Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domänmäklare i Sverige

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-06-17, 00:56 #1
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Question Domänmäklare i Sverige

Som sagt, nån som har en lista på svenska domänmäklare (finns det svenska?) som driver en aktiv marknadsföring gentemot svenska företag?

Domänplatser i all ära typ Sedo osv, vad jag letar efter är domänmäklare som har en ärlig uppsökande/försäljande verksamhet gentomot svenska företag mot procent.

Har du en länk så lägg in den i tråden, men bespara mig och andra från länkar till oseriösa slaskföretag.

Vore kul med lite mer insikt/information i ämnet om nån sitter på det .. =)
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-18, 00:56 #2
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 470
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 470
Sebastian hos Coldforce AB kan hjälpa dig i utbyte mot procentsats på 10-15% av försäljningspriset, men har främst erfarenhet av .COM m.fl. generiska TLDs och inte så mycket .SE.

Jag tog själv kontakt med Sebastian i vintras, fick hjälp att hitta en köpare till en av mina .SE-domäner och affären gick sedan snabbt och smidigt (via Escrow.com eftersom köparen inte var ett svenskt företag).

Annars så saknar jag Martin Andersson som förr var bland annat domänmäklare men sedan blev det Rook Media (domänparkering) på heltid istället.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-18, 20:10 #3
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Ok, tack Henrik för ditt tips .. Kanske finns det mer medlemmar som har resurser att dela med sig till alla .. =)
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-20, 20:40 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Ok, tack Henrik för ditt tips .. Kanske finns det mer medlemmar som har resurser att dela med sig till alla .. =)
Domänmäklare har kommit och gått. Jag tror det har visat sig vara mycket jobb för lite $ samt att alla kunder vill att man skall jobba på %.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-06-20, 20:59 #5
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Domänmäklare har kommit och gått. Jag tror det har visat sig vara mycket jobb för lite $ samt att alla kunder vill att man skall jobba på %.
Jo, så är det nog .. Mäkleri är ju för det mesta baserat på procent så som fastighetsmäklare, bilmäklare, konstmäklare osv..

Att vara duktig och tjäna pengar på mäkleri handlar ju om att man har byggt ett kontaktnät samt att man ser potentialen för eventuella företag man kontaktar när man säljer domäner, så det är klart att det är en del jobb med det hela om man ska skilja sig mot andra som bara lägger ut domäner på Sedo, MissDomain osv,,

Men jag tror nog att rätt person kan tjäna riktigt bra pengar på mäkleri om man vågar ta ut 20-25% plus att man är driftig och inte bara lägger ut annonser ..
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domän, domänmäklare, mäklare


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017