Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Träningssida söker partner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-17, 21:06 #1
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Standard Träningssida söker partner

Hej,

Jag vet inte om detta är rätt plats att söka och finna en partner eller om min bild av det hela är något snedvriden eller för höga krav. Men jag tänkte ge det ett försök.

Jag äger en relativt ”etablerad” träningssida och söker nu en partner för att utveckla sidan vidare. Sidan erbjuder besökarna artiklar, enklare verktyg och hjälpmedel för att uppmuntra till aktivitet/träning. Det finns även ett forum kopplat till sidan.

Uppgifter om sidan
Webbplatsen har varit online sedan 2007 och främsta syftet från start var att uppmuntra människor i allmänhet till aktivitet genom att erbjuda verktyg och information om i synnerhet styrketräning men även aerob träning, kosthållning etc. Jag har varit extremt kass på att uppdatera sidan det sista året så det finns en del att jobba med.

Besökarantal:
Besökarantalet är ganska varierande beroende på årstid. Exempel nedan:

Januari:
Huvudsida: 54 000 UB
Forumsida: 26 000 UB

Maj:
Huvudsida: 40 000 UB
Forumsida: 20 000 UB

Helår 2010:
Huvudsida: 430 000 UB

Januari-maj:
Huvudsida: 206 000 UB

Inkomster
Det finns mindre inkomster från kontextuell annonsering. Dessa har inte utvecklats särskilt mycket pga. att uppdateringen av sidan har stått relativt stilla men även att dessa inte är ett optimalt ”format” för denna sida, enligt mig.

Utvecklingspotential
Det finns en hel del man kan göra och koppla till sidan och säkerligen mer som jag själv inte spånat fram. Eftersom det redan finns ett besökarunderlag är det betydligt enklare att koppla på nya tjänster och bredda sidans potential bland fler grupper alternativt knyta redan existerande besökare starkare.

Vad behövs?
Kontinuerligt content, sälj, idéer, driv m.m.Viktigt med kvalité framför kvantitet.

Varför söker jag en partner?
Jag söker en partner för att jag anser det vara nödvändigt för att sidan ska växa. Jag har inte kunskapen inom vissa områden som sälj och ”vågar” inte riktigt satsa helhjärtat på det själv. Med en partner tror jag man kan bli mer driven och organiserad för att ta de nödvändiga steg och eventuella investeringar som krävs för att nästa bergstopp skall bestigas.

Vad krävs av en partner?
Engagemang och driv. Träningsintresse och erfarenhet inom området är självklart en stor fördel. Kunskap inom områdena sälj, anskaffning av innehåll, generera idéer är också sådant som är viktigt. Egenskaper som jag själv värderar högt är kommunikationsvilja, tydlighet, självständighet ett organiserat arbetssätt och ett allmänt seriöst förhållningssätt till det man ger sig in på.

Jag själv studerar i dagsläget och är i Norge under sommaren och kommer befinna mig på ett företag i Helsingborg under hösten. Hade varit trevligt med någon i samma region så det finns möjlighet att träffas utan större problem.

Fördelning
Eventuell fördelning av sidan eller hur vi gör kan vi diskutera. Det finns ingen lön kopplat till detta mer än det vi förhoppningsvis kommer dra in på sidan i slutändan. För att komma dit kan det krävas eventuella investeringar i både tid och pengar från båda parter. Hur vi lägger upp detta diskuteras med en eventuell partner. Huvudsaken är att det blir en winwin-överenskommelse som båda känner sig nöjda med.

Lycksökare och nyfikna utan genuint intresse göre sig icke besvär. Jag skickar mer information/den information som önskas till personer som känns i linje med "profilen". Jag har ej tid med snackare.

Frågor? Kontakta mig via PM så kan vi diskutera vidare.

Eventuell information som saknas lägger jag till på förfrågan om denna anses vara av allmänt intresse. Uppskattar om tråden kan hållas ren. Är det något som ser konstigt ut eller som behöver förtydligas kan du kontakta mig via PM så rättar jag till det.

Tack!
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017