Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google Adsense

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-06, 18:09 #61
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Citat:
Detta gäller antagligen bara om man går till banken där ens konto är skrivet. Har tidigare försökt vid annat FSB-kontor men fick nobben och blev hänvisad till mitt eget kontor.
Stämmer bra, man har enligt lag inte rätt att få ut pengar från sitt konto från något annat än sitt kontor kontot är skrivet på. Allt annat ska man vara tacksam för.

När det gäller dessa utländska checkar så bör det inte vara något problem på Nordea iaf. Det tar 5 bankdagar och kostar 120kr / check om jag inte missminner mig.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 13:12 #62
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Det där med priser är nog väldigt individuellt. Är du en trogen kund (företagskund) och har god kontakt med din bank kan du säkerligen lösa in checken för en billig penning, alternativt gratis. Har använt handelsbanken troget och löste ut en amerikansk check för en struntsumma.

Det bästa vore dock om Adsense kunde ordna ett stöd för Neteller.
Adnet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 15:17 #63
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Var inga problem att lösa in utbetalnings-checken från Google på Föreningssparbanken. Var tvungen att sätta in direkt på konto eftersom det dröjer en vecka innan pengarna finns tillgängliga/insatta. Växlingskursen på dollarn är enligt aktuell kurs (idag), dagen jag först lämnade in checken till banken. Avgiften för deras pappershantering med inskick av handlingarna till Citibank tog de 125 SEK för (min check var på under 5000kr - om det nu har någon betydelse, vilket inte nämndes något om för mig - står endast att "Överstiger beloppet per check 150.000:- fyll i Bl 1012 och sänd med del 1"). Hursomhelst, ungefär samma avgift som Nordea då.

Fick dessutom skriva under på: "Säljaren är skyldig att till Banken återbetala checkbeloppet i det fall Banken inte erhåller betalning för checken från trassatbanken." Dvs, om man får pengarna efter en vecka men de i sin tur inte får ut beloppet så måste man betala tillbaka beloppet. Stod inget om någon straffavgift. Tilläggas kan också att det bankkontor jag var till idag var inte i samma stad som jag ursprungligen öppnat bankkontot (dvs annat clear-nr t.ex.).

Skulle man däremot ha mottagit en utbetalning från en privatperson (från utlandet) enligt samma sätt så skulle de varit tvungen att göra någon kreditupplysning eller dyligt som skulle kostat mer (som jag förstod det).

Edit.
Hon föreslog att man skulle be att få pengarna direkt insatta på bankkontot istället eftersom avgiften då 'endast' skulle vara 60-65kr ist för 125kr. Förklarade för henne att det lilla bolaget Google Inc. inte hade möjlighet till sådana rutiner ännu....
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-16, 15:13 #64
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Nordea tar 130:- för att lösa ut en check (utländsk) oavsett summa. Det tar fem bankdagar. Dock så kräver dom att du har motsvarande medel i banken som checken är på för att få lösa ut den.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017