Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ang Strömavbrott (IP-Only)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-21, 22:50 #1
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Ingen här på wn som drabbades av strömavbrottet i en av IP-Onlys hallar tidigare idag?

http://www.iponly.se/driftinformation.pphp?73

Intressant med tanke på diskussionen kring Crystones problem i veckan.

Saxat från IP-Onlys hemsida: (http://www.iponly.se/colocation.pphp?57)

"P-Onlys datorhallar är utrustade med 24-timmars övervakning, brand- och inbrottsskydd, reservkraft, klimatanläggning m.m. Genom att placera er utrustning i ett eget låsbart skåp, eller rentav i ett eget rum, i någon av IP-Onlys datorhallar uppnår ni högsta möjliga säkerhet i kombination med redundant Internet- access av högsta kvalitet. Allt enligt era egna krav. Som kund har ni förstås fysisk tillgång till ert skåp så ofta ni vill, dygnet runt, 365 dagar om året."

Skulle vilja ha en ordentlig definition på ordet reservkraft framöver tror jag...
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-22, 00:00 #2
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Jo då, vår leverantör av ip-telefoni hade sina maskiner i aktuell hall på Sehlstedtsgatan och lika säkert som amen i kyrkan dog vår telefoni. De hann dock få iväg ett mail som varnade för att avbrottet var nära förestående.

Åter igen visar det sig att långt ifrån alla som skryter om sin redundans verkligen kan leva upp till förväntningarna...

I detta fall var dock inte avbrottet så långt för vår del, ungefär ett par timmar... Nu vet jag ju inte om växeln brakat ihop igen efter att jag gick hem, men det fungerade igen när jag gav mig hemåt...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-22, 00:09 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Från deras sida:

2006-07-21 kl 13:45
Stor driftstörning p.g.a. elavbrott till en av Colocation-hallarna i Stockholm. Berörda kunder är informerade. Ännu finns ingen beräknad tid för åtgärd.
Kl 14:10 Strömmen är nu åter tillbaka. Det kan ta en liten stund innan allt kommer upp igen.
Kl 16:30 Som en följd av strömavbrottet har vi problem med kylan till hallen. Kyltekniker är på plats för att återställa kylan. Kylan beräknas vara återställd till kvällen.
Kl 19:50 Anläggning fortfarande inte i normal drift. Vi har stora problem med att återställa kylan i anläggningen till normal nivå.


Så var ju ett par timmar, men visar sig att även om man betalar skitmycket för att det ska fungera så inte alltid man får bättre för det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-22, 00:22 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det handlar inte om priset. Det handlar om vad som faktiskt finns och fungerar.
(Jag tänkte skriva mer men det blir bara egenreklam hur jag än försöker få till det, så jag låter bli)
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-22, 00:29 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Jag tror nog IP-Only har dom sakerna som skriver, fast något gick ändå fel. Mycket fel.

Så betyder ju inte även om du skulle betalat 100:- eller 1 miljon så skulle det ändå blivit avbrott.

Så även om man betalar mycket så kan man inte vara helt säkert på att det verkligen fungerar bättre garanterad alltid.

Men självklart fungerar det inte ha riktiga saker med för billig colo.

Men har lärt mig en sak man kan aldrig lite på någon leverantör man måste göra allt själv för verkligen se till att något blir gjort.

Sedan finns det alltid saker man kan göra för förbättra tillgänlighet eller minska risken något händer. Har man gjort allting och ändå blir fel som det kan bli även om risken är mycket liten då får man ta det då har man gjort allt man kan för att förhindra det.

Men är värre att man inte har gjort alltid för att förhindra något då finns det ingen bortförklaring.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 21:42 #6
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Aouch.

Jag har semester såjag har inte sett något om det. Skall kolla upp det imorgon när jag kommer till kontoret.

/Mattias (som arbetar på IP-Only)
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 21:56 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Fick höra att hallen delar el med resten av huset samt UPS hållde i 5min och att det inte fanns någon redundans i el. Och att Ip-only kör mycket så det ser bra ut på papper och inte alla hallar verkligen har diesel som det står.

Är vad jag hörde och från en trovärdig källa.

Men du kan bekräffta hur det ligger till just med den hallen sedan, för är själv nyfiken hur det verkligen ligger till.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017