Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


CreditSafe

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-24, 23:32 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Någon som har någon erfarenhet av detta bolag? Tänkte ev. prova dom under 1 år för att kunna göra smidiga kreditkoller på företag när man säljer mot faktura. Har fått ett erbjudande om att testa under 1 år för 3995:- då ingår 9999 upplysningar under år 1.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 00:05 #2
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Hur många upplysningar har du tänkt dig per månad?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 23:47 #3
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Inte mycket, blir nog kanske max 10-20 st. Vi säljer ju mest via postförskott, kortbetalning och förskottsbetalning i dagsläget.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-26, 08:24 #4
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Har Creditsafe och det fungerar bra. Ger tillräcklig fingervisning för oss när det gäller kreditkoll. Vi betalar 2000:-/per år för 200 st kollar. Vi kanske gör av med hälften. När vi började använda Creditsafe blev vi lovade att de vi inte hade gjort av med under året skulle flyttas över till nästa år. Personen som lovade detta hade slutat när nya året kom så det blev sura miner när vi skulle flytta över oförbrukade kreditkontroller. Det fick personen inte lova osv. Fick efter en diskussion våra kvarvarande kreditkollar flyttade men detta sänkt trovärdigheten för företaget en del.

Vi kommer inte binda oss för ett år till utan letar ett billigare alternativ. Något förslag?
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-26, 13:07 #5
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Om ni inte tar mer upplysningar än det så tycker jag det vore dumt att betala en årsavgift för oförbrukade upplysningar.

Finns en del tjänster som inte har månadsavgifter om du Googlar lite.

Frågan är hur mycket information i kreditupplysningen ni behöver, billigare tjänster har ofta mindre information. Det är det som styr kostnaden.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-26, 13:14 #6
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Vi blev lovade att kunna flytta outnyttjade upplysningar till nästa år. Därför gick vi med på detta. Att de sen inte står för vad de lovar och sen inte tror på att de har lovat detta utan man måste trycka på för att få detta drar ner Creditsafe trovärdighet.

Vi behöver inte mycket. Vi har inte sådanan varor. En fingervisning räcker gott.

Googla kan man alltid göra men att få tips från en WN-medlem slår google med flera hästlängder.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 00:19 #7
roberthogbergs avatar
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
roberthogbergs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
De strulade en del i samband med uppsättandet av tjänsterna via Webservices.
Men därefter har det hela tiden fungerat mycket bra.
roberthogberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 03:27 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Jan Eriksson@Aug 26 2008, 13:14
Vi blev lovade att kunna flytta outnyttjade upplysningar till nästa år. Därför gick vi med på detta. Att de sen inte står för vad de lovar och sen inte tror på att de har lovat detta utan man måste trycka på för att få detta drar ner Creditsafe trovärdighet.

Sådant är allt för vanligt. Det börjar med att man tror sig ha fått till ett bra avtal och sedan slutar det i trassel och strul. Man bör helt enkelt inte göra affärer med företag som inte har kontroll över vad deras säljare säger och lovar.

Det brukar inte heller spela någon roll om man spelar in samtliga samtal eller får allting skriftligt. Jag har bara det senaste kvartalet blivit "lurad" av Boxon, Tele2 och Eniro. Dvs jag har avtalat om villkor med säljarna som företagen sedan har upphävt därför att de varit fördelaktiga för mig. Tele2 var värst. Där blev jag uppringd av säljarens chef som förklarade att Tele2 inte kunde uppfylla avtalet. Jag förhandlade till mig en kompensation som i sin tur upphävdes av chefens chef därför att även han hade överträtt sina befogenheter. Det blir nästan humoristiskt.

Vad gäller Creditsafe så var det en säljare som ringde för något år sedan. Även jag blev lovade att kunna flytta över outnyttjade upplysningar från år till år, så det kan knappast vara ett ovanligt säljargument bland deras säljare...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 07:27 #9
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by dannel77@Aug 24 2008, 23:32
Någon som har någon erfarenhet av detta bolag? Tänkte ev. prova dom under 1 år för att kunna göra smidiga kreditkoller på företag när man säljer mot faktura. Har fått ett erbjudande om att testa under 1 år för 3995:- då ingår 9999 upplysningar under år 1.
Creditsafe fungera, dom har konkurent som hetter businesscheck , det bruka gå och få ner priset lite om man pratar med båda Se till och säg upp avtalet så fort du har tecknat det, så du inte glömmer det om 1 år.

Om du skall göra upplysning på privatpersoner, se till att du får en tjänst som inte skicka ut kopia till personen. Jag brukar använda kreditupplysning verktyg mest för att kolla betalninganmärkningar, sedan kan enkelt kollar på allabolag.se och se om dom har någon omsättning, detta gäller vi enklare köp.

Skall du säljare dyrare prylar , så är det bra och kolla upp bolaget lite noggrannare.. Framförallt se upp styrelse förändringar i AB.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-28, 11:23 #10
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Sa upp mitt avtal med Creditsafe idag. Säljare ringde och vi hade en dialog, fick flytta en del av min krediter som jag har kvar samt band min för lägre antal krediter än vad vi hade tidigare. Så det slutade med att både jag och Creditsafe vart nöjda.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017