Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med A c m e

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-03, 04:35 #41
netdeuss avatar
netdeus netdeus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 14
netdeus netdeus är inte uppkopplad
Nykomling
netdeuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 14
Jag vill också svara på originalmeddelandet!

Jo vi har alltid fått betalt för våra fakturor och det har visat sig att vi har fått mer och mer av våra betalningar via fakturor sedan vi bytte till ACME och då även kunde sänka våra priser till kunden (0kr) för att använda fakturor mot 24kr per faktura innan med konkurrent.
Sedan tycker jag att det är mycket bättre att få pengarna insatta med plusgirots fördröjning inom kanske 3-5 dagar istället för efter motsvarande 3 veckor + fördröjningar hos plusgirot.

Men jag kan hålla med tidigare talare att det är smidigare hos konkurrent med hantering av ärenden. Till exempel så vore det ju bra att få se varför en kund fått avslag som man kan hos konkurrent, detta och en del andra saker hade ju hjälpt till så att supporten blivit mindre ansträngda hos Acme. Men de är på gång med ett bättre gränssnitt för kunden.
netdeus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-03, 06:38 #42
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by netdeus@May 3 2006, 04:35
Jag vill också svara på originalmeddelandet!

Jo vi har alltid fått betalt för våra fakturor och det har visat sig att vi har fått mer och mer av våra betalningar via fakturor sedan vi bytte till ACME och då även kunde sänka våra priser till kunden (0kr) för att använda fakturor mot 24kr per faktura innan med konkurrent.
Sedan tycker jag att det är mycket bättre att få pengarna insatta med plusgirots fördröjning inom kanske 3-5 dagar istället för efter motsvarande 3 veckor + fördröjningar hos plusgirot.

Men jag kan hålla med tidigare talare att det är smidigare hos konkurrent med hantering av ärenden. Till exempel så vore det ju bra att få se varför en kund fått avslag som man kan hos konkurrent, detta och en del andra saker hade ju hjälpt till så att supporten blivit mindre ansträngda hos Acme. Men de är på gång med ett bättre gränssnitt för kunden.
Jag hade problem ett tag med att kunde blev nekade, ibland blev dom nekade. Så jag moddade den module till OsCommerce som Acme tillhandhåller, så jag loggar allting som händer där numera. Det har har visat användbart i flera sitationen, t.e.x då man skall ringa och fråga Acme, skall vi sälja mer till den här kunden.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-03, 09:18 #43
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by klein@Apr 28 2006, 07:01

När handläggaren på PayControl tycker det är säkert ingen fara, han har bara 2 obetalda fakturor, men har handlat för 200k och är 20 år gamla. ( Har en årsinkomst på 230k ). Då tycker jag att man skall göra en polisanmälan. För hur fortare polisen kan argera, desto snabbare bör man kunna stoppa såna här människor och kan kanske rädda tillbaka en del varor.
Bara för att personen i fråga har en registrerad årsinkomst (som kan vara rätt inaktuell) som är förhållandevis låg jämfört med beloppet han handlat för behöver det ju inte vara bedrägeri. Det är ju först när personen ifråga inte betalar som man kan börja gå till polisen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-10, 19:24 #44
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Nu är det nya bedrägeriförsök på gång igen. Var extra uppmärksam på utländska namn i Västerås-området.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-10, 20:30 #45
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Originally posted by Lindahl@May 10 2006, 19:24
Nu är det nya bedrägeriförsök på gång igen. Var extra uppmärksam på utländska namn i Västerås-området.
Inom någon speciell bransch?
// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-10, 22:20 #46
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Citat:
Originally posted by Mats@May 10 2006, 20:30
Inom någon speciell bransch?
Kan faktiskt inte svara på det, men sist det var i Västeråstrakten så rörde det sig (vad jag vet) om lite dyrare grejer. Allt tyder på att det är samma peroner som ligger bakom denna gång.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-19, 15:06 #47
Sanisa Sanisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 30
Sanisa Sanisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 30
Vi har också haft påhälsning av en man från Västerås med utländskt namn vars första bokstav i förnamnet börjar på T.
Vi skickade första varorna med faktura via paycontrol men när det sedan kom i ytterliggar tre ordrar så förstod vi att något var fel.
Även en yngre man ifrån Norrköping vars för namn börjar på Ch som försökt lägga flertalet ordrar som uppenbart värkar misstänksamma.

Bra om man kan hjälpas åt att upplysa om sådana kunder för att förhindra ytterliggare bedrägeri.

Mvh Jonas
Sanisa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-21, 15:11 #48
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Lindahl@May 10 2006, 19:24
Nu är det nya bedrägeriförsök på gång igen. Var extra uppmärksam på utländska namn i Västerås-området.
Han är i farten ingen! Men Acme har höjt kontroll. Men generella råd

Ge inte ut kolinummer på dyra varor.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017