Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


S: Snälla.se - önskningar på nätet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-30, 13:33 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Effexjakob
Såså. Nu tar du väl ändå i så att du spricker? Hån mot svenska webbutvecklare? Och mot WN (menar du forumet rent tekniskt, källkoden m.m? Eftersom du även tycker att jag hånar dess medlemmar?). Det är till att vara lättstött märker jag... :-)
Om du tycker att min prissättning är för hög så är det snarare en salut till svenska webbutvecklare, dvs jag värderar den här typen av tjänster högre än vad du gör. Det kanske är så att det är din åsikt som bidrar till att man här på WN får läsa om personer som lovat att göra ett företags professionella webbplats för 3.000 kr till fastpris, och sen får jobba livet ur sig för att leva upp till det löftet?

Visst finns det sådana men det handlar nog mest om ungdomar som vill ha sina första referenser och riktiga uppdrag och då kan det nog mycket väl vara värt det. Vare sig du inser det eller inte så är det en oerhörd skillnad mellan en komplett professionell webbplats till ett företag och ett par små script...


Citat:
Ursprungligen postat av tommi
Ja vad less jag blir på dessa kommentarer. Och alla som kritisera säljarens sida och detta pris.
Varför inte låta denna kille få sälja denna sida och ni som tycker priset är för högt eller lågt eller om sidan ej är värd detta så skriv detta i en annan tråd. Är varken moderator eller Admin i detta forum men var är ni som ska rensa detta skit snack?
Killen säljer en sida och vill ha ett pris så låt han sälja för detta. Har ni pengar så köp eller låt bli Super enkelt eller hur? Detta är en försäljnings tråd och ingen veta bäst tråd. Eller kan bättre tråd Eller hur? Låt killen sälja för vilket pris han vill
Jag brukar sällan kommentera prissättning om det inte är extrema fall. Det handlar snarare om konsumentupplysning. Jag ser det inte som mycket bättre än rent bedrägeri när man försöker lura mindre vetande att betala långt mycket mer än vad en produkt är värd.

Passar väl på att bjuda 350 kr då. Du säljer som företag antar jag?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 14:51 #22
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
400 kr bjudet=) När tar auktionen slut?
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 15:05 #23
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Citat:
Originally posted by CTSMEDIA@Jan 30 2009, 15:51
400 kr bjudet=) När tar auktionen slut?
Tjena! Tack för budet, det är noterat. Innan "auktionen" tar slut måste jag först smälta alla intryck jag fick av tartareandesire. Att läsa hans senaste inlägg var som att gå genom en känslomässig storm. Så mycket klokhet. Så mycket kunskap. Den visste verkligen var den satt!

Eftersom tartareandesire ser detta som "ett par små script" gissar jag att hans bud gäller just det. Så domän, design och databas antar jag blir kvar efter en affär med honom. Vet dock inte om jag kan sälja verksamheten så uppstyckad. Tartareandesire känns lite som Richard Gere i Pretty Woman som köper bolag, styckar upp dem och säljer delarna var för sig - och tar hem vinsten den vägen. Och jag vill inte vara Julia Roberts i den dansen.

Jag noterar ditt bud och ber att få återkomma när jag hämtat andan igen. Alternativt när någon stackare erbjuder mig bedrägeripriset.

Vänliga hälsningar
Jakob
Effexjakob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 15:39 #24
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Fin sida men kan sæga att du aldrig kommer få 10.000:- før den. Finns till och med sån open soruce kod att ladda ner o lægga in. kanske till och med det du gjort ?
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-02, 11:18 #25
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Effexjakob Effexjakob är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 20
Citat:
Originally posted by inpbox@Jan 30 2009, 15:39
Fin sida men kan sæga att du aldrig kommer få 10.000:- før den. Finns till och med sån open soruce kod att ladda ner o lægga in. kanske till och med det du gjort ?
Nej, det är ingen "open soruce kod" (bortsett från FCK-editorn), utan det är helt och hållet egenutvecklat. Jag säljer som företag.

Så från och med nu är jag tacksam om inlägg endast görs av personer som samtidigt lägger bud.
Effexjakob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017