Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Brandos avråder vissa att handla hos dem!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-28, 10:34 #11
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Man vill framstå som politiskt korrekt, gissningsvis.
Fast och andra sidan säger man ju samma sak som SD, dvs du är inte välkommen här.
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 11:21 #12
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av AndersN Visa inlägg
Fast och andra sidan säger man ju samma sak som SD, dvs du är inte välkommen här.
Jajo, men det ena är okej att säga, det andra inte.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 13:32 #13
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Tror idén var genuint gott menad. Man är uppriktigt irriterad över valresultatet på företaget och vill "dra sitt strå till stacken". Tyvärr är detta helt fel. Det är inte bara dumt utan även en ful video.

Sen kan man inte, som vissa här, jämföra med att inte låta folk av ett visst folkslag få handla. En belgare är en belgare även efter nästa val, en SD-supporter är en person som röstat SD i detta valet men är också vänsterpartist om han röstar på V nästa val. Det är skillnad. Man urskiljer på en åsikt man valt att ta till sig och stå för, men inte på person. Det är självklart värre att bestraffa ett beständigt attribut (tex härkomst) än att bestraffa en (tillfällig) åsikt.

Sen får självklart anställda och ägare tycka vad de vill och ett företag kan ha en företagspolicy som tex arbetar aktivt mot rasism. Det är också en stor skillnad mellan att tycka något och att officiellt argumentera för det. Att utesluta kunder av en eller annan anledning - då är man ute på riktigt hal is. Att officiellt gå ut med en diskriminering är också mycket vanskligt. De verkar de ha förstått också, eftersom de tog bort videon.

Förhoppningsvis kan en positiv bieffekt av SD:s intåg i Riksdagen leda till ökad medvetenhet om rasismen som faktiskt finns i vårt samhälle. Diskussioner på nätet och IRL tycker jag visar att många tar ett kraftigare och mer aktivt ställningstagande mot rasismen, vilket i grunden är positivt men det beror på lite hur man gör det.

Det verkar nämligen råda en "Jag vill visa att jag i alla fall inte håller på SD"-våg just nu. Det är SM i Politisk Korrekthet och argumentation på "Nej till rasism pga nej till rasism"-nivå...Vi lär oss ingenting och riskerar att göra SD ännu tajtare och starkare till nästa val. Förstå varför SD vann 5.x% av rösterna, vad folk ser i sina liv som gör dem rädda för invandring, bemöt dem där och ta med dem tillbaka till rätt sida av politiken. Bygg inte en mur kring dem...och gör inga dumma videos för ditt företag.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 17:09 #14
frankws avatar
frankw frankw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 202
frankw frankw är inte uppkopplad
Medlem
frankws avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 202
rasism är aldrig okej och sd är ett rasistiskt parti att påstå något annat är ganska löjligt och overkligt. att de röstats in är ok att de står för rasism är inte ok och passa er så att rasism blir något mainstream och accepterat. brandos menade väl men det blev en mer eller mindre misslyckad pr grejj av det hela, men precis som sd, all publicitet är bra publicitet så framtiden får avslöja om det är bra eller dåligt egentligen?
frankw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 18:13 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Men vad jag blir oerhört trött på detta. Jag tror verkligen inte att de som valde att rösta på SD är mot mångfald i sig. Snarare är de emot den invandrings- och integrationspolitik som Sverige har fört och som bevisligen inte fungerat.

Ja, det finns säkerligen rasister och diverse idioter inom SD, men det finns det garanterat inom övriga partier också. Jag ser det personligen som ett mycket större hot hur etablerade partier tycks se på demokrati än att SD fick ett fåtal riksdagsmandat. De måste fortfarande få med sig tillräckligt många av de andra ledamöterna för att kunna driva igenom något ändå.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 18:20 #16
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Klockren fim! Jag är för mångfald, alla människor har samma rötter och bor på samma planet, allt annat är svammel och okunskap.

Senast redigerad av jayzee den 2010-09-28 klockan 18:22
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 18:38 #17
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Löjligare fisk efter lite uppmärksamhet än så här var det länge sedan man stötte på...

Dom har väl givetvis rätt till en åsikt, precis som väljare har rätt att rösta på SD, men det lyser ju igenom att det bara är ett löjligt grepp efter att skapa en snackis.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 20:23 #18
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Löjligare fisk efter lite uppmärksamhet än så här var det länge sedan man stötte på...

Dom har väl givetvis rätt till en åsikt, precis som väljare har rätt att rösta på SD, men det lyser ju igenom att det bara är ett löjligt grepp efter att skapa en snackis.
Och det har de lyckats med, eller hur? Annars vore inte vi här och kommenterade
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 20:28 #19
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Och det har de lyckats med, eller hur? Annars vore inte vi här och kommenterade
Rätt iofs, men inte direkt i positiv bemärkelse dock. Har dom vunnit 1 kund på det här så har dom nog förlorat 2...
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 20:45 #20
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av AndersN Visa inlägg
Fast och andra sidan säger man ju samma sak som SD, dvs du är inte välkommen här.
Sd är främlingsfientliga, har ni missat det?

Ena sidan säger nej till främlingsfientlighet utan att peka på en kultur.

Andra sidan säger ja till främlingsfientlighet och är nedvärderande mot alla andra kulturer.

Förstår ni nu? Eller ska jag förenkla ännu mer?

Extremt trött ( inte sovit inatt ) så jag kan knappt tänka, men ni förstår vad jag menar.

godnatt.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
brandos


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017