Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google adsense stänger av alla till slut

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-10, 21:33 #21
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette Visa inlägg
med andra ord hade vi en jäkla röta då....fick stadigt 40 000/mån i 1 år med deras annonser....och vår sida bryter väl minst sagt mot deras policy (nude content)

-även fast det inte är vi som publicerar naket...det är användarna

dom själva skyller ju på användarna när det hamnar otillåtet material på Youtube...
Google kan ju dock knappast se vad era användare visar upp för saker i camen, däremot analyserar de texter på sidorna där annonser visas.
Det som kan ha hänt är dock att antingen besökare eller annonsörer klagat och de då granskat er sida. Och eftersom du minst sagt bröt mot deras policy, som du själv säger, vore det väl konstigt om du inte stängs av efter att ha kört olagligt 1 år.

Även om det är goa pengar in för dig får du tänka på att annonsörerna betalar och det finns gott om företag som inte vill ha sitt varumärke ihop med fel material.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 11:30 #22
vidirs avatar
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 291
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
vidirs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 291
Jag fick veta idag att en av mina kollegor som stängdes av i slutet av mars fick ett svar från google men inte svar på sina frågor. Jag själv tänker inte ödsla tid på google mer, jag behöver inte dom på något sätt mer. Idag plockar jag bort analytics koderna eftersom dom har ändrat på statsen så att den jobbar med adwords och adsense som vi nu har övergett. Då är analytics inget värt.

Förvånad att det finns så många andra statistik tjänster att använda, skall nu se hur det funkar :-D
vidir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 12:25 #23
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av vidir Visa inlägg
Jag vet hur adsense övervakning fungerar, ingen av oss har samma ip eller sitter på samma nätverk eller loggar in på google något så att jag vet till 110% att jag har blivit blåst.

Somsagt, i snart 10 år felfritt utan problem borde säga att jag har skött mig eller hur, det samma gäller de andra. Det finns inget som helst intresse av att fuska, det räckte gott och länge med inkomsterna så det var inget fel på utan somsagt vi har blivit blåsta och inget annat.
10 år felfritt är väl lite att ta i när du skriver att du redan fått två varningar sedan tidigare. Jag har hört talas om en andra chans, men en tredje?.. Att ett bolag som omsätter 50 miljarder USD skulle blåsa dig på några tusenlappar håller jag också osannolikt.

Det finns ingen anledning att hänga läpp utan bara ta situationen för vad den är och gör det bästa av det. Vill du fortsätta med Adsense kan du fylla i det här:
http://www.google.com/support/adsens...ct=appeal_form

Du kan även starta en tråd på Googles forum. Där kan man ofta få svar direkt från anställda om något gått fel (finns flera exempel av det).

Från erfarenhet med min kontakt med Google är att vara ärlig och ödmjuk inför problemet. Google har liksom ingen anledning att hjälpa någon som skriker ut sitt hat mot företaget.

Även om de har fel i något - så vinner du inget på att säga det. Det är ungefär som när man blir tagen av Polisen för fortkörning. Är man trevlig och ödmjuk kan man slippa böter men skriker man ut sitt hat så kan det bli värre.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 13:03 #24
vidirs avatar
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 291
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
vidirs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 291
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
10 år felfritt är väl lite att ta i när du skriver att du redan fått två varningar sedan tidigare. Jag har hört talas om en andra chans, men en tredje?.. Att ett bolag som omsätter 50 miljarder USD skulle blåsa dig på några tusenlappar håller jag också osannolikt.

Det finns ingen anledning att hänga läpp utan bara ta situationen för vad den är och gör det bästa av det. Vill du fortsätta med Adsense kan du fylla i det här:
http://www.google.com/support/adsens...ct=appeal_form

Du kan även starta en tråd på Googles forum. Där kan man ofta få svar direkt från anställda om något gått fel (finns flera exempel av det).

Från erfarenhet med min kontakt med Google är att vara ärlig och ödmjuk inför problemet. Google har liksom ingen anledning att hjälpa någon som skriker ut sitt hat mot företaget.

Även om de har fel i något - så vinner du inget på att säga det. Det är ungefär som när man blir tagen av Polisen för fortkörning. Är man trevlig och ödmjuk kan man slippa böter men skriker man ut sitt hat så kan det bli värre.
Bli blåst av google först, sedan kan du försvara dom. Inte nu!

Länken du tipsar om har vi vetat om i evigheter, vi är inte nya på internet. Det som du inte verkar fatta är att Google korrenspodens är av en simplex karaktär.
vidir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 13:09 #25
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Vidir, det vore intressant att veta vilken sida det rör sig om.
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 20:08 #26
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Du kan ju alltid köpa dig ett nytt adsensekonto och köra på nya sajter. Vet att en polare köpte från http://adsenseg.com/.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-11, 20:30 #27
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Citat:
Ursprungligen postat av vidir Visa inlägg
Bli blåst av google först, sedan kan du försvara dom. Inte nu!

Länken du tipsar om har vi vetat om i evigheter, vi är inte nya på internet. Det som du inte verkar fatta är att Google korrenspodens är av en simplex karaktär.
Varför denna attityd? Du får tips och råd som svar på din tråd, och du svarar med spydigheter? Inte snyggt.

Det är svårt att bygga en seriös affärsmodell med AdSense då de (Google) är ökänt summariska och godtyckliga. Som sagt, om man blir stor nog att få en personlig kontakt med Google så är det en annan sak, men för oss vanliga dödliga är Google en anonym maskin som tuggar maler och spottar ut små webbentreprenörer helt godtyckligt (talar av egen erfarenhet).

Jag betraktar Googles produkter som en riskfaktor i min verksamhet och det är bra att ha en backup plan.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-05, 07:21 #28
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
jakoobs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school Visa inlägg
Du kan ju alltid köpa dig ett nytt adsensekonto och köra på nya sajter. Vet att en polare köpte från http://adsenseg.com/.
Blir inte även detta konto avstängt efter en tid, man får ju bara ha ett konto.
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017