Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Oseriösa Google 2

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-08, 16:06 #11
hpe123 hpe123 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 19
hpe123 hpe123 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 19
Ensam är nog jobbigt men det borde inte dröja länge innan någon driftig advokat i USA drar ihop en class-action. Google har stora kistor och är därmed ett potentiellt mål, har ni inte läst Grishams the Rainmaker?

Någon som orkar dra ihop en site med sad-stories där små webmasters blivit spöade av Google? Får den tillräkligt många besökare kommer någon att ta det till domstol förr eller senare.

/hpe
hpe123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-08, 16:07 #12
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av Hassaninho11
Citat:
Originally posted by -Conth@May 8 2006, 15:57
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Tyvärr kan de göra precis det. Du har gått med på ett avtal som ger dem tillåtelse att göra så. Ett avtal som de garanterat delar med de flesta andra liknande annons-program.

Att diskutera om googles beslut är rätt eller fel här är helt meningslöst, då ingen här vet vad google vet.

Det finns folk som har fått "upprättelse" i form av att deras konto har återaktiverats, har däremot aldrig läst om någon som fått tillbaka pengar (eventuellt så finns de kvar på kontot om det återaktiveras).

Mitt tipset är att ta en lugn och saklig diskussion med google, om det inte hjälper dig, så tough luck. Försök släppa det hela så fort som möjligt och gå vidare med alternativa inkomstermetoder. Att stämma google innebär att du måste göra det i USA:

Citat:
This Agreement shall be governed by the laws of California , except for its conflicts of laws principles. Any dispute or claim arising out of or in connection with this Agreement shall be adjudicated in Santa Clara County , California.


(https://www.google.com/adsense/localized-terms?hl=en_US).

Jag har lusläst deras avtal och det står INTE att dom kan dra in ersättning för giltiga klick retroaktivt.

Det står att dom kan säga upp avtalet närsomhelst, fine - inget problem, om dom vill tvinga iväg seriösa kunder till sina konkurrenter. Men att dom drar in ersättning för redan utförda tjänster samtidigt är stöld enligt min mening... :angry:

I mitt fall har dom inte ens påstått att det är ogiltiga klick.

Nej, dom har inte sagt att det är ogiltiga klick, de har bara sagt att jag har koppling till Ex Konto som blev avstängd pga oseriösa klick, men det har vi ju redan diskuterat, jag och google.
Samma sak som hände mig.
Tyvärr känner man sig liten när man har att göra med dom.
Hoppades att uppmärksamhet från IDG skulle hjälpa till, men icke. Dom svarar inte på mail överhuvudtaget och har aldrig besvarat mina frågor om varför dom drar in betalning för giltiga klick retroaktivt utan att ens påstå att jag fuskat...

Aldrig mer Google är min dyrköpta slutsats...
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-08, 16:08 #13
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag är den första att önska er lycka till, men hoppas inte för mycket. Hade nog bitit i det sura äpplet och jobbat mot nya inkomster istället för att gräva ner mig. Fast det är lättare sagt än gjort.

Conth: intressant, har du påpekat detta för google? Jag antar att de vägrar redovisa vilka klick som är felaktiga och således behåller alla pengar av den anledningen?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-08, 16:10 #14
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Citat:
Originally posted by hpe123@May 8 2006, 16:06
Ensam är nog jobbigt men det borde inte dröja länge innan någon driftig advokat i USA drar ihop en class-action. Google har stora kistor och är därmed ett potentiellt mål, har ni inte läst Grishams the Rainmaker?

Någon som orkar dra ihop en site med sad-stories där små webmasters blivit spöade av Google? Får den tillräkligt många besökare kommer någon att ta det till domstol förr eller senare.

/hpe
Jag är nummer ETT att vara med o starta en sad - stories site med alla drabbade webmasters.
Hassaninho11 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-08, 16:14 #15
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Originally posted by grazzy@May 8 2006, 16:08
Jag är den första att önska er lycka till, men hoppas inte för mycket. Hade nog bitit i det sura äpplet och jobbat mot nya inkomster istället för att gräva ner mig. Fast det är lättare sagt än gjort.

Conth: intressant, har du påpekat detta för google? Jag antar att de vägrar redovisa vilka klick som är felaktiga och således behåller alla pengar av den anledningen?
Dom svarar inte ens...

Har bara fått "papegojsvar" fast jag ställt sakliga frågor utan att vara otrevlig.

EDIT: Grejen är ju att dom inte påstår att det finns några ogiltiga klick. bara koppling till annat avstängt konto...

Jag har släppt detta och jobbar vidare med andra lösningar. Men när jag läste inlägget från Hassaninho11 så kom den gamla upprördheten tillbaka.... Har nog inte riktigt lyckats släppa detta mentalt ännu....;-) Det känns så himla fel av ett stort bolag som tjänar stora pengar att köra över småskuttar på detta sätt...
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-08, 17:54 #16
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
En kille jag har haft business-kontakt med hur lyckats komma tillbaka och har skrivit en guide hur man ska göra.

Här: http://www.yfs1.com/adsense-reinstatement-guide/

Det kanske kan vara till hjälp.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-09, 17:09 #17
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Citat:
Originally posted by Jim_Westergren@May 8 2006, 17:54
En kille jag har haft business-kontakt med hur lyckats komma tillbaka och har skrivit en guide hur man ska göra.

Här: http://www.yfs1.com/adsense-reinstatement-guide/

Det kanske kan vara till hjälp.

Kanon!

Då vet jag vad jag skall göra om olyckan är framme...

Citat:
Step 4:
Don’t Post About Your Experiences Publicly - A human review takes time so posting to a forum with all your details can only hurt your case for reinstatement.
Conth, kanske var det denna punkt som fällde dig...
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-09, 17:19 #18
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Step 4:
Don’t Post About Your Experiences Publicly - A human review takes time so posting to a forum with all your details can only hurt your case for reinstatement.
Så klart inte google vill att det kommer ut att dom snor folks pengar utan orsak som dom kan bevisa eller har några belägg för

Samt tycker det är googles ansvar skydda mot att folk kan klicka massa gånger istället, om dom säger att dom har sådant avancerad system som kan känna av fusk klick men inte har ett vettigt system att skydda emot det går inte ihop.

Känns som att dom inte ens kan ta fram några bevis ens utan bara kanske kan känna av ökning av klick.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-09, 17:21 #19
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
http://finance.google.com/finance?q=goog&btnG=Search

Google drar in 2250,000,000 USD / kvartal. Jag har svårt att se dem sitta och googla på oss småfiskar. ..

Det är dags för ett par här på forumet att vakna och inse att sverige är en riktigt liten ankdamm :P
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-09, 17:22 #20
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Ahh, grazzy han emellan med ett svar...

Patrikwebb:
Ja det är mycket märkligt, jag har mailat dem flera ggr och begärt och frågat om denna funktion, dock utan något svar.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017