Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ny företagssite

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-21, 22:31 #1
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Standard ny företagssite

Hej,

Vi lanserade vår nya företagssite för några dagar sedan.

Kom gärna med både positiv och negativ kritik!

www.tennberg.se
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 23:21 #2
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Det första jag tänkte på var att url:en till de olika sidorna var udda mot övriga företag som jobbar med exempelvis sökmotorsoptimering.
Varför ha index.php?id=hash istället för example.com/referenser osv?

Sammarbetspartners stavas Samarbetspartners, i övrigt mycket och beskrivande texter vad ni är och gör.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 23:28 #3
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Startsidan är snygg med en del färg
Sedan blir det lite grått - kanske lite mer bilder/ikoner på övriga sidor skulle lätta upp

Snabbladdad!

Lite kul inloggningsbox. Men när man misslyckas att logga in får man ingen vägledning att komma vidare

Varför inte ta chansen att göra något kul av 404-sidan

Favicon saknas - jag bokmärker gärna sidor och med favicon är det mycket lättare att hitta dem

Sidbeskrivningar saknas - min nya standardkritik - men det gör att Google kniper följande från alla sidor som indexeras: Alla rättigheter reserverade. Innehar F-skattsedel. Org.nr: 969706-5345. Momsregnr: SE9697065345. Tennberg Interactive. Södra Esplanaden 37B. 227 62 Lund.

Huvudrubriker i gul kursiverad text syns dåligt. Cyanfärgade underrubriker ser lite blekt ut. Vanlig text och mer tydlig färg skulle jag föreslå

Har man en huvudkategori som heter Referenser så ska det också finnas. Talar man om att man haft över 1000 företag som kunder och 90 % återkommer så ser skumt ut med "Referenser kommer inom kort..." På den sidan är det även en ful grå kvadrat.

Det kan vara min webbläsare men jag kan inte klicka på epostlänkarna under "Kontakta oss"

Ordpill:
vårat sätt att arbeta ..., våran styrka ... är talspråk och bör nog ersättas med skriftspråkets vårt och vår

Kolla användningen av ordet ända och sätt, tror du menar enda och sett

Avbrott i en mening markeras helt riktigt med tre punkter (...) men i svensk skrivstandard brukar man göra mellanslag efter sista ordet .... och innan punkterna. Detta till skillnad från när man gör avbrott i ett ord då kommer det direkt, pang på rödb...

Rent generellt ta en extra titt på ingresserna där finns några stav-/skrivfel
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 06:14 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag kollade snabbt på webbsdian och det första man slås av att det är svårt att förstå vem ni riktar er till, vem är er målgrupp?

Sen är det lite oklart vilka problem ni fokuserar på att lösa åt kunden?

När man läser "vad gör vi"-sidan framgår det att ni är en blandning mellan webbyrå, grafik och lite annat.

Jag skulle önska att ni var tydligare i ert kundfokus och tydligare beskriver vilka problem ni löser åt kunden. Vad är det kundvärde ni levererar.

Dessa saker bör framgå direkt på första sidan och man ska inte behöva klicka sig ned en sida och behöva läsa en sida med massor av text för att fårstå det.

Kort sagt mer tydlighet! korta ner säljsnacket, fokusera på att leverera värde till kunden! Och att tydligöra vad det värdet är.


Vidare ståpr det massa blaj om era interna värderingar och vad ni anser vara kul och annat som är ointressant för kunden, fokusera på vad ni kan göra för en kund i stället.

Sen om man tittar på sidan http://www.tennberg.se/index.php?id=...206e1f04c03c72
Bara URLen får en att baxna..... Kan ni inte fixa en enklare typ: http://www.tennberg.se/mission för den sidan?

Den sidan har en grå text på starkt ljus bakgrund, klassiskt exempel på dålig kontrast. Lite mer svärta i texten och större font så man orkar läsa texten, det gjorde ont i ögonen att sitta och läsa texten (jag måste ha glasögon för att läsa, många kunder har samma problem).

Faktamässigt så heter väl ert bolag "Tennberg Interactive Lund Handelsbolag" och då bör det stå i sidfoten alt. "Tennberg Interactive Lund HB". Om det stämmer så är orgnr väl oxo fel på hemsidan ska troligen vara "969725-0059" inte "969706-5345", men jag vet ju inte om ni håller på att ombilda bolaget eelr flytta över till nytt orgnr, ville bara uppmärksamam er på att det kanske inte stämmer. Adressen verkar vara den som står på Allabolag.se men det kan man ju ha vad man vill, så kvittar ju.

Tycker dock att produktkartongerna på hemsidan ser bra ut, layoutmässigt, men de dränker ert egentliga budkskap, som inte riktigt framgår.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-22 klockan 11:51
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 11:07 #5
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Under referenser:

******************************
Referenser
Fler än 1000 företag har hittills valt oss som leverantör. Våra kunder är medvetna företag som ställer höga krav vad gäller design, funktion och teknisk kompetens. En kundrelation bygger på ett långsiktigt och insiktsfullt åtagande. Därför finns vi till hands för våra kunder, både före, under och efter leverans.


Referenser kommer inom kort...
******************************

Hur hinner ni ha 1000 kunder? Och inte kan få upp några referenser? Detta borde ni nog kolla över. Eller så har jag inte fattat vad ni gör Att få upp 10 otroligt bra referenser borde inte vara några problem med andra ord...
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 11:12 #6
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Det viktigaste för läsbarheten är att du ökar upp radavstånden i löptexten en aning. Öka även upp radavståndet mellan underrubriker och löptexter. Som det är nu så trillar ögat av raden när man läser (luftspalten mellan raderna ska guida ögat rätt...)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 13:28 #7
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Andra har tagit upp konstruktiva och bra förslag. Jag nöjer mig med att gnälla på att ni under "Tjänster" har signerat med "VD", trots att ni är ett handelsbolag.

Upp med referenser...
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 23:02 #8
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
I stort är det schysst och snyggt, men det finns några saker som jag skulle vilja fokusera på (en del har nämnts tidigare).

- Radavståndet för ingresser och brödtext är för tight. Öka!
- Den gula texten skär sig mot den gråa bakgrunden.
- Även radavståndet mellan rubrik och text i era "bildrutor" (Image library, vad vi gör osv) är för tight. Öka detta.
- För mig "hoppar" sidan någon/några mm (approx 5-10 pixlar) till höger när jag går in på sektionen referenser och startsidan jämfört med övriga. Dvs referenser och startsidan är på ett sätt, de övriga är på ett annat.
- Korrläs och fixa till alla stavfel. Vissa har redan nämnts, andra är t.ex. obefitliga, vi har skapat ett nytt unikT CMS

Men som sagt, helheten är fräsch och tilltalande!
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-23, 20:24 #9
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Jag tackar för all välriktad kritik -både positiv och negativ!

Vi håller just nu på att ser över det som ni har anmärkt på. Omprogrammeringen av CMS lösningen för att köra mod_rewrite på url är nu fixad .

Än en gång tack för ert engagemang att hjälpa oss att göra vår sajt ännu bättre!
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-24, 16:38 #10
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Citat:
Ursprungligen postat av Rvn Visa inlägg
Jag tackar för all välriktad kritik -både positiv och negativ!

Vi håller just nu på att ser över det som ni har anmärkt på. Omprogrammeringen av CMS lösningen för att köra mod_rewrite på url är nu fixad .

Än en gång tack för ert engagemang att hjälpa oss att göra vår sajt ännu bättre!
Varför besvarar du inte alla inlägg?
något att dölja eller?

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag kollade snabbt på webbsdian och det första man slås av att det är svårt att förstå vem ni riktar er till, vem är er målgrupp?

Sen är det lite oklart vilka problem ni fokuserar på att lösa åt kunden?

När man läser "vad gör vi"-sidan framgår det att ni är en blandning mellan webbyrå, grafik och lite annat.

Jag skulle önska att ni var tydligare i ert kundfokus och tydligare beskriver vilka problem ni löser åt kunden. Vad är det kundvärde ni levererar.

Dessa saker bör framgå direkt på första sidan och man ska inte behöva klicka sig ned en sida och behöva läsa en sida med massor av text för att fårstå det.

Kort sagt mer tydlighet! korta ner säljsnacket, fokusera på att leverera värde till kunden! Och att tydligöra vad det värdet är.


Vidare ståpr det massa blaj om era interna värderingar och vad ni anser vara kul och annat som är ointressant för kunden, fokusera på vad ni kan göra för en kund i stället.

Sen om man tittar på sidan http://www.tennberg.se/index.php?id=...206e1f04c03c72
Bara URLen får en att baxna..... Kan ni inte fixa en enklare typ: http://www.tennberg.se/mission för den sidan?

Den sidan har en grå text på starkt ljus bakgrund, klassiskt exempel på dålig kontrast. Lite mer svärta i texten och större font så man orkar läsa texten, det gjorde ont i ögonen att sitta och läsa texten (jag måste ha glasögon för att läsa, många kunder har samma problem).

Faktamässigt så heter väl ert bolag "Tennberg Interactive Lund Handelsbolag" och då bör det stå i sidfoten alt. "Tennberg Interactive Lund HB". Om det stämmer så är orgnr väl oxo fel på hemsidan ska troligen vara "969725-0059" inte "969706-5345", men jag vet ju inte om ni håller på att ombilda bolaget eelr flytta över till nytt orgnr, ville bara uppmärksamam er på att det kanske inte stämmer. Adressen verkar vara den som står på Allabolag.se men det kan man ju ha vad man vill, så kvittar ju.

Tycker dock att produktkartongerna på hemsidan ser bra ut, layoutmässigt, men de dränker ert egentliga budkskap, som inte riktigt framgår.
tror inte dom skall ombilda sig:
F-Skatt status: Avregistrerad för F-skatt
Startdatum för F-Skatt: 2007-10-11
Slutdatum för F-Skatt: 2009-08-20

Momsgrupp: Tillhör ej någon momsgrupp hos RSV
Momsstatus: Avregistrerad i Momsregistret
Startdatum för moms: 2007-10-11
Slutdatum för moms: 2009-08-2

annars en väldigt bra fråga du ställer
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017