Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Överlåtelse hos Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-12, 17:35 #1
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
Standard Överlåtelse hos Binero

Skickade in påskrivna blanketter den 22/10, fortfarande efter 3v tid har domänen inte överlåtits till den nya ägaren. Fick mejl den 25/10 där de beklagar sig över att personalen drabbats av plötslig sjukdom, men efter 3 veckor borde väl de ha fixat någon ersättare.

Brukar det dröja så här länge för en överlåtelse?
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-12, 17:42 #2
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Tre veckor är helt uppåt väggarna imo. Jag gjorde en överlåtelse nyligen via City Network och det tog ca ett dygn.
Se även http://www.wn.se/showpost.php?p=20480723&postcount=10
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-12, 17:57 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag har själv gjort två överlåtelser genom Binero de senaste månaderna. Den första tog fyra dagar från inskickad blankett till godkännande. Den andra tog 22 dagar (ungefär samtidig med din). Oavsett sjukdomen så kan jag väl personligen tycka att mer än en person på företaget bör kunna godkänna överlåtelseblanketter, i synnerhet när de bryter mot villkoren som registrar i det här fallet.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-12, 21:09 #4
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Tre veckor är helt uppåt väggarna imo. Jag gjorde en överlåtelse nyligen via City Network och det tog ca ett dygn.
Se även http://www.wn.se/showpost.php?p=20480723&postcount=10
Ja det är det onekligen. Tack, ska kontakta .se nu med det samma.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag har själv gjort två överlåtelser genom Binero de senaste månaderna. Den första tog fyra dagar från inskickad blankett till godkännande. Den andra tog 22 dagar (ungefär samtidig med din). Oavsett sjukdomen så kan jag väl personligen tycka att mer än en person på företaget bör kunna godkänna överlåtelseblanketter, i synnerhet när de bryter mot villkoren som registrar i det här fallet.
Trist att det ska ta så lång tid. Precis som du säger, så förväntade jag inte mig att få vänta mer än 3 veckor pga någon på företaget blivit sjuk..
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 08:44 #5
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Vi ber om ursäkt. Vår registryavdelning drabbades av akut och plötslig sjukdom och den supporttekniker som assisterar registry hann inte med att ensam lösa allt tillräckligt fort, tyvärr. Vår registryavdelning är fulltalig igen och betar av ärenden så fort de hinner.

Vi håller helt med om att tre veckor inte är acceptabelt, det är heller inte så lång tid en överlåtelse normalt tar hos oss.

PM:a gärna vilken domän det rör sig om, så ska jag se vad jag kan göra för att snabba på processen.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-14, 22:53 #6
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
Tack för hjälpen Christer och Sara på registry-avdelningen!
Allt i sin ordning.


Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Vi ber om ursäkt. Vår registryavdelning drabbades av akut och plötslig sjukdom och den supporttekniker som assisterar registry hann inte med att ensam lösa allt tillräckligt fort, tyvärr. Vår registryavdelning är fulltalig igen och betar av ärenden så fort de hinner.

Vi håller helt med om att tre veckor inte är acceptabelt, det är heller inte så lång tid en överlåtelse normalt tar hos oss.

PM:a gärna vilken domän det rör sig om, så ska jag se vad jag kan göra för att snabba på processen.

MVH
Christer
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 00:19 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det är dock inte bara domänöverlåtelserna som tar tid på Binero just nu. Svarstiden hos supporten har blivit allt sämre tycker jag. Har väntat i tre dagar på svar i ett brådskande ärende och i telefonsupporten var det lång kö bägge gångerna jag prövade att ringa.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 09:02 #8
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Vi ber om ursäkt. Vi har gjort en omorganisering när det gäller just ekonomiärenden vilket tyvärr har lett till att vi just nu ligger lite efter med just de ärendena. Vi kommer mycket snart vara ikapp också med dem.

Med det sagt, du kan själv redigera dina fakturor i kontrollpanelen så länge de inte är förfallna.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 09:26 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Fjorton minuter efter ditt inlägg här fick jag svar från supporten, det var en slump förmodar jag Jag är oavsett ganska nyfiken på vad en "omorganisering av ekonomiärenden" innebär i praktiken och vad som gör att man inte under en sådan kan hantera supportärenden på ett normalt sätt? Det låter mer som en politiskt korrekt bortförklaring. Att saker och ting tar tid ibland har jag full förståelse för men tomma bortförklaringar är jag allergisk mot.

När ni har långa väntetider på domänöverlåtelser och ekonomiärenden så vore det ju också bra om ni kommunicerade detta i exempelvis er blogg (som väl du själv har en del att göra med antar jag?) så man vet om problemen. För mig är det lika relevant som "vanlig" driftinformation och jag tycker alla webbhotell borde göra på samma sätt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-15 klockan 09:32
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-15, 10:03 #10
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Vi är också allergiska mot tomma bortförklaringar, därför använder vi inte sådana. Vi har separerat ekonomisupport från tekniska frågor och sorteringen av ärenden är inte riktigt perfekt ännu. Därför har vår supportmedarbetare som sköter ekonomiärenden fått fler ärenden på sitt bord än vad som hunnits med. Just ditt ärende borde hanterats direkt i stället för att slussas vidare till exempel.

Din feedback är noterad, tack för den. Det är riktigt att det är undertecknad som sköter våra sociala kanaler (mestadels, jag har nyligen fått en kollega som hjälper mig). Vi tar med oss din synpunkt när vi ser över hur vi informerar utåt.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017