Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ett varningens finger om att använda Adsense for Domains......

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-23, 16:34 #1
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Standard Ett varningens finger om att använda Adsense for Domains......

Efter lite exprimenterande har jag kommit fram till att Google tar bort domän ur sökresultaten som de har parkerade hos sig. Adsense for Domains lönar sig alltså främst enbart för type-in trafik. Parkerar jag samma sida hos utomstående parkeringsprogram så finns det med i sökresultaten. Inte konstigt att Google har valt att ta del av informationen i Adsense for Domains för att förbättra sökresultaten, en parkerad sida är inte relevant, särskilt inte när Google visar samma annonser på söksidan som de gör på den parkerade men behåller 100% av intäkterna.

Frågan är nu bara om jag måste radera inställningar för de domän jag tidigare parkerat hos Google, eller om de kan ligga kvar för ev. framtida bruk. Domänen har jag redan pekat om till annat parkeringsdomän. Någon som vet, annars får jag exprimentera vidare.
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 19:22 #2
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Men då är frågan, på vilka sökord skulle en parkerad domän finnas på? Typ inga.. Så det är nog skitsamma om du använder Adsense domains eller inte.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 19:31 #3
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
Men då är frågan, på vilka sökord skulle en parkerad domän finnas på? Typ inga.. Så det är nog skitsamma om du använder Adsense domains eller inte.
Nej, när jag använder externa parkeringsprogram så indexeras det i Google. Främst på själva domännamnet ex. webmasternetwork eller 3dtv, men delvis även innehållet på den parkerade sidan blir "meta content". De sidor jag har testat har dock inlänkar och har förut varit html sidor med innehåll. Inlänkarna spelar nog roll till att Google hittar sidan, att det tidigare varit html sidor på sidan spelar ingen roll då det var länge sedan. Ett par inlänkar så att Google hittar sidan är allt som krävs. Sökord som skiljer sig ifrån domännamnet kan du fixa genom ankarlänkar och taggar.

Senast redigerad av Omega Man den 2010-11-23 klockan 19:33
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 21:56 #4
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag har lite erfarenhet av parkerade domäner, men är inte just syftet med parkeringssidor ska få trafik genoom type-ins. En parkeringssida i serpen är ju ännu mer irriterande än den sämsta MFA-sajten man kan tänka sig. Jag tycker Google gör helt rätt i att ta bort Adsense for Domains-domäner från index, de tillför inget för användarna.

Vill man tjäna pengar på trafik från Google bör man nog skapa just en liten MFA-sajt på 1-3 sidor och sätta upp lite Adsense for content-enheter.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017