Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jetshop?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-29, 11:14 #11
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av mieko
Har planer på att byta till jetshop 2.0. Är det någon som har eftarenheter av Jetshop?
Hur bra är deras SEO?
Hur fungerar deras support?
Är plattformen användarvänlig?
Övrig synpunkter?
Pippilotta: Vad tycker du om Jetsho? Du verkar ha arbetat med dem ett tag.
Tacksam för svar.
Sluten källkod är farligt för oss E handlare. Det enda jag inte hitta med Mangento , är om det finns stöd för Svenska än. Men systemet verka vara intressant.
Kanske är det farligt men samtidigt kan man vända lite på det, för min egen del t.ex, öppet eller inte så kan jag inte göra någonting med det. Jag har inte programmeringskunskapen och får därför förlita mig på leverantörer av den kunskapen och jag tror det är det som frågan handlar lite om.

En e-handlare som precis som jag, inte har kunskapen att programmera själv och önskar en trygg och kunnig leverantör av en e-handelsplattform där support finns ett samtal eller mail bort.
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-29, 11:23 #12
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av mieko
Har planer på att byta till jetshop 2.0. Är det någon som har eftarenheter av Jetshop?
Hur bra är deras SEO?
Hur fungerar deras support?
Är plattformen användarvänlig?
Övrig synpunkter?
Pippilotta: Vad tycker du om Jetsho? Du verkar ha arbetat med dem ett tag.
Tacksam för svar.
Sluten källkod är farligt för oss E handlare. Det enda jag inte hitta med Mangento , är om det finns stöd för Svenska än. Men systemet verka vara intressant.
Ja, det finns i Magento Connect, bara kopiera nyckeln och gå in i admin och trycka in nyckeln. Installerat & klart
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 15:25 #13
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Hej
Jo vi har jobbat med Jetshop några år nu.
Jag har inte ett helt enkelt o klart svar på detta då mycket beror på vad det är för som passar just din butik.
Det som varit bra är driftsäkerheten, relativt snabba på supporten och vår "egen" affärsutvecklare är bra.
Du har rätt många funktioner i admin och det är lätthanterligt.

Men sedan slutar jag nog att jubla:-)
Det känns som att de riktar sig på att mjölka in så många e-handlare som möjligt med att gå ut med ett relativt lågt pris men ambitionerna att behålla oss som efter en tid vill ha lite mer än basstandard är det sämre med.

Har i flera år försökt få de att förstå fördelen att kunna fakturera ex Norge.
Dessutom kostar allt extra en fasans massa pengar:designmoduler, direktbetalningsfunktion, trafiken kostar extra vilket irriterar mig till max-ju större du blir desto mer får du betala för trafiken!!!
Allt detta måste du också räkna med i avgiften/månad och det är svårt att veta i förväg vad det blir.
Dessutom har de ibland 20 dgr och ibland 30 dgr på fakturorna vilket kan anses märkligt...
Rabattmodul kostar också extra så se över alla funktioner noga och fall inte för ett bra introduktionserbjudande.

Skulle spontant råda till att välja ngn annan faktiskt men har inget bra tips på vilket eftersom vi själva letar.
Vet att stadium gjorde en grym genomgång av alla leverantörer innan de satte igång så det kanske kan vara ett hett tips.
Lycka till
Gunilla
Pippilotta
Pippilotta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 16:37 #14
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Snabbnotering gällande Stadiums e-handel. Drevs som ett väldigt stort projekt lett av Wipcore. Wipcore hör till de e-handelsleverantörer som är väldigt duktiga men samtidigt tar dem också betalt för det. Jag minns inte helt korrekt men jag har för mig att stadiums totala e-handelssatsning stannade någonstans kring 150 miljoner *minnet kan svikta* . Menar inte alls att Wipcore skickade en faktura på 150 miljoner men det kan vara värt att nämna att t.ex Netonnet, Cdon, stadium med flera större företag har en helt annan budget än vi kanske något mindre företagare.

Gunilla, har du tittat närmare på Sitedirect?
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 16:40 #15
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
nej har inte kikat på sitedirect.
Fördelar/nackdelar med de?
Pippilotta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 16:54 #16
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
För er som inte klarar att hantera magento själv så finns det företaget icommerce.se som hjälper till med dem har även betallösningar osv. Obs har själv inte någon erfarenhet av dom.
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-01, 21:34 #17
edited edited är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 45
edited edited är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 45
Varför inte anlita någon som har rätta kunskaperna och som kan skräddarsy funktioner och lösningar för just dig?

Jag har ett system som har många färdiga funktioner, fler än du behöver antar jag.

Läs mer om systemet: www.edited.se/ehandel

Sen kan du ju kontakta mig för vidare diskusion!
edited är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 15:21 #18
david.hultvall david.hultvall är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 4
david.hultvall david.hultvall är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 4
Citat:
Originally posted by fenrik@Dec 23 2008, 12:37
Vad ska du byta ifrån?
Min personliga åsikt om Jetshop är att deras kassa inte är något vidare. Det krävs inloggning/skapa konto för att se den fullständiga kassan, vilket innebär att betalsätt inte visas samt frakten uteblir i sammanställningen. Utvecklingen går åt andra hållet egentligen så att byta till jetshop känns som ett, idag, nerbyte hur som helst.

Har du råd föreslår jag att gå upp i prisklassen 30-50.000kr för att få ypperlig seo, kassa, användarvänlighet med mera.

I övrigt har nog de billigare standardsystemen liknande, helt ok SEO möjligheter, användarvänlighet och support. Tips är att regga en demobutik hos de leverantörer du fastnar för, följ upp med supportsamtal via tele samt mail. Komplettera med något mail till en befintlig kund. Efter det bör du ha en ganska bra känsla om leverantören.
Hej,

Vi har självklart tagit åt oss av kritiken gentemot vår kassa och har utvecklat en ny.

Kika gärna in på vår demosajt http://www.fashionshop.se och se vad ni tycker. Framesfri lösning med massor av ny funktionalitet.

MVH

David

Jetshop AB
david.hultvall är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-31, 08:54 #19
swedishplate swedishplate är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 10
swedishplate swedishplate är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 10
Som jag nämnt tidigare så krävde jag redan 2006 att Jetshop skulle införa en ny kassa (se webshop-test.com). Det är på tok för lång tid när man driver kommersiell verksamhet.
swedishplate är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-02, 16:24 #20
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
De flesta system i dag har nog exportfunktioner alternativt hjälper till med ett byte
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017