Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Plåster på såren från google?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-18, 09:34 #1
silfwerpihl silfwerpihl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 40
silfwerpihl silfwerpihl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 40
Standard Plåster på såren från google?

Häromdagen fick jag ett antal av varandra vitt skilda sidor utraderade från googles index. De låg tidigare högt upp i SERPen på de ord de var avsedda att ligga högt på men är som sagt nu helt bortplockade. Kvaliten på dem var i ärlighetens namn inte så hög så jag har egentligen inget att invända mot googles beslut att plocka bort dem.

Vad jag dock tycker är märkligt är att bland de absolut sista besökarna på alla sidor är en "Irländare", inte så märkligt att min bödel ser ut att komma därifrån heller kanske, men på flera av sidorna har han/hon avslutat sitt besök med att klicka på en adsense-annons? Ibland har han/hon klickat på flera annonser från samma sida?

Googlebödeln ville väl ge lite extra klirr i kassan till sin arbetsgivare innan de avlivade en mjölkko? Samt lite plåster på såren till mig?
silfwerpihl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-18, 11:48 #2
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
De kanske kollade om annonserna var relevanta?
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-18, 12:15 #3
silfwerpihl silfwerpihl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 40
silfwerpihl silfwerpihl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 40
Mm jag har inte räknat på huruvida det trillade in några ören på deras klick men om det gjorde det så är det väl trots allt lite kontroversiellt att googleanställda klickar på adsense.
Fast de kan så klart säkert glida runt o klicka på dem bäst fan de vill utan att det registreras. Så naej det tror jag inte nystat upp någon skandal här.

Tyckte bara det såg lite märkligt ut och tänkte kolla om någon annan sett liknande besök på sina sidor. Det kanske är vardagsmat?
Tror ju givetvis att det finns en naturlig förklaring har dock lite svårt att se den? Kanske som du säger, för att kolla relevansen, men det känns väl ändå lite underligt?
silfwerpihl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-19, 00:25 #4
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Fick ett mail från de också för någon dag sedan. Att en av mina sajter som har legat etta i snart 4 år ska tas bort helt, pga dold text på sidan. De har även i mailet skrivot vilken text det avser. Det verkar vara osammanhängande ord som jag aldrig skulle lägga till, hade inte ens med min sida att göra, utan lät som det vanliga spammet om medicin mm. Men när jag tittar i koden, finns inte den gömda texten någonstans. Försökte svara på googles mail och be de att visa var de kan se den texten och att jag aldrig skulle lägga in något sådant som inte ens har med min sida att göra. Men så klart så är det Noreply från google.

har nu gått snart 3 dagar men jag ligger kvar i sepren. kanske nån som spammar från googles mail? Nån anna som fick sådana mail?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-19, 13:58 #5
eboy99 eboy99 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 45
eboy99 eboy99 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 45
Av egen erfarenhet så vet jag att Google aldrig varnar på detta sättet, de kickar bara ut sidan och sedan får du försöka få kontakt med dem om vad som hänt. Så i ditt fall kan jag nästan garantera att det är spam (kanske från nån konkurrent som vill att du ska göra ändringar i koden för att kanske på det sättet tappa placeringar)
eboy99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-27, 09:24 #6
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Att Google på något vis kontrollerar sitt egna nätverk känns väl sunt!? Det blir garanterat inga pengar varken för dig eller för annonsörerna. Det du får skjuta till med är en sidvisning! :-)

Jag tror inte heller det brevet kom från Google. Dom brukar bara stänga av folk utan att motivera varför. Den kommunikation de bjussar på är att hänvisa till sin egen faq...

De flesta studerar inte loggen så noga som du gör.
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-27, 11:17 #7
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Jag trodde att all sådan kommunikation gick via deras webmasters-sidor?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
adsense, google


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017