Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


går det att regga LL.biz?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-04, 11:12 #1
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Standard går det att regga LL.biz?

Hej,

Är det någon som vet om det är möjligt att regga 2 teckensdomän .biz, Alltså LL.biz?

Reggade nämligen en i December genom Fsdata, och pengarna drogs men det verkar inte som dom har lyckats genomföra köpet.
Har pratat med deras support ett antal gånger och dom samarbetar med nordreg som sitter i Norge och hänvisar till dom. FSdata sa också att anledningen kanske är att det inte ens går att regga 2 tecken .biz

Frågan är då: Går det i huvud taget att regga LL.biz? (ser ju dom uppe på sedo etc. hela tiden) och är det ett vanligt fenomen att man betalar för en domän men ändå inte får den?

Dom ska undersöka detta igen men vill bara ha lite info så jag vet vad som gäller när dom ringer.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-04, 14:05 #2
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
Hej,

Är det någon som vet om det är möjligt att regga 2 teckensdomän .biz, Alltså LL.biz?

Reggade nämligen en i December genom Fsdata, och pengarna drogs men det verkar inte som dom har lyckats genomföra köpet.
Har pratat med deras support ett antal gånger och dom samarbetar med nordreg som sitter i Norge och hänvisar till dom. FSdata sa också att anledningen kanske är att det inte ens går att regga 2 tecken .biz

Frågan är då: Går det i huvud taget att regga LL.biz? (ser ju dom uppe på sedo etc. hela tiden) och är det ett vanligt fenomen att man betalar för en domän men ändå inte får den?

Dom ska undersöka detta igen men vill bara ha lite info så jag vet vad som gäller när dom ringer.


Hmm, en- och tvåställiga .biz-domäner har väl funnits och tillåtits sedan drygt 3 år om jag inte missminner mig..
http://www.neustar.biz/about-us/news...c-availability
Däremot har jag inte någon uppfattning om eventuella prisskillnader från "vanliga" .biz-domäner - alltså i registreringsavgift.

Att FS Data och Nordreg samarbetar, är nog dagens underdrift..

De är systerföretag till varandra i samma koncern, delar tele och sitter båda i Helsingborg
http://www.121.nu/onetoone/foretag/f...et-tjanster-ab
http://www.121.nu/onetoone/foretag/nordreg-ab
..och såvitt jag känner till så reggar Nordreg samtliga av FS Datas domäner..

Så där har det nog smygit in sig något missförstånd.
Det "kan" ju även vara så att "din" domän felaktigt visats som ledig i whois (glitchat till vid förfallodatum och att tidigare innehavare automatiskt förnyat).
Sånt händer emellanåt har jag märkt och kan ge huvudvärk av den typen du verkar blivit drabbad av..

Men omöjligt att svara på utan att veta domännamnet..

Oavsett lycka till - tror dock inte att du ska hoppas för mycket.
När 2-ställiga domäner under generiska toppdomäner droppar, så är det ofta hundra- om inte tusentals registrarer som försöker sig på att regga.
Det handlar då ofta om hundradels sekunder från success till fail och inte sällan kan registrarens geografiska placering av server spela in och göra skillnad.. och tråkigt nog kan då flera registrarer få ett successmeddelande om det stockar sig - resultatet i whois är då det som är avgörande..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-04, 14:05 #3
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Ja, bara att testa så ser du att det finns registerade LL.biz.

http://aa.biz/
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017