Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nu får ju Apple ge sig...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-13, 18:59 #91
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
klein:
När du kopplar in en extern skärm får du givetvis både 1920x1200 och 2560x1440 beroende på skärm.

Men en 11" kan du givetvis inte köra 1920x1200 på!
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-13, 22:09 #92
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av teddyjohan Visa inlägg
Du tänkte använda kikare då eller? :-)
Förstoringsglas eller mikroskop kanske går bättre?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 00:47 #93
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
Förstår hur du tänker!

Men ja Tycker faktidg att apple gör helt rätt. Det är ej roligt för företage so msjälv startar en egen ide och sen kmr någon o göra en likadan o säljer miljarder. Jag skulle blivit skit sur om någon hade tagit mina planer och gjort lite om dem. Trots att det är lagligt.
ChingChing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 11:35 #94
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av ChingChing Visa inlägg
Förstår hur du tänker!

Men ja Tycker faktidg att apple gör helt rätt. Det är ej roligt för företage so msjälv startar en egen ide och sen kmr någon o göra en likadan o säljer miljarder. Jag skulle blivit skit sur om någon hade tagit mina planer och gjort lite om dem. Trots att det är lagligt.
Du vet inte så mycket om Apples historia, eller hur?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 12:06 #95
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Du vet inte så mycket om Apples historia, eller hur?
Jag har ej läst om det eller liknande men har hört att dem va först med iphone o dess funktioner sen kom htc. Du får gärna rätta till mig om ja har fel, tkr deyta är intressant
ChingChing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 13:04 #96
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
Apple revolutionerade PC-världen med symboler, kallade "ikoner", och ett verktyg kallat mus som när man flyttade denna mus så rörde sig en pekare på bildskärmen och med detta kunde man utföra kommandon genom att "klicka" på nämnda ikoner. Detta var unikt och före sin tid, men några år senare var detta branchstandard och nu är det få tillverkare som tillämpar något annat. Finns hur många sådana historier som helst.

Jag tycker Apple gör otroligt bra produkter. De är genomarbetade och användarvänliga och ofta revolutionerande (t.ex. iPhone). Att Apple skyddar sig från att andra kopierar deras revolutionerande teknik är väl inte så konstigt. Jag säger som ChingChing, om jag hade skapat en produkt hade jag gjort allt för att ingen ska sno min idé/produkt och tjäna pengar på den. Om de dock inspireras och gör sin egen variant så är det ju bara positivt för oss båda. Monopol gynnar oftast ingen
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 16:25 #97
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Apple var inte först med att använda ett grafiskt gränssnitt med mus. De var däremot bäst på att utveckla det.

Apple var verkligen inte före HTC med att tillverka mobiler. Apple är en av de "nyaste" mobiltillverkarna. Men de har revolutionerat genom att förbättra och skapa en delvis ny produkt.

Men nedladdningsbara appar fanns långt innan iPhone.
Touchskärm fanns långt innan iPhone.
3g fanns i andra mobiler långt innan det fanns i iPhone.
Videochat fanns i mobiler, men ingen ville använda det, så det försvann. Sen lanserar Apple det som en revolution.

Vad är då grejen? Jo, Apple har gjort det bättre än alla andra gjorde. Men först? Nej.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 00:02 #98
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Apple var inte först med att använda ett grafiskt gränssnitt med mus. De var däremot bäst på att utveckla det.

Apple var verkligen inte före HTC med att tillverka mobiler. Apple är en av de "nyaste" mobiltillverkarna. Men de har revolutionerat genom att förbättra och skapa en delvis ny produkt.

Men nedladdningsbara appar fanns långt innan iPhone.
Touchskärm fanns långt innan iPhone.
3g fanns i andra mobiler långt innan det fanns i iPhone.
Videochat fanns i mobiler, men ingen ville använda det, så det försvann. Sen lanserar Apple det som en revolution.

Vad är då grejen? Jo, Apple har gjort det bättre än alla andra gjorde. Men först? Nej.
Wut? Dem flesta som inte har läst så mycket eller är inriktade på IT, har för sig att Apple var först med följande produkter... Har du någon källa?

Intressant intressant! Btw BlackBerry är den som Iphone? Hur kom den in i bilden liksom, jag såg här om dagen att den låg t.o.m högre än iphones säljlista.
ChingChing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 00:19 #99
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Okej... Urspårat som vanligt när det kommer till trådar som tar upp Apple, Microsoft osv.

Jag kör Apple (Macbook från 2008 + iPhone 4. Har även ägt en iPhone3G). JAG tycker det är kanon! JAG lider inte av någon inlåsning. Dyrt? Macbooken kostade väl 11.000:- eller nåt. Funkar fortfarande skitbra och är inte ett dugg seg. Såhär bra, under så lång tid, har inte någon dator fungerat för mig tidigare. Inte ens när jag byggde ihop mina stationära själv (kanske är jag som är dålig på det ). Så för MIG har ju detta varit en bra affär. 11k för en laptop som funkar perfekt efter över 3 år tycker inte jag är så farligt.

Jag hade säkert kunnat köpt mig en annan laptop med Windows och det hade funkat bra idag med, då hade det varit en bra affär också. Dock har JAG inte haft såhär bra upplevelser med någon tidigare dator.

Jag är en nöjd Apple-användare och kommer nog fortsätta med det tills de gör mig besviken alt. någon konkurrent kommer med något som lockar över mig.

Jag tycker hela den här diskussionen är så töntig om vilket som är bäst. Många tycker att Apple-anhängare är "religiösa". Jag kan väl hålla med om att det finns vissa sådana, men det finns precis lika många "religiösa" Windows-fanatiker. Inte minst verkar det finnas de som dedikerar sina liv åt att attackera de som gillar Apple och förklara hur dumma i huvudet dom är


Alla har olika tycke och smak. Alla använder vi datorerna på olika sätt. Vill du ha Windows och trivs med det? Välj det! Det kommer göra dig mest effektiv i ditt arbete. Gillar du Apple och OSX? Välj det, av samma anledning!

Välj vad fan ni vill och skit i vad alla andra använder!!




On Topic:
Alla stämmer alla. Låt domstolarna avgöra vad som är rätt och fel.

Senast redigerad av Linuus den 2011-08-15 klockan 00:21
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017