Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Alternativ till adsense?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-08, 14:13 #11
vidirs avatar
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 291
vidir vidir är inte uppkopplad
Medlem
vidirs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 291
Bara säga att jag vet ett exempel hur google kommer fram till att man har olagliga självklick.

Jag hade hand om byns fotbollslags hemsida och satte in adsense. Från min egen dator (IP reggas) loggade jag in på både adsense och gmail och kollade statusen, men i en vecka hade jag strul med kopplingen gick jag till en granne som lånade mig sin dator, där loggade jag in på adsense och gmail, problemet var att grannens pojke är i denna fotbollsklubb och sa att han hade klickat på massa annonser innan.
Kort därefter fick jag en varning från adsense teamet. Jag var tvungen säga till grabben att sluta klicka på annonserna även om han tyckte det var intressant.
PS! jobba inte med din adsense t.ex. från ett internetcafe..
vidir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-08, 18:00 #12
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by vidir@Oct 8 2007, 13:13
Bara säga att jag vet ett exempel hur google kommer fram till att man har olagliga självklick.
Jag hade hand om byns fotbollslags hemsida och satte in adsense. Från min egen dator (IP reggas) loggade jag in på både adsense och gmail och kollade statusen, men i en vecka hade jag strul med kopplingen gick jag till en granne som lånade mig sin dator, där loggade jag in på adsense och gmail, problemet var att grannens pojke är i denna fotbollsklubb och sa att han hade klickat på massa annonser innan.
Kort därefter fick jag en varning från adsense teamet. Jag var tvungen säga till grabben att sluta klicka på annonserna även om han tyckte det var intressant.
PS jobba inte med din adsense t.ex. från ett internetcafe..

Tack så mycket för tipset. Man får tänka sig för när man loggar in och instruera alla som använder samma uppkoppling att inte klicka även om det kan vara en intressant annons.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 01:11 #13
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
Google köpte DoubleClick och tillsammans har de över 80% av annonsmarknaden på internet. Så håll dig väl med dem.
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-16, 02:53 #14
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Citat:
Originally posted by vidir@Oct 8 2007, 13:13
Bara säga att jag vet ett exempel hur google kommer fram till att man har olagliga självklick.
Jag hade hand om byns fotbollslags hemsida och satte in adsense. Från min egen dator (IP reggas) loggade jag in på både adsense och gmail och kollade statusen, men i en vecka hade jag strul med kopplingen gick jag till en granne som lånade mig sin dator, där loggade jag in på adsense och gmail, problemet var att grannens pojke är i denna fotbollsklubb och sa att han hade klickat på massa annonser innan.
Kort därefter fick jag en varning från adsense teamet. Jag var tvungen säga till grabben att sluta klicka på annonserna även om han tyckte det var intressant.
PS jobba inte med din adsense t.ex. från ett internetcafe..
Tack för tipset, men detta får mig att tänka på folk b.la mig själv som inte har något FAST ip.. vad händer då? Om någon i framtiden får det IP jag har idag och klickar på mina annonser? Ganska rolig tanke.... men inte alls effektiv :P

mvh
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-02, 15:32 #15
PetterS PetterS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 71
PetterS PetterS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 71
Kan de inte bara filtrera bort dessa klicks och sluta klaga?
PetterS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 09:30 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Originally posted by myapp@Oct 16 2007, 01:11
Google köpte DoubleClick och tillsammans har de över 80% av annonsmarknaden på internet. Så håll dig väl med dem.
Det är sant, men det innebär varken att Google behöver ge mer pengar eller vara bättre än de 20% som finns kvar på marknaden. Det faktum att Google nu regelbundet visar porr annonser gör att det börjar bli smått ohållbart. Reaktionerna på många av mina seriösa forum är väldigt stora.

Som det är nu har ju Google lämnat marknaden vidöppen för seriösa annonsföretag att iaf arbeta med större kunder.

Google får av mig dessa betyg 0-10:
Samarbete och kontakt: 0
Möjlighet att påverka och se till att det blir bra annonser (går bara att blocka och välja bort bild): 3
Kvaliteten och anpassningen på bra meddelande som kommer när något inte är som det ska: 0
Känslan att vara en kund och bli bemött som en sådan: 0
Känslan av att Google är engagerar sig i en (Officiella tråden här på wn är ett bra bevis): 0
Trygghet i relationen med Google (Man kan ju rätt upp och ner bli avstängd, så fort något litet sker på mina tjänster skickar Google ett hot om att dom kan komma att stänga): 0

De flesta andra annonsföretag på marknaden får otroligt mkt betydligt bättre betyg på samtliga punkter.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 10:46 #17
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
Intressant. Jag håller med och förstår danielos på alla punkter. Sen ska man komma ihåg att det här kommer inte från någon liten små site som kritiken kommer. På danielos sida så finns miljoner användare varje dag. Exakt siffra får du gärna själv lämna ut.
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 14:18 #18
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Det stämmer myapp, jag har runt 1 milj. användare på 10 servrar.

Så min undran är hur många servrar och miljoner användare behöver man innan Google börjar kommunicera normalt med en med kundkontakter och allt vad som det innebär.

5 milj anv. eller kanske det krävas 10 milj användare och 50-100 servrar ?

Nu tycker jag att grundläggande kundrelationer ska uppehållas inte bara med stora publicister utan med alla generellt.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 14:58 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Om någon ställer följande frågor till mig:
Är du inte rädd att Google ska se din kritik och stänga av ditt konto?
Jag var det förut men inte längre.

Är du inte glad för den inkomst Google Adsense ger dig?
Jo, det är jag mkt tacksam över, men inte till priset av att ständigt ha hotet av att Google kan stänga av mitt konto och regelbundet sätta hjärtat i halsgropen när Google regelbundet skickar sina hotbrev om Villkorsbrytande och hot om avstängning, när en av mina 1 miljoner användare har skrivit in en länk till tex. en porrfilm eller liknande.

Efter andra hotbrevet jag fick skrev jag ett svar och sa att det är svårt för mig att ha 100% kontroll på mina webbsidor och jag fick endast som svar att "detta är min skyldighet" och att vi inte kan lova att din webbplats inte stängs nästa gång det händer.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017