Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jajja spammar igen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-22, 21:07 #11
Osiriss avatar
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 391
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
Osiriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 391
Samuel, du kanske kan passa på och nämna _något_ ni har gjort snyggt den senaste tiden?

Hur ser du själv på alla dessa skräpbloggar som andra i branschen menar att ni skapar?
Osiris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-22, 21:30 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Om det här är ok eller inte beror på vad du betalar. Det är inte ok enligt Googles riktlinjer att köpa länkar. Därför måste länkkraften "tillverkas". Att göra riktiga och seriösa webbsidor att länka ifrån blir naturligtvis dyrt.

Jag säger som alltid. Problemet med alla SEO-bolag och deras kunder är oftast att kunderna inte förstår hur massproducerad SEO går till. Man kommer inte särskilt långt med endast onpage-optimering. Ska en webbsida ranka bra så måste det till inlänkar.

Jag försvarar inte Jajja. Men den här typen spambloggar är kutym bland större SEO-bolag. De som inte gör spambloggar köper istället länkar (och det är ännu värre ur Googles perspektiv).

Vad hade du för förväntningar när du köpte tjänsten av Jajja? Att de skulle fixa bra placeringar åt dig genom trolleri? .
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-23, 15:53 #13
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
Citat:
Ursprungligen postat av www.ericssonstrading.se
Jag trodde Jajja hade skärpt till sig efter deras tidigare blåsväder men jag får väl till viss del skylla mig själv….Det de kör med nu är helt orelevanta blogginlägg på deras egna bloggar och jag vill givetvis genast avbryta samarbetet men Jajja vägrar. Helt oseriöst, jag vill ju inte att mitt företag skall synas i dessa skumma sammanhang….. Det är inte resultaten som är dåliga utan deras arbetsmetoder som jag anser är klockren "Black hat"

Här är lite exempel på bloggar de använt och skrivit om ericssonstrading.se:
annaerikasvensson.wordpress.com, olgaraavas.wordpress.com och geisyyyr.wordpress.com är avstängda för att Jajja använt dem i strid med Wordpress regler. -Här är jag rädd för vad det innebär för min sida. Jag har rasat på alla ord utom de som Jajja jobbat med…..

Här är några exempel ytterligare...

blomqvisten.blogsome.com Ingen relevans, dålig svenska.
jamel.brainregister.com Ingen relevans, dålig svenska
okelborg.blogsome.com Ingen relevans
anton.dreamdivers.se Ingen relevans, dålig svenska

Tidigare körde de med spamkommentarer nu med spambloggar. Jag är medveten om att många kör med bloggar för att påverka serpen men jag tycker där bör finnas en relevans till branchen.

Några förslag på vad jag kan göra? Jag har givetvis sagt upp avtalet men det är tre månaders uppsägningstid……
Hej på er! Skönt att det snart är helg.

Jag har försökt att nå dig Jörgen samt lämnat meddelande helt enligt vår policy att alltid sköta vår kundkommunikation direkt med kunden och inte på öppna forum men du har tyvärr inte gått att nå.

FinnMera: Jag håller med om att AdWords kampanjen inte var så snygg. Den har legat där länge men efter ditt påpekande så tog vi bort den. Bra input!

Ericssontrading: Jag vill bara kommentera ett par saker. Först och främst så har det inte riktigt framgått här att vårt samarbete är avslutat enligt avtal med tre månaders uppsägning. Givetvis kan man säga upp en produkt eller tjänst som inte uppfyller förväntningarna vad gäller konvertering och då är det skönt att vara kund hos oss som har kort uppsägningstid. Vår produkt påverkar inte övriga organiska resultat negativt, det kan finnas en rad olika tekniska aspekter på varför du tappat placeringar på andra sökord. En sådan kan vara att SEO bolag och konsulter arbetar med många olika begrepp och sökord precis som vi gör och alla strävar efter topplaceringar på Google.

Jag önskar er alla en trevlig helg!
Kul att du tyckte det var bra input och att du ändrade annonsen snabbt.

Men du känner ju mig vid detta laget Samuel med tanke på vår tidigare från din sida avlutade debatt här
http://www.webmasternetwork.se/f11t24617hl...jajja-st15.html

Så måste jag bara fråga var det då den "andre GAP godkända killen" hos er som la upp denna annonsen då med tanke på att detta var en gammal annons enligt dig och det var ju ett tag sedan du skrev att ni var 2 som hade klarat Google GAP provet.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-23, 19:08 #14
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
Intets avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Kul att Jajja svarar men inte nämner någonting om vad tråden handlar om, dvs dessa skräpbloggar som Jajja pumpar ut. Några anmälningar till Google så bör nog Jajja börja svettas. Det är helt klart tvivelaktiga metoder, det kan ju en apa räkna ut efter att skumma igenom bloggarna... SEO-träsket blir bara djupare och djupare...
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 09:00 #15
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by Gustav@Aug 22 2008, 21:30
Om det här är ok eller inte beror på vad du betalar. Det är inte ok enligt Googles riktlinjer att köpa länkar. Därför måste länkkraften "tillverkas". Att göra riktiga och seriösa webbsidor att länka ifrån blir naturligtvis dyrt.

Jag säger som alltid. Problemet med alla SEO-bolag och deras kunder är oftast att kunderna inte förstår hur massproducerad SEO går till. Man kommer inte särskilt långt med endast onpage-optimering. Ska en webbsida ranka bra så måste det till inlänkar.

Jag försvarar inte Jajja. Men den här typen spambloggar är kutym bland större SEO-bolag. De som inte gör spambloggar köper istället länkar (och det är ännu värre ur Googles perspektiv).

Vad hade du för förväntningar när du köpte tjänsten av Jajja? Att de skulle fixa bra placeringar åt dig genom trolleri? .
Precis som du skriver så krävs det inlänkar för att skapa ett resultat. Vi arbetar alltid även med on-page för att skapa de bästa tekniska förutsättningarna för många av våra kunder håller vi även både tekniska och redaktionella workshops.

När det kommer till länkstrategi så har vi som krav att alla siter vi samarbetar med alltid måste skriva texter för hand.

Texter som skapas automatiskt är spam och det tillåter varken vi eller våra partners.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 09:04 #16
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:
Originally posted by -Samuel Sylvander@Aug 22 2008, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av www.ericssonstrading.se
Jag trodde Jajja hade skärpt till sig efter deras tidigare blåsväder men jag får väl till viss del skylla mig själv….Det de kör med nu är helt orelevanta blogginlägg på deras egna bloggar och jag vill givetvis genast avbryta samarbetet men Jajja vägrar. Helt oseriöst, jag vill ju inte att mitt företag skall synas i dessa skumma sammanhang….. Det är inte resultaten som är dåliga utan deras arbetsmetoder som jag anser är klockren "Black hat"

Här är lite exempel på bloggar de använt och skrivit om ericssonstrading.se:
annaerikasvensson.wordpress.com, olgaraavas.wordpress.com och geisyyyr.wordpress.com är avstängda för att Jajja använt dem i strid med Wordpress regler. -Här är jag rädd för vad det innebär för min sida. Jag har rasat på alla ord utom de som Jajja jobbat med…..

Här är några exempel ytterligare...

blomqvisten.blogsome.com Ingen relevans, dålig svenska.
jamel.brainregister.com Ingen relevans, dålig svenska
okelborg.blogsome.com Ingen relevans
anton.dreamdivers.se Ingen relevans, dålig svenska

Tidigare körde de med spamkommentarer nu med spambloggar. Jag är medveten om att många kör med bloggar för att påverka serpen men jag tycker där bör finnas en relevans till branchen.

Några förslag på vad jag kan göra? Jag har givetvis sagt upp avtalet men det är tre månaders uppsägningstid……
Hej på er! Skönt att det snart är helg.

Jag har försökt att nå dig Jörgen samt lämnat meddelande helt enligt vår policy att alltid sköta vår kundkommunikation direkt med kunden och inte på öppna forum men du har tyvärr inte gått att nå.

FinnMera: Jag håller med om att AdWords kampanjen inte var så snygg. Den har legat där länge men efter ditt påpekande så tog vi bort den. Bra input!

Ericssontrading: Jag vill bara kommentera ett par saker. Först och främst så har det inte riktigt framgått här att vårt samarbete är avslutat enligt avtal med tre månaders uppsägning. Givetvis kan man säga upp en produkt eller tjänst som inte uppfyller förväntningarna vad gäller konvertering och då är det skönt att vara kund hos oss som har kort uppsägningstid. Vår produkt påverkar inte övriga organiska resultat negativt, det kan finnas en rad olika tekniska aspekter på varför du tappat placeringar på andra sökord. En sådan kan vara att SEO bolag och konsulter arbetar med många olika begrepp och sökord precis som vi gör och alla strävar efter topplaceringar på Google.

Jag önskar er alla en trevlig helg!

Kul att du tyckte det var bra input och att du ändrade annonsen snabbt.

Men du känner ju mig vid detta laget Samuel med tanke på vår tidigare från din sida avlutade debatt här
http://www.webmasternetwork.se/f11t2...ajja-st15.html

Så måste jag bara fråga var det då den "andre GAP godkända killen" hos er som la upp denna annonsen då med tanke på att detta var en gammal annons enligt dig och det var ju ett tag sedan du skrev att ni var 2 som hade klarat Google GAP provet.
Vi har inte som internt krav att den som hanterar våra egna annonser, alltså jajjas annonser, måste vara GAP. I det här fallet var det faktiskt inte en GAP person som la upp annonsen.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 20:29 #17
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
Citat:
Originally posted by Samuel Sylvander@Aug 25 2008, 09:00

Vi arbetar alltid även med on-page för att skapa de bästa tekniska förutsättningarna
Senast jag blev kontaktad av en säljare från er så sa hon att ni inte gjorde något on-page utan jobbade enbart med länkar. Kommer dock inte ihåg vad hon hette.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 23:31 #18
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Om du och Jajja inte lyckas komma överens på annan väg och beroende på ifall du anser att det kostat dig för mycket pengar, skadat ditt renommé, kontakta en jurist. Var beredd på att det kommer kosta dig både pengar och tid, är du medlem i företagarna, t.ex. så ingår viss juridisk hjälp och troligtvis även någon slags försäkring. Var också beredd på att det inte kommer leda någon vart, beroende på hur avtalet är utformat. (De flesta företag brukar följa sina avtal)
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-26, 00:29 #19
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
De företag som inte håller sina ingångna avtal ska man aldrig mer göra affärer med.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-26, 00:59 #20
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Kan ju informera om att vi slängde ett par tusenlappar i sjön för jajjas tjänster, rekommenderas absolut inte!
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017