Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nu får ju Apple ge sig...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-10, 16:55 #11
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av Osueco Visa inlägg
Google har en regel "Don't be evil", man kan undra vad Apples regel är...
"Don't use Android" kanske ?
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 16:57 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Osueco Visa inlägg
Google har en regel "Don't be evil", man kan undra vad Apples regel är...
Det är ju betydligt lättare gjort i deras verksamhet. Produktion av fysiska produkter är sällan helt rumsren hos de stora bolagen. Tittar man vidare på de produkter Google använder och de företag som Google samarbetar med kanske bilden inte blir riktigt densamma.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 17:23 #13
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Säga vad man vill om affärsmetoder, moral etc., men jag känner många som haft android och bytt till iphone men ingen som haft iphone och bytt till android.

Jag bytte ut pcn till en mac för någon månad sedan och jag vill absolut inte byta tillbaks.

Dom må vara onda och elaka som helst, men deras produkter är grymt sköna att använda.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 17:26 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Angående "Don't be evil"...

Google anklagade ju Bing (Microsoft) för att sno "deras sökresultat" i början av året. Same, same but different.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 17:28 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
Säga vad man vill om affärsmetoder, moral etc., men jag känner många som haft android och bytt till iphone men ingen som haft iphone och bytt till android.

Jag bytte ut pcn till en mac för någon månad sedan och jag vill absolut inte byta tillbaks.

Dom må vara onda och elaka som helst, men deras produkter är grymt sköna att använda.
Och vem bryr sig då? Det är precis det jag menar med att man inte kan låta marknader styra sig själva. Den genomsnittlige konsumenten tar inget eget ansvar och då måste man se till att företagen gör det genom lämplig lagstiftning.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 17:45 #16
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Jag har kört PC längre och haft Macbook Pro sedan årsskiftet.
Visst, byggkvaliten är bra men själva OSX är inget wow, Win7 fungerar minst lika bra och oftast är det billigare med en PC.

Vill man slippa välja färg på sin dator så kan man alltid välja det silvriga alternativet
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 20:32 #17
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Jag tycker nästan att denna diskussion säger så här. Att jag får sno designen ifrån Vem jag vill av er och ändra lite i texten och Ingen av er ska klaga på det.
Jag tycker jag ser dagligen diskussioner här om att "- någon har snott min design" och det blir väldigt mycket klagomål. Men så fort det handlar om större företag så blir det helt plötsligt rätt?
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 21:02 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av acidflash Visa inlägg
Jag tycker nästan att denna diskussion säger så här. Att jag får sno designen ifrån Vem jag vill av er och ändra lite i texten och Ingen av er ska klaga på det.
Jag tycker jag ser dagligen diskussioner här om att "- någon har snott min design" och det blir väldigt mycket klagomål. Men så fort det handlar om större företag så blir det helt plötsligt rätt?
Kan väl tillägga att jag aldrig kommenterat just den biten i tråden. Jag har ingen uppfattning alls utan utgår från att domstolen gjort en korrekt bedömning. Mina kommentarer rörde istället mer allvarliga överträdelser med människor och miljö inblandade.

Jag tror emellertid att den inställningen är ganska vanlig bland småföretagare och de jag brukar kalla för "internetanarkister" "Stora företag är onda, små är goda"
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 23:14 #19
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Men stämningen av Samsung är ändå en av de få stämningar som jag faktiskt har förståelse för. Samsungs senaste produkter är verkligen för lika. De har mer än inspirerats av apple med den där designen. Kolla här:

Ok, vad är det som är lika. Alla telefoner har en skärm, alla telefoner har ett högtalaruttag (runt eller avlångt), alla telefoner har minst en knapp i det fallet, Samsung har tre som det ser ut. Man kan ha runda kanter på telefonen eller kantiga. OK? Skall man hänga upp sig på detta så är bara iPhone/iPad kopior på vanliga telefoner, bara man har en större skärm och mindre knappar.



Citat:
Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
Säga vad man vill om affärsmetoder, moral etc., men jag känner många som haft android och bytt till iphone men ingen som haft iphone och bytt till android.

Jag bytte ut pcn till en mac för någon månad sedan och jag vill absolut inte byta tillbaks.

Dom må vara onda och elaka som helst, men deras produkter är grymt sköna att använda.
Ja, låter som en Apple representant: "We have better stuff". Ok, det spelar ingen roll ....

Tycker diskussionen är fånig. Apple tar till offensiven då de vet att de har förlorat ytterliggare ett "produktkrig".

Apple är ett galet företag i detta avseende. Definitionen av galenskap enligt Einstein tror jag det var har alla hört: "The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different result.."

Man förlorade mot Microsoft ~30 år sedan, just för att mjukvaran var viktigare än hårdvaran och man lärde sig absolut ingenting av detta. Absolut ingenting. Nu gör man samma sak med dessa telefoner och förlorar på samma sätt mot Google och Android (eller mot Microsoft om de lyckas få ut något bra med tiden), som med tiden kommer ta över marknaden på exakt samma sätt genom att mjukvaran i telefonen/surfplattan kommer vara viktigare än själva hårdvaran och skalet.

Som ett sista försök av desperation försöker man stoppa företag med patent om design - löjligt och patetiskt, även om jag gillar min iPod på promenader
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 23:50 #20
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Ok, vad är det som är lika. Alla telefoner har en skärm, alla telefoner har ett högtalaruttag (runt eller avlångt), alla telefoner har minst en knapp i det fallet, Samsung har tre som det ser ut. Man kan ha runda kanter på telefonen eller kantiga. OK? Skall man hänga upp sig på detta så är bara iPhone/iPad kopior på vanliga telefoner, bara man har en större skärm och mindre knappar.
Det enda som skiljer är ju detaljer. Hela formen och layouten är ju näst intill identisk. Det är ju så uppenbart vart de har hämtat sina idéer ifrån. Tycker du verkligen att mönsterskydd ska vara så svaga att man kan göra en mer eller mindre identisk design. Det enda de gjort är ju att de flyttat en sensor till andra sidan, lagt till en metallist runt och lagt till två knappar(som det för övrigt är krav på i Android).
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017