skall det vara svårt så kör på poker då.

Edit:
Sedan tycker jag det är roligare om det är ett påhittat ord, då räcker det med att slå in det google och träffarna som kommer upp tillhör de tävlanden. Enkelt att kolla placeringen och utvecklingen.
Skall det vara ett befintligt ord kan det bli ett himla letande före man hittar sina medtävlares placering, eller sin egen :P
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 17:03 #27
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 220
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 220
detta att man inte får ha länkar verkar lite långsökt, då är det ju hur lätt som helst att sabba för konkurrneterna.

jag tror det snyggaste är om alla har sidorna på samma domän (så att inte domänen avgör, vilket blir en fråga om pengar-onödigt att göda diverse registrarer+sidorna ligger på samma plats så vi inte får skillnad beroende på serverns placering) och sedan gör vad dom vill på sin del av sidan. Påhittade sökord är nog bäst. Vi måste komma överens om varifrån vi ska kolla resultaten (olika från olika ip) och vilka sökmotorer som ska "räknas".
Gustaf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 17:19 #28
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Citat:
poker
Dumt att ta något som kanske kolliderar med flera tävlandes strävanden. Kanske trots allt att påhittade termer är bäst, eller perssonnamn i stil med Theobert Jansson, där man mest konkurrerar med alla dessa geneologi-sidor som väl (oftast) inte har kommersiella intressen.

Citat:
detta att man inte får ha länkar verkar lite långsökt, då är det ju hur lätt som helst att sabba för konkurrneterna.
Klok synpukt. Om vi kör påhittade nyckelord bör väl nästan alla inkommande länkar vara likartade i det här fallet (förutom vad gäller PR, men det är ju sökresultat vi tävlar om och inte PR). Det finns ju inte många auktoritetssajter om nordgotisk kramsbjörn (eller vad han nu var för något).
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 18:10 #29
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
Har jag fått detta korrekt?
*1 domän med undersidor för varje medlem.
*Endast huvudsidan används i webbkataloger. Alla får då samma inlänkar och sköts av alla.
*JW Fixar domän och webbplats.
*Den som skickar in länkar till sin egen sida blir diskad.
*Tävlingen diskuteras och anmäls i www.webbforum.se
*Alla använder samma ämne och nyckelord.
*Nyckelorden ska inte redan existera på webben.
*Alla använder samma trafikmätare.
*Adsense och annan reklam är frivillig.
*Vi kommer ha flera tävlingar och den första är en mjukstart.

Förslag på trafikmätare www.nedstatbasic.com

Preliminära förslag på tävlingar:

Tävling 1.
Punkterna ovan gäller för denna tävling.
Första tävlingen startar om 1 vecka nästa fredag. Den ska vara enkel och inte kosta några pengar. Tävlingen ska vara så jämn som möjligt.

Tävling 2.
När tävling 1 är klar startar vi en tävling som ska vara en reallife tävling. Den är inte lika jämn och man väljer sitt ämne och nyckelord. Man är ansvarig själv för webbsida och inlänkar från webbkataloger. Det enda krav är att man använder en publik trafikmätare. Tävlingen skulle kunna delas in i vem får in mest pengar, mest trafik eller får bäst placering.

In rapportering till forumet bör ske några gånger i veckan så att alla kan ta del av kunskapen och ge förslag till förbättringar.


Tävling 2 är ett förslag och måste kanske förbättras.

Själva grundtanken till tävlingarna är att de ska vara lärorika och behandla alla hinder som dyker upp på vägen till att skapa en lyckad webbsida med en liten inkomstbäck.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-09, 18:24 #30
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
andla:
Lite detaljförslag. Fö är det ok enligt mig.
- Varje deltagares sida ligger i en mapp som namges något som 01-02 osv annars finns en viss risk för tjafs om filnamnen om alla ligger i rotmappen. På det här sättet kan alla även optimera filnamnen på lämpligt sätt.
- En sida maximalt 10kb med text.
- Två bilder får finnas på sidan. (Hittar man inget lämpligt bildmotiv till nyckelordet får man väl lägga in svarta bilder med en texten som "Den östgotisk kransbjörn är bara vaken mitt i natten och svår att fånga på bild" eller vad vi bestämmer oss för nyckelord)

Hm en liten röstning om antalet intresserade kanske vore på sin plats?

Edit: korr
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017