Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad är det som gör WN så dött?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-21, 09:52 #81
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Är det så dött då?
Tycker det är relativt mycket aktivitet med tanke på självreklamsförbudet!?
Som jag motvilligt erkänner är bra
Har varit ganska hög aktivitet i forumet sen denna tråden skapades konstigt nog men var inte så många veckor sedan som jag hade varit borta från WN ett bra tag & när jag återvände så fanns det bara 2-4 nya trådar, vissa perioder är det verkligen dött dött här.
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-24, 18:02 #82
nim nim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 248
nim nim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 248
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Nim är nykomling, men har örnkoll på historik. Vem är du?
Vad tillför det?
nim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-24, 22:06 #83
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Ursprungligen postat av nim Visa inlägg
Vad tillför det?
Kunskap om vem man har att diskutera med i trådarna. Om du inte vill "outa dig", fine.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-04, 12:49 #84
André.H André.H är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 33
André.H André.H är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 33
Forum har fortfarande en stark position paa marknaden - och konceptet fungerar val. Problemet ar att manga som har forum ar daaliga paa att skapa anvandarvanliga upplevelser. Nar vi registrerar oss paa en ny site forvantar vi oss idag att det ska vara ENKELT. Allt ska serveras och vi ska bara klicka oss framaat paa det enda alternativet I mitten anda tills vi har lart oss hela siten. Saa fungerar inte de flesta forum.
André.H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-04, 13:03 #85
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av André.H Visa inlägg
Forum har fortfarande en stark position paa marknaden - och konceptet fungerar val.
Ja, men samtidigt nej. Ett forum som har otrevliga människor och som tillåter träsktroll som spyr ut osämja och har dåliga moderatorer kommer förr eller senare tappa aktiviteten. Varför tror ni att alla gamla medlemmar som är kända har mer eller mindre slutat skriva?

Men om forumet innehåller trevliga positiva människor som ger och tar och har bra moderatorer fungerar det mycket väl som du säger. Huvudsaken är trollen inte tillåts att tala illa om andra och att alla respekteras, även om jag inkl. många andra har en agenda att vi behöver marknadsföra direkt eller indirekt våra företag för att överleva. Man kan faktiskt säga ifrån på ett civiliserat och respekterande sätt, vilket alla tyvärr inte gör.

nim som inte "tycker jag ska bry mig" och drar upp gamla saker som redan är överspelade och som inte ens vill säga vem han är tycker jag är ett bra exempel faktiskt, det är uppenbart att han hyser agg mot mig och vill svartmåla, även om man kan hitta ännu värre exempel. Men nim, jag förlåter dig

Senast redigerad av Danielos den 2015-02-04 klockan 13:16
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-04, 13:40 #86
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Ja, men samtidigt nej. Ett forum som har otrevliga människor och som tillåter träsktroll som spyr ut osämja och har dåliga moderatorer kommer förr eller senare tappa aktiviteten. Varför tror ni att alla gamla medlemmar som är kända har mer eller mindre slutat skriva?
För att dom är som mest känsliga och inte kan ta kritik eller skojande? Viss sanning ligger i det. Vill man enbart ha rätt sorts kommentarer, får man skapa en egen blogg och själv moderera vilka inlägg som ska synas.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-04, 13:42 #87
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
För att dom är som mest känsliga och inte kan ta kritik eller skojande? Viss sanning ligger i det. Vill man enbart ha rätt sorts kommentarer, får man skapa en egen blogg och själv moderera vilka inlägg som ska synas.
Men om du tittar på inläggen så framgår det ju tydligt att det ofta inte handlar om konstruktiv kritik, eller skojande, utan om något helt annat, att illasinnat såra, skada eller förringa någon.

Eftersom denna tråden handlar om varför vi har så många som inte är aktiva längre och du har själv endast 189 inlägg gjorda sedan du började skriva på wn 2011, så detta tyder på att du inte är så aktiv själv, så det vore intressant att höra varför du inte har varit mer aktiv?

Senast redigerad av Danielos den 2015-02-04 klockan 13:52
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-04, 14:59 #88
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Men om du tittar på inläggen så framgår det ju tydligt att det ofta inte handlar om konstruktiv kritik, eller skojande, utan om något helt annat, att illasinnat såra, skada eller förringa någon.

Eftersom denna tråden handlar om varför vi har så många som inte är aktiva längre och du har själv endast 189 inlägg gjorda sedan du började skriva på wn 2011, så detta tyder på att du inte är så aktiv själv, så det vore intressant att höra varför du inte har varit mer aktiv?
Jag försöker gå på kvalite och inte kvantitet, kanske? Jag kommenterar även helst bara där jag tror jag öht kan bidra med någon input. Sen så driver jag själv forum som är mycket större än WN i alla aspekter och jag vet nog lite vad jag talar om trots allt. Betyder väl inte att jag har rätt dock, för att visa viss ödmjukhet till ett svårlöst problem.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-04, 15:03 #89
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
Jag försöker gå på kvalite och inte kvantitet, kanske?
Det förvånar mig lite, i din signatur så tycker jag det framgår att du verkar vara en kunnig person inom webben
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-04, 15:10 #90
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det förvånar mig lite, i din signatur så tycker jag det framgår att du verkar vara en kunnig person inom webben
Javisst. Men, måste det vara synonymt med att man måste skriva i varenda tråd eller skriva massa inlägg som om det vore samma som att "den där killen är att lita på"? Jag svarar där jag tror jag kan bidra med något helt enkelt.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017