Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


S: Snälla.se - önskningar på nätet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-28, 12:09 #11
Undoredoos avatar
Undoredoo Undoredoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 179
Undoredoo Undoredoo är inte uppkopplad
Medlem
Undoredoos avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 179
Barnen? Jag är nog inte helt säker på att det finns så många barn här på WN. Men mycket riktigt så är det nog så att många kan slänga ihop (ursäkta ordvalet) en liknande tjänst på inte alltför många timmar. Det är iaf så jag känner. Och då blir 10k lite skevt.
Undoredoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-28, 12:40 #12
ices avatar
ice ice är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 93
ice ice är inte uppkopplad
Medlem
ices avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 93
Citat:
Originally posted by Effexjakob@Jan 28 2009, 09:46
Tjena retard!

Tack för ditt inlägg! Jag tar tacksamt emot ditt beröm. Berätta dock gärna vad du menar med "Den känns också dåligt validerad för att vara byggd i Ajax" och "Dock kändes siten inte riktigt etablerad".

Sen kan man ju som sagt fråga sig om 10.000 kr är mycket pengar eller inte i den här branschen. Där jag jobbar är det inte det, och jag är heller inte en fjortonåring som bryr mig om att göra en affär för 2-3 tusen kronor. Jag vill heller inte göra affär med någon som vill det. Jag köper argumenten om de är av typen "Jag tror inte på den här sajten", "Den är för dåligt konstruerad", "Domänen är fel", men när du listar upp "Bra domäner", "Bra site", "Smart logotyp / passande design" men slutligen "10.000 kr är ett klart överpris" då vill man nästan skratta. :-)

Jag har insett att detta forum inte är rätt ställe att annonsera ut webbsajter/projekt på. Majoriteten här har en mycket begränsad budget och 10.000 skulle troligtvis tvinga de flesta att tömma spargrisen helt, och då förstår jag att man blir provocerad av såna här annonser. I en annan tråd finns en sajt som dragit in 40 tusen på fyra månader, och flera dårar tycker att 80.000 kr är för dyrt för den. Att göra break-even på åtta månader och allt därefter är ren vinst är inte illa, men det förstår inte många av de små pyren som hänger här.

Lev väl alla ni - och lycka till med era projekt!
Tack Effexjakob för att du tog detta på ett bra sätt. Det är som sagt inte meningen på att något vis sabotera eller vara taskig.

Den sida du vill sälja här är en enkel sida. Du kanske har lagt ner många timmar på den och mycket bakrundsjobb. Men det är ingenting som jag - som köpare - ser något värde av. Det som jag ser är produkten. Och som tidigare nämnt så tycker jag det är en helt ok sida. Problemet är att 10 000kr är lite saftigt för den. 10 000kr är inte mycket pengar, när man köper en etablerarad sida med inkomster. Men är det en sida utan inkomster och 10-20 besökare så blir det 10 000kr billigare att styra upp det själv.

Det jag menade med att sidan känns dåligt validerad för att vara gjord i ajax är att jag ser ingen ajax av att bara använda sidan. Det finns ingenting som hindrar mig från att skriva in en ålder på -30 år och det finns inget som öht kollar om det är en epostadress jag stoppat in eller om det är namnet på ett gammalt ex. Och sidan känns inte riktigt etablerad för dels det låga besökarantalet och sen finns inte mycket poster alls i databasen. Det ända vi vet är att sidan är indexerad i Google. Det skulle dock inte göra att jag skulle vara villig att hosta fram 10k för den, men det tyder lite grann på sidans låga kvalitet. Eller låg och låg kvalitet är väl lite taskigt att säga. Snarare ett simpelt verk - och så ska det vara för den här typen av sajter- men det är inte värt 10 000kr.

Fixar du lite tyngre trafik och kanske styr upp lite inkomster på sidan. Why the hell not. Jag skulle köpa den. 10papp i nuläget. Inte en chans.
ice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-28, 17:53 #13
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av Retard
Du kanske har lagt ner många timmar på den och mycket bakrundsjobb. Men det är ingenting som jag - som köpare - ser något värde av. Det som jag ser är produkten.

Jag har heller aldrig nämnt antalet timmar jag har lagt ner då det är irrelevant för köparen.

Citat:
Originally posted by -Retard@Jan 28 2009, 09:46
Det jag menade med att sidan känns dåligt validerad för att vara gjord i ajax är att jag ser ingen ajax av att bara använda sidan. Det finns ingenting som hindrar mig från att skriva in en ålder på -30 år och det finns inget som öht kollar om det är en epostadress jag stoppat in eller om det är namnet på ett gammalt ex.
Jag visste inte att validering hade med Ajax att göra. Nu har jag lärt mig det. ;-) Skämt åsido, visst skulle den kunna validera e-post och ålder. Nu validerar den bara att de fälten ÄR ifyllda, och inte att de är korrekt ifyllda. Tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Retard
Och sidan känns inte riktigt etablerad för dels det låga besökarantalet och sen finns inte mycket poster alls i databasen.
Som sagt, sajten är bara en dryg månad gammal, som jag skrev i första inlägget.

Visst är det en funktionsmässigt sett enkel sajt. Det är också meningen. Däremot är den stabilt byggt, levereras som ett VS2008-projekt, använder en databas med stored procedures och parameteriserade anrop från applikationen. Väldigt enkel att bygga vidare på. Jag ser en mängd möjligheter som skulle kunna vara intressant för sajten och hittar jag ingen köpare på den i nuvarande version så gör jag verklighet av de idéerna själv.
Effexjakob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-28, 18:02 #14
Dunok Dunok är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 127
Dunok Dunok är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 127
Effexjakob, förstår dig helt och hållet.

Hittar du något bra ställe att sälja webbsider på så skicka ett pm
Verkar mest vara slöseri med tid här.

Sorry för OT
Dunok är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-28, 21:39 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Den här diskussionen är ju skrattretande och nästintill ett hån mot WN, dess medlemmar och svenska webbutvecklare. Vem som helst med minsta kunskap inom programmering inser på fem röda att det är ett rejält överpris.

1. Tjänsten består av en FCK-editor och ett par små script.
2. Det saknas inkomster.
3. Det finns redan liknande tjänster.

Det enda plusset är väl domänerna som passar alldeles utmärkt att branda men få, om någon, skulle nog betala 10k för dom.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-28, 23:01 #16
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Såså. Nu tar du väl ändå i så att du spricker? Hån mot svenska webbutvecklare? Och mot WN (menar du forumet rent tekniskt, källkoden m.m? Eftersom du även tycker att jag hånar dess medlemmar?). Det är till att vara lättstött märker jag... :-)

Om du tycker att min prissättning är för hög så är det snarare en salut till svenska webbutvecklare, dvs jag värderar den här typen av tjänster högre än vad du gör. Det kanske är så att det är din åsikt som bidrar till att man här på WN får läsa om personer som lovat att göra ett företags professionella webbplats för 3.000 kr till fastpris, och sen får jobba livet ur sig för att leva upp till det löftet?

Hur som helst - tack! Du gjorde min kväll. =D

PS. Tack även för berömmet angående domänerna, det var väldigt snällt av dig och jag förstår att det satt väldigt långt inne att bjussa på det.
Effexjakob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-28, 23:46 #17
andreas.lundahl andreas.lundahl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 24
andreas.lundahl andreas.lundahl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 24
Citat:
Originally posted by retard@Jan 28 2009, 13:40
Det jag menade med att sidan känns dåligt validerad för att vara gjord i ajax är att jag ser ingen ajax av att bara använda sidan. Det finns ingenting som hindrar mig från att skriva in en ålder på -30 år och det finns inget som öht kollar om det är en epostadress jag stoppat in eller om det är namnet på ett gammalt ex.
På http://en.wikipedia.org/wiki/Ajax_(programming) kan du läsa om Ajax, eftersom du inte verkar ha full koll på vad det handlar om. Skulle Effexjakob använda Ajax för att validera ålder och e-post skulle jag ifrågasätta både hans intelligens och programmeringskunskaper.

Effexjakob: Att man skulle få betala 10 000 eller mer om man gick till en webbyrå för att få en sån här sida är inget motiv för att sätta ett lika högt pris när du ska sälja den. Om företaget Styrbjörns Fisk går till en webbyrå för att få en hemsida för att visa upp sig själva kanske de får betala 20 000 för den. Men om de sedan av någon anledning vill sälja sin hemsida, vem skulle då betala 20 000 för den? Kanske ett något löjligt exempel, men du förstår säkert vad jag menar.

Det var bara det jag ville ha sagt. Om ditt pris är högt eller lågt vet inte jag. För mig är det för högt, eftersom jag själv kan bygga en liknande sida utan större ansträngning. Men rätt vad det är kanske det kommer en snubbe som villigt betalar 10 000, och då är det ju egentligen för lågt pris (under förutsättning att han villigt betalar det). Om du inte hittar någon köpare här (vilket jag tvivlar på att du gör) kan jag tipsa om SitePoints annonstorg; http://marketplace.sitepoint.com/. Har aldrig provat det själv, men det verkar ju vara mycket aktivitet där.

Lycka till med försäljningen!
andreas.lundahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-29, 03:12 #18
tommi tommi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 121
tommi tommi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 121
Ja vad less jag blir på dessa kommentarer. Och alla som kritisera säljarens sida och detta pris.
Varför inte låta denna kille få sälja denna sida och ni som tycker priset är för högt eller lågt eller om sidan ej är värd detta så skriv detta i en annan tråd. Är varken moderator eller Admin i detta forum men var är ni som ska rensa detta skit snack?
Killen säljer en sida och vill ha ett pris så låt han sälja för detta. Har ni pengar så köp eller låt bli! Super enkelt eller hur? Detta är en försäljnings tråd och ingen veta bäst tråd. Eller kan bättre tråd! Eller hur? Låt killen sälja för vilket pris han vill!
tommi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-29, 08:17 #19
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Citat:
Originally posted by andreas.lundahl@Jan 29 2009, 00:46
Effexjakob: Att man skulle få betala 10 000 eller mer om man gick till en webbyrå för att få en sån här sida är inget motiv för att sätta ett lika högt pris när du ska sälja den.
Som tur är så behöver jag inte motivera för dig (eller någon annan) varför jag sätter X kronor som Köp nu-pris. Det berör bara mig och den som accepterar det priset. Som du säkert läste i mitt första inlägg (för jag antar att ingen hoppar in i diskussionen utan att vara insatt) så tar jag även emot bud. Dvs vem som helst får lägga vilket bud den vill.

"Pris: Köp nu för 10.000 SEK, eller lägg valfritt bud så får vi se om det blir aktuellt."

Alltså: ingen anledning att haka upp dig på summan 10.000 kr, och göra inlägg huruvida detta är för dyrt eller inte när du uppenbarligen inte är intresserad av att köpa själv.

För övrigt håller jag med dig om att Retard verkar behöva läsa på om Ajax.
Effexjakob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-29, 09:38 #20
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Då börjar jag då=) 300 kr bjudet
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017