Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Några pågående kampanjer för .se domäner?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-02-28, 11:52 #311
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Fick precis ett mejl om att Citynetwork kör ett race med .se domäner.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-01, 13:19 #312
RickardFs avatar
RickardF RickardF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 14
RickardF RickardF är inte uppkopplad
Nykomling
RickardFs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av gusti Visa inlägg
MissHosting kör .se-rea nu - 4kr första året.
NEEEEEEEEEEj.. Beställ inte från dom.

Gjorde misstaget och beställde 10 domäner och 5 dagar senare har jag nu flyttat allihopa.. Kan nog vara den SÄMSTA DNS tjänsten jag sett och upplevt.

1. När man vill peka om en domän till en annan namnserver syns inte ändringen förens den är gjord, vilket är helt ohållbart om man har fler än te domäner och vill kolla status på pekningen.

2. Det tog lite ÖVER 48 timmar för 8 av mina domäner att bli ompekade (inga konstiga utan vanliga .se och .com) dom två sista har dom fortfarande inte ens lyckats att peka om. Kontaktat dom och dom e snabba på support och bra chatt men som sagt dom är HELT sämst när det kommer till DNS.
Har varit i kontakt med dom i stort sett varje dag pga detta men det händer lixom inget.

3. Deras sida är otroligt slö när man e inloggad som kund.
RickardF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-02, 08:26 #313
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av RickardF Visa inlägg
NEEEEEEEEEEj.. Beställ inte från dom.

Gjorde misstaget och beställde 10 domäner och 5 dagar senare har jag nu flyttat allihopa.. Kan nog vara den SÄMSTA DNS tjänsten jag sett och upplevt.

1. När man vill peka om en domän till en annan namnserver syns inte ändringen förens den är gjord, vilket är helt ohållbart om man har fler än te domäner och vill kolla status på pekningen.

2. Det tog lite ÖVER 48 timmar för 8 av mina domäner att bli ompekade (inga konstiga utan vanliga .se och .com) dom två sista har dom fortfarande inte ens lyckats att peka om. Kontaktat dom och dom e snabba på support och bra chatt men som sagt dom är HELT sämst när det kommer till DNS.
Har varit i kontakt med dom i stort sett varje dag pga detta men det händer lixom inget.

3. Deras sida är otroligt slö när man e inloggad som kund.
Hejsan,

Tråkigt att du tycker det! Tjänsten vi tillhandahåller heter WHMCS och är en av de största panelerna i hela världen. Ändringen av DNS som du själv säger inte syns direkt är för att den går helt på WHOIS och vad som står där. Vi kan absolut se över det och om det går att få till på något bättre sätt.

När det gäller dina domäner som fortfarande inte blivit ompekad får du gärna messa dom och vilka NS du önskar i ett PM så ser jag över vad som hänt där.

Att du upplever seghet har jag inte hört av någon annan kund, vi hade problem med det för ungefär 1 år sedan vilket avhjälptes med uppgradering av system och hårdvara. Efter det har vi inte mottagit något klagomål gällande seghet, men vi kan absolut se över det igen om fler upplever detta.

Mvh, Fredrik

Senast redigerad av Frebjo den 2017-03-02 klockan 08:29
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-02, 11:41 #314
RickardFs avatar
RickardF RickardF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 14
RickardF RickardF är inte uppkopplad
Nykomling
RickardFs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan,

Tråkigt att du tycker det! Tjänsten vi tillhandahåller heter WHMCS och är en av de största panelerna i hela världen. Ändringen av DNS som du själv säger inte syns direkt är för att den går helt på WHOIS och vad som står där. Vi kan absolut se över det och om det går att få till på något bättre sätt.

När det gäller dina domäner som fortfarande inte blivit ompekad får du gärna messa dom och vilka NS du önskar i ett PM så ser jag över vad som hänt där.

Att du upplever seghet har jag inte hört av någon annan kund, vi hade problem med det för ungefär 1 år sedan vilket avhjälptes med uppgradering av system och hårdvara. Efter det har vi inte mottagit något klagomål gällande seghet, men vi kan absolut se över det igen om fler upplever detta.

Mvh, Fredrik

Som sagt Fredrik. Jag har ingen aning om hur era andra tjänster fungerar men er DNS/ompekning tjänst är som sagt det sämsta jag varit med om, ni måste förbättra er ifall ni ska kunna vinna respekt av seriösa webmasters/domainbrookers.

Skitfin sida som sagt, snygg design och lättöverskådlig.

Men idag nu då, fortfarande inte ompekat.. Nu har det alltså gått sedan i fredags alltså 1,2,3,4,5,6 dagar för en ompekning.. och absolut jag kan förstå att det ibland blir galet ngt går snett osv.. Men jag köpte 10st domäner och ALLA.. precis ALLA strulade ni till det med ompekningen.

Ja jag vet vad WHMCS är, absolut ett stort system som jag har på säkert 80% av mina registrars som jag använder och INGEN tar så här lång tid på sig.

Pratade nyss med ngn på er chatt och var IGEN nu tvungen att upprepa vilken namnserver jag vill peka om till, SÅ, bara det att ni själva inte ser vilken namnserver jag begärt pekningen till sedan i fredags är ju KATASTROF 2017.

NU visade det sig alleles nyss (skriver här medans jag pratar med er chatt) att domänen är redan pekad men att ert system inte uppfattat det så det står fortfarande missparking för den domänen i er kontrollpanel.

Ne gör om gör rätt. Mina 700+ domäner får ni inte ialf.

Men som sagt det största felet som gör hela den här historien vad den är, är att man som kund inte ser ändringarna man själv begärt OCH att ni inte heller verkar se det. och att ni verkar ta sjukt lång tid på er med en ompekning.

2 timmar brukar va normalt för vanliga TLDs.
Wk.se tog typ 45min
oderland tar ungefär 1 timma
Binero,, faktiskt sjukt snabba, har varit med om 10-20min ibland.
One.com typ 2 timmar
Loopia 1 timma (ibland upp till 8)
rymdwebb tog 1 timma typ.
osv osv

Använder mig av ca 10-15st olika registrars i Sverige och runt 20 utomlands
och gemensamt för alla är att när jag begärt en ompekning så kan jag alltid se och gå tillbaka för att se när min ompekning är under bearbetning eller klar. Annars har jag ingenting att klaga på,, Som sagt, sktifin sida, snyggt skin/tema till WHMCS och överskådligt etc, snabb respons på support men det spelar ingenroll när själva tjänsten e så dålig. Ialf för mig som jobbar med domäner. Så snyggt kan man komma långt med, hey ni lyckades ju fånga mig (mycket kräsen) men som sagt är inte insidan lika fin som utsidan så funkar det inte i längden.

man ska va fin på insidan. hehe..
kolla rymdwebb.. Sry rymdis no hard feelings men design är som sagt inte allt ibland. Suverän tjänst som funkar 110%

Senast redigerad av RickardF den 2017-03-02 klockan 11:46
RickardF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-02, 13:05 #315
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Tjena,

Håller med till 100%, domänpekningar och DNS ska bara fungera. Det ska inte strula och det ska lira. Just i ditt fal så har något fallerat hos vår Registrar och vi tar upp det med dom så att rutinerna och svaren om varför blir snabbare i framtiden!

När det gäller att WHMCS sparar informationen man fyller i så tycker jag själv att det ska göras, men deras default är WHOIS. Vilket gör att det strular lite, men jag ska se över hur vi löser det i framtiden på ett bra sätt.

Mvh, Fredrik

Senast redigerad av Frebjo den 2017-03-02 klockan 13:09
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-02, 13:17 #316
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
Jag vill bara påpeka att vissa toppdomäner, såsom .de, .is och även .no kräver att det finns en zonfil för de namnservrar som ska pekas till.
Island går till och med så långt, att domänen kan raderas om zonfil inte är korrekt uppsatt.
Felet i dessa fall ligger alltså i att de nya namnservrarna inte svarar, och namnserverändring kan inte ske.
Alltså inget fel hos varken registrar eller MissHosting.
gusti är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-02, 15:12 #317
RickardFs avatar
RickardF RickardF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 14
RickardF RickardF är inte uppkopplad
Nykomling
RickardFs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av gusti Visa inlägg
Jag vill bara påpeka att vissa toppdomäner, såsom .de, .is och även .no kräver att det finns en zonfil för de namnservrar som ska pekas till.
Island går till och med så långt, att domänen kan raderas om zonfil inte är korrekt uppsatt.
Felet i dessa fall ligger alltså i att de nya namnservrarna inte svarar, och namnserverändring kan inte ske.
Alltså inget fel hos varken registrar eller MissHosting.

aldrig hört talas om detta men jag har aldrig heller registrerat en .de domän förut förens nu då. och det är ju faktiskt en sådan .de domän som det nu strulat med i 6dagar. Så det förklarar ju fallet. Dock så tycker jag att det kanske inte borde ta 6dagar och 4dagar av chattande att komma fram till detta.. Men som sagt nu klagar jag bara för klagandets skull.

Jag har varit vrång och till o med otrevlig i chatten med misshosting men som sagt när det blir så mycket strul med alla domänerna jag köpte så rinner tillslut bägaren över. Och som sagt bara en av 10 var en .de
RickardF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-02, 21:55 #318
ViktorPersson ViktorPersson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 170
ViktorPersson ViktorPersson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 170
Citat:
NEEEEEEEEEEj.. Beställ inte från dom.
I december när MissDomain/MissHosting hade domänkampanj för 4 SEK (exkl. moms) gjorde jag en beställning på 2 domännamn. Det blev krångel med både betalning och registrering.

1. Jag betalade fakturan med kreditkort (av någon anledning debiterades 15 SEK, fakturabeloppet var 10 SEK)
2. Efter att kreditkortet debiterats var fakturan fortfarande markerad som "obetald" och domännamnen blev ej registrerade.
3. Jag betalade fakturan (igen) med PayPal.
4. Mitt PayPal-konto debiterades och fakturan markerades som "betald".
5. Efter någon timme var domännamnen fortfarande inte registrerade

Det slutade att jag registrerade domännamnen via Webb.se.

Beloppet är försumbart och jag har inte brytt mig om återbetalning.

Det jag förundras över är hur MissHosting får ihop bokföring osv i dessa situationer. Jag driver själv ett företag och har koll på varenda korvöre på alla konton - intäkter ska kvittas mot något, moms ska betalas in osv.
ViktorPersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-03, 08:05 #319
Bumpy Bumpy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 9
Bumpy Bumpy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 9
Jag beställde också en domän via misshosting under deras kampanj. Min faktura fick status "bedrägeri". =)
Bumpy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-03, 08:14 #320
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
@Viktor: Tråkigt att det blev så för just din upplevelse, vi har flera hundra ordrar per dag och ibland kan det absolut bli problem med någon betalning. Det vet man själv när man handlar på nätet , det fungerar inte alltid 100% även om det är vår solklara målsättning.

Om det är så att du betalade dubbelt så ska pengarna finnas på ditt konto och du har tillgång till dom i form av krediter. Dessa kan du använda i framtida kampanjer och köpa andra domäner, är du osäker så messa mig direkt bara så fixar jag!

@Bumpy: Vi har en fraud protection som går av på olika parametrar, detta är främst för att skydda både våra kunder men även för att motverka stulna kreditkort med mer. Vår support är alltid online 24/7 så om du får status fraud går det bara att starta en chatt eller maila så kan dom hjälpa dig med det direkt.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017