Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Behöver lite feedback på min tjänst.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-12, 20:49 #1
krukaans avatar
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
krukaans avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
Standard Behöver lite feedback på min tjänst.

Hej WN!

Längesedan jag skrev här nu men jag har precis lanserat min nya tjänst och skulle behöva lite feedback och buggtestning.

Idén kom när jag tvingades kolla när min flickvän satt och letade skor hela tiden på alla möjliga olika webshoppar. Så jag tänkte att det måste gå att göra smidigare och kanske till och med tjäna en hacka på. Så tanken är att jag snart ska kunna fylla databasen med en satans massa skor så att alla tjejer ska ha EN hemsida att bläddra igenom för att hitta snygga skor som är prissänkta. Jag vet att det finns liknande tjänster men denna är helt nischad för skor. Tjänsten är alltså en affiliatesida och går ut på att du som besökare ska kunna bläddra bland damskor, hämtade från en massa olika svenska webbshoppar.

Det jag mest skulle vilja ha är feedback på designen. Tycker du att den är användarvänlig för sitt syfte? Passar den målgruppen(tjejer, 18-25 år)? Bara att tycka till.

Jag skulle även bli jätteglad om du kunde skriva om du hittar ett fel eller en bugg någonstans. Jag har ju som sagt precis lagt upp den på FTP:n.

Address: shoe love .se

Tack på förhand
/ Karl
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 21:51 #2
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Snyggt! Men jag hade önskat någon hover-effekt på menyn. Tex att samma pil som är på markerad sida dyker upp.

Sedan vore det nog bra om man kan söka på kategorier också, och inte bara prisintervall.
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 22:00 #3
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 198
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 198
Vågar man visa denna för sin partner? :P

Designen såg väldigt bra ut
Kekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 22:01 #4
krukaans avatar
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
krukaans avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
Tack ska du ha Stefan! Det har jag glömt bort att fixa.

Det där med menyerna är dock lite för svårt för tillfället eftersom att informationen jag får från affiliatenätverken kategoriserar olika och har till och med olika språk. Det går säkert om man översätter och lägger in produkter manuellt men jag tror inte att jag har den kodkunskapen inne än..
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 22:02 #5
krukaans avatar
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
krukaans avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
Haha, tack så mycket ska du ha Kekke!
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 10:49 #6
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Jag gillar sidan!

Jag har dock lite problem med att acceptera den stora bilden, varför vet jag inte.. :/
Hade jag gjort sidan hade jag iaf testat att lägga texten till höger, och sedan använt samma vita bakgrunden för REA texten. Men jag vet inte..

I övrigt var sidan snygg! Bra jobbat!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 11:21 #7
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 171
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 171
Jag hade nog plockat bort hela bilden, samt gjort en schysst knapp där priset ligger i, samt att har du musen över produkten att den markeras med en snygg ram runt.

Sen tyckte jag att det var lite vitt, lite för mycket mellanrum mellan varje produkt.
Om du inte vill ta bort den stora bilden så kanske du kan minska den lite och slänga in hetaste produkterna där, lite som heppo.se ?

Annars mycket vacker
Replayme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 16:27 #8
krukaans avatar
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
krukaans avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Jag gillar sidan!

Jag har dock lite problem med att acceptera den stora bilden, varför vet jag inte.. :/
Hade jag gjort sidan hade jag iaf testat att lägga texten till höger, och sedan använt samma vita bakgrunden för REA texten. Men jag vet inte..

I övrigt var sidan snygg! Bra jobbat!
Tack så mycket!

Jag ska försöka pilla lite med bilden och se vad man kan göra.. Tycker också att det ser lite halvtaskigt och överdrivet ut men jag vill ändå på ett sätt guerillaförmedla syftet med hemsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Replayme Visa inlägg
Jag hade nog plockat bort hela bilden, samt gjort en schysst knapp där priset ligger i, samt att har du musen över produkten att den markeras med en snygg ram runt.

Sen tyckte jag att det var lite vitt, lite för mycket mellanrum mellan varje produkt.
Om du inte vill ta bort den stora bilden så kanske du kan minska den lite och slänga in hetaste produkterna där, lite som heppo.se ?

Annars mycket vacker
Tack för tipset du!

Som sagt så ska jag pilla mer med den stora bilden. Men det med produktvisningen ska jag absolut kolla mer på. Går säkert att göra något snyggt med.

Att mellanrummet är så stort beror på att bilderna jag får att använda är så stora, och har stora whitespaces över sig(ibland). Så där kan jag nog tyvärr inte pilla så mycket.
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 17:37 #9
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Först vill jag säga det är en rysligt kul idé och jag har faktiskt tänkte i samma banor men roligt att du tog dig tid och utveckla detta, grymt!

Nu till lite kritik. Det jag vill komma åt i mitt första möte med en ny hemsida är information. Den stora bilden lyfter inte alls fram det. Texten är alldeles för insmetad i bilden och jag la inte alls märke till vad som stod där, eller jag brydde mig inte rättare sagt.

Mitt tips är att skippa den stora bilden och bygga på den svarta meny-rutan istället. Kanske försöka få dit en liten info-ruta där du sammanfattar exakt vad sidan går ut på i en till två meningar?

Nu har jag inte letat överdrivet mycket men skulle vara bra om det fanns en två knappar där det stod: "Damskor" och "Herrskor" på varje knapp. Valde jag den ena listas damskor och väljer jag den andra listas herrskor. Nu vet jag inte ens om du tänkt ha herrskor överhuvudtaget, men om du ska det kan det vara intressant.

Sett att du har AdSense på nån sida. Skulle strunta i det och satsa helhjärtat på djuplänkning i affiliateprogram till varje sko som köps? Antar det är tänkt så? Känns som du kommer tjäna mer på att inte ha några fula annonser alls förutom skorna dom köper men det vet dom ju inte att du får ett par procent av vinsten.

Sett på både /butiker.php och /qa.php att du har en ingress som inleds i Times New Roman (eller liknande typsnitt) och sedan är brödtexten i Arial (?). Mitt tips är att köra enbart Arial-typsnittet och sedan köra fetstilt på inledningen.

För övrigt tycker jag det är en riktigt snygg sida som jag tror kan ha potential. Lycka till!
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 20:56 #10
krukaans avatar
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
krukaan krukaan är inte uppkopplad
Medlem
krukaans avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 176
Citat:
Ursprungligen postat av Knös Visa inlägg
Först vill jag säga det är en rysligt kul idé och jag har faktiskt tänkte i samma banor men roligt att du tog dig tid och utveckla detta, grymt!

Nu till lite kritik. Det jag vill komma åt i mitt första möte med en ny hemsida är information. Den stora bilden lyfter inte alls fram det. Texten är alldeles för insmetad i bilden och jag la inte alls märke till vad som stod där, eller jag brydde mig inte rättare sagt.

Mitt tips är att skippa den stora bilden och bygga på den svarta meny-rutan istället. Kanske försöka få dit en liten info-ruta där du sammanfattar exakt vad sidan går ut på i en till två meningar?

Nu har jag inte letat överdrivet mycket men skulle vara bra om det fanns en två knappar där det stod: "Damskor" och "Herrskor" på varje knapp. Valde jag den ena listas damskor och väljer jag den andra listas herrskor. Nu vet jag inte ens om du tänkt ha herrskor överhuvudtaget, men om du ska det kan det vara intressant.

Sett att du har AdSense på nån sida. Skulle strunta i det och satsa helhjärtat på djuplänkning i affiliateprogram till varje sko som köps? Antar det är tänkt så? Känns som du kommer tjäna mer på att inte ha några fula annonser alls förutom skorna dom köper men det vet dom ju inte att du får ett par procent av vinsten.

Sett på både /butiker.php och /qa.php att du har en ingress som inleds i Times New Roman (eller liknande typsnitt) och sedan är brödtexten i Arial (?). Mitt tips är att köra enbart Arial-typsnittet och sedan köra fetstilt på inledningen.

För övrigt tycker jag det är en riktigt snygg sida som jag tror kan ha potential. Lycka till!
Jag tackar så mycket för att du gillar sidan och idén!

Det där med informationsrutan är något jag kommer tänka mer på, vill ju att folk ska förstå vad sidan handlar om så fort som möjligt. Men jag har nu beslutat mig för att ha kvar den stora bilden tills vidare. Jag måste tänka över vad som ska vara där istället. En av anledningarna att den är där över huvud taget är för att jag hade tänkt smälla upp tävlingsposters så synligt som möjligt(kommer så fort jag får svar på mail från klädbutiker). Det är en stor del av marknadsföringen.

Jag förstår även din tanke med uppdelningen, damskor och herrskor. Dock hade jag tänkt att detta ska vara en sida endast för damskor. Men absolut kan man ju alltid kränga herrskor på en annan hemsida

Om jag ska vara helt ärlig så syns bara AdSense-annonserna på de övriga sidorna för att fylla ut tomrum. Förstår att det ser märkligt ut så det ska jag försöka ordna så fort som möjligt. Även typsnitten ska jag ta mig en närmre titt på.

Tack igen!
krukaan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017