Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia Webbhotell anmäls till konkurrensverket

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-06, 14:46 #171
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Jag har bara en sak att säga:
NANANANANANANA
Jahaja, det är du som är.... http://www.webmasternetwork.se/f7t9271.html
I övrigt gillar jag beslutet (att det kom, ett motsatt beslut hade gett lite tightare gränser), det betdyder ju större spektra för möjligheter för många webbhotell framöver, oavsett beslut så är det följdaktligen till fördel för makrnaden i helhet.
Fast dom tog ju inget egentligt beslut.. dom la bara ned det hela, dom kom ju aldrig till något beslut som andra kan luta sig mot och referera till.

-martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 15:06 #172
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
nomicon, vad är det du inte förstår? De slänge ut Aleborgs fjantiga lipanmälan med motiveringen att det inte finns något case.

Ägna er nu lite åt att skapa bättre tjänster än Loopia istället för att GNÄLLA. Tack.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 15:16 #173
Vladis avatar
Vladi Vladi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 35
Vladi Vladi är inte uppkopplad
Nykomling
Vladis avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 35
Håller med grazzy.

Var smartare istället!
Vladi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 15:27 #174
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 6 2005, 15:06
nomicon, vad är det du inte förstår? De slänge ut Aleborgs fjantiga lipanmälan med motiveringen att det inte finns något case.
Ägna er nu lite åt att skapa bättre tjänster än Loopia istället för att GNÄLLA. Tack.

Du har ju inte en jädra aning om vad du snackar om. Inte ens det jag syftade till, men jag kan låta din lilla amöbahjärna tro det
Sedan har jag personligen aldrig klagat på loopias tjänster, vart du fått det ifrån vet jag inte.
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 15:32 #175
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 24
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 24
Nu får ni väll ta och ge er, loopia har iall rätt att sänka sina priser hur dom än vill i vilket erbjudande dom vill och det är inte olagligt,

dock finns det många nackdelar att dom tar på sig så många kunder, som jag nu inte giter och skriva, den som har annmällit Loopia kan defenetivt glömma att den vinner.

Om alla webhotell kört med så som loopia gör hadde dom inte varit så små då nästan alla privatpers startar webhoteel vid ålder 14år-16år, det är ju inte heller så konstigt att folk ser ner på sånna personer då det inte ser mogna ut att starta ett företag vid den åldern (lagligt då), och många små (företrag) lurar sina kunder får dom själv skylla sig, det skall vara svårt att klara av att starta eget annars vinner man inte på det, man måste kämpa för att överleva.

man ser bara på Jysk, skulle inte dom få sänka sina priser det gäller ju samma för ikea, det handlar helt enkelt om att överleva, inget annat....

Det som någon sa här inne var rätt bra, GÖR BÄTTRE TJÄNSTER så kommer givetviss folk till dom små hotellen med, men vem villa ha en sida hos ett litet hotell som har sina servrar i usa som inte kostar ett skit att underhålla för ägaren, nä nu får ni faktist skärpa er med omogna inlägg som inte leder nånstans.

Jag skulle ALLDRIG gå till ett mindre hotell som inte änns erbjuder support på telefon, inte heller om syupporten är dålig och skiter i att svara på mail, och det finns fler nackdellar med men jag giter inte ta upp det nu för då blir mer personer ledsna för dom inte kan sitta och glo och få in pengar utan nått arbete alls.
Mojito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 15:34 #176
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Originally posted by Mojito@Sep 6 2005, 15:32
Nu får ni väll ta och ge er, loopia har iall rätt att sänka sina priser hur dom än vill i vilket erbjudande dom vill och det är inte olagligt,
dock finns det många nackdelar att dom tar på sig så många kunder, som jag nu inte giter och skriva, den som har annmällit Loopia kan defenetivt glömma att den vinner.
*Applåderar och skjuter upp fyverkerier* Ännu än som inte har en suck om vad det hela handlar om. Det här handlade INTE om någon "kampanj" som Loopia har eller inte har, utan om deras STANDARDPRISER på .se-domäner som ligger under inköpspris.
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 15:42 #177
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 24
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av nomicon
Citat:
Ursprungligen postat av Mojito
Nu får ni väll ta och ge er, loopia har iall rätt att sänka sina priser hur dom än vill i vilket erbjudande dom vill och det är inte olagligt, *
dock finns det många nackdelar att dom tar på sig så många kunder, som jag nu inte giter och skriva, den som har annmällit Loopia kan defenetivt glömma att den vinner.

*Applåderar och skjuter upp fyverkerier* Ännu än som inte har en suck om vad det hela handlar om. Det här handlade INTE om någon "kampanj" som Loopia har eller inte har, utan om deras STANDARDPRISER på .se-domäner som ligger under inköpspris.
Det är nog inte du och vissa fler som inte förstår, loopia vill inte att .se skall vara skit dyra utan kosta som ett normalt domän skall göra, och då fattar jag inte varför folk klagar, dom hjälper ju oss som kunder att sänka det, pluss så tar du ju ut det vid andra saker vilkjet inte är bra men sånna klagomäl behövs inte här inne för sånt kan man alltid ta upp med loopia....

meningslösa inlägg ger inget utan skapar en massa kaos och o ordning
Mojito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 15:53 #178
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Originally posted by Mojito@Sep 6 2005, 15:43
Ägna er nu lite åt att skapa bättre tjänster än Loopia istället för att GNÄLLA. Tack.
Bättre tjänster har väl nästan vartenda webbhotell?
MySQL hos loopia:
Startavgift 90 kr, därefter 26Kr per månad.
Sedan webbstatistik, 300kr per år.

Dessa priser är exklusive moms. Jag kan vara lika billiga på domänpriser som loopia
om jag tar ut ockerpriser på tjänster, som iallafall hos mig, ingår utan kostnad, och även hos många andra.

Då kan jag sälja .se för 1kr då, och helt plötsligt är jag Sveriges Bästa Webbhotell..

Klockrent, fattar inte hur folk resonerar som.. "oj loopia är så bra.. weii weii"

-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 16:12 #179
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Om vi bläddrar till sidan 3 i denna tråd ser man samma inlägg som finns nu, tråden handlade om att Loopia anmäls till KKV, det är diskuterat, och KKV har lämnat svar i ärendet.
Att vidare diskutera hurvida det är rätt, fel, bra, dåligt, vem som har rätt, vem som har fel o.s.v kan vi göra i andra trådar som handlar om ämnet, t.ex. Loopias kampanjer, Loopias hantering i övrigt.
Nyheten handlade om att Loopia blev anmälda, inte mer, inte mindre.

Tråden är rysligt nära att låsas, men jag väntar lite till.

Har du inget konkret att tillföra tråden, i dess egentliga syfte, var tyst.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-06, 17:54 #180
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Vi kan också se det hela som att i rent prövningssyfte så har Aleborg fått veta om detta är marknadsmässigt korrekt, och med utlåtandet enligt ovan så kan företaget i fråga gå vidare och köra likadan kampanjer som Loopia utan att Loopia, eller andra hotell, kan protestera mot detta.

Lång mening, många kommatecken, men en ren reflektion över ett smart förfaringssätt.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017