Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad anses "relevant" ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-02, 14:54 #1
mrmomeni mrmomeni är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 50
mrmomeni mrmomeni är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 50
Standard Vad anses "relevant" ?

Vill ha länkar in till testlagret.se

Kan länka från gravid.se samt dopguiden.se

Hur vet man vad som är relevant enligt Google?

Visst, alltomhästar.se kanske inte är så svårt att lista ut men man kan ju tycka att kosttillskott kan vara LITE relevant iallafall.. eller?
mrmomeni är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-03, 21:31 #2
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
Ang. länk från en sida om kosttillskott så kan jag också tycka att det är relevant. Är absolut inte något proffs inom SEO, tvärt om snarare. Dock känns det rimligt att i en text om kosttillskott också nämna exempelvis:

Du skall inte prova för många olika preparat utan att diskuterat med sin läkare. Vill du göra egna prover hemma finns det också möjlighet till det.

Lycka till!
mavraj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-03, 23:02 #3
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
Är inte heller någon expert, men för svenska sidor tror jag att det är betydligt viktigare att länkarna kommer från bloggar/sajter med hög trovärdighet än att relevansen är maximerad.

Vet att många talar om att relevansen är väldigt viktig, men har inte riktigt kunna se att så är fallet i Sverige. Min gissning är att man skulle kunna ta över i princip vilket sökord som helst i Sverige genom att enbart skaffa länkar från trovärdiga sajter/bloggare sen om de handlar om bin, bilar, graviditet, stolar etc. spelar mindre roll. Men detta är en gissning som endast kan backas erfarenhetsmässigt av vad jag sett/ser ranka i Google.

Spelreglerna är säkert annorlunda på Google.com där konkurrens verkar betydligt tuffare.

Men någon expert får gärna motbevisa mig!

Dock, tror att relevans kan spela roll, framförallt om du skulle få en manuell granskning av Google ... och sannolikt kommer även google bli bättre och bättre på att väga in relevansen i ekvationen.
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017