Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN suger

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-22, 21:12 #131
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Vi funderar på att be om hjälp så vi blir lite fler moderatorer. Det blir steg 1.
Thomas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-22, 21:13 #132
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Alex
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
När nu detta var ett bevis på det. (Speciellt när man såg att en Moderator var inne i tråden)
Funktionen vem läser är lite buggad. Har jag läst i en tråd så kan jag stå som läsare i 20 minuter till. Internet Swedens inlägg hade alltså kunnat ha postats och moderatorn missar den.
Och ibland är egenreklam tillåtet. Beroende på relevans osv. Men egenreklam i syfte att få fler besökare till sin webbsida är inte särskillt uppskattat.
Att skriva i reglerna att viss egenreklam är tillåtet funkar inte. De som faktiskt postar egenreklam har ju inte läst reglerna ändå (jag spammar säkert). Sunt förnuft gäller.
Det låter bra, men man skulle i flera punkter kunna formulera regler, så att fe.x egenreklam för att driva trafik till sin sida inte är tillåtet, fe.x du får inte starta en tråd och skriva "besök mig på xxxxx.se"

Medans jag är helt enlig med andra, om att man borde få svara på ett inlägg som söker erbjudanden/förslag genom att på ett resonligt sätt erbjuda sina tjänster. Detta ska då också ske utan att man jämför sig med andra, eller nedvärderar andras tjänster i sitt svar.

jag skulle också som i mitt tidigare inlägg gärna vilja se en forumdel där man kan posta vad som är nytt på ens egna sidor, fe.x versionsuppdateringar, stora nyheter, sammarbeten osv.
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-22, 21:19 #133
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Jag fick Southpark vibbar nu. Mer specifikt Underpant Gnomes lysande affärsplan:

Step 1: Collect underpants
Step 2:
Step 3: Profit

Nog med OT. Jag gillar steg 1 och jag väntar med spänning på steg 2.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-22, 21:28 #134
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Det finns en poäng med att inte tillåta egenreklam och det är att forumet riskerar att spammas ner av glada erbjudanden i varje tråd där någon frågar efter något, vad det än är.
Typ: Hur ska jag formulera Mysql-queryn xxxxx.
Genast hoppar en massa glada amatörer in och tipsar om sina bloggar, erbjuder sig att lösa problemet mot en billig timpeng och breder ut sig i största allmänhet.

Poängen med ett forum är att folk bidrar av fri vilja och utan att söka ersättning för sina insatser. Ideellt så det förslår, men får jag välja på det och nerspammning av en massa wannabe-konsulter så vet jag vad jag väljer. Nätverkande har sin plats, till exempel i en utökad Köp och sälj-avdelning

Till InternetSweden: Ett korrekt beteende när man svarar på en post och man vet att man just skrivit ett väldigt bra blogginlägg som på ett lysande sätt förklarar saken är att man helt enkelt kopierar in sin bloggtext i svaret. Detta för att göra det lättare för läsaren, som då slipper gå till en annan sida för att ta del av svaret.Det blir också enklare för nästa som kommenterar om innehållet finns på plats i tråden. Sen kan man lägga till en källhänvisning som talar om varifrån man kopierat texten, men innehållet ska finnas i tråden. Gäller även de som länkar till andras bloggar.
Magnus_A är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-22, 21:51 #135
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Magnus A:
Vi får helt enkelt akta oss för alla "glada amatörer" och
"wannabe-konsulter".

Vet inte riktigt vad jag ska säga..

Folk kanske inte är tillräckligt mogna för att sköta sig.
Då är det lika bra att fortsätta hålla tokhårda regler
och tillsätta 20 nya moderatörer för att följa trådarna..
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-22, 21:55 #136
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av Alex
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
När nu detta var ett bevis på det. (Speciellt när man såg att en Moderator var inne i tråden)
Funktionen vem läser är lite buggad. Har jag läst i en tråd så kan jag stå som läsare i 20 minuter till. Internet Swedens inlägg hade alltså kunnat ha postats och moderatorn missar den.
Och ibland är egenreklam tillåtet. Beroende på relevans osv. Men egenreklam i syfte att få fler besökare till sin webbsida är inte särskillt uppskattat.
Att skriva i reglerna att viss egenreklam är tillåtet funkar inte. De som faktiskt postar egenreklam har ju inte läst reglerna ändå (jag spammar säkert). Sunt förnuft gäller.
Mao, om jag skriver/skrivit ett inlägg på min blogg, någon här efterfrågar den informationen. Då får jag publicera länken till min blogg?
Det låter som en väldigt tunn grå linje du nämner där...
Jonas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 00:36 #137
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Men för i h-e grabbar, ta och snacka ihop er nu...

Alex: "Och ibland är egenreklam tillåtet. Beroende på relevans osv."

FredrikMH: "Hurvida vissa medlemmar särbehandlas medan andra kommer undan med det tror jag inte på."

§3 Reklam:
- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet, efterfrågad eller ej.
- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.


Hur kan "ingen som helst" lämna något tolkningsutrymme, Alex?
Vad är relevans? Enligt vem? Det blir ju som jag säger, om WN-personalen gillar inläggsförfattaren så slipper han undan.
wedge är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 01:31 #138
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Originally posted by wedge@Aug 22 2009, 23:36

Hur kan ingen som helst lämna något tolkningsutrymme, Alex?
Vad är relevans? Enligt vem? Det blir ju som jag säger, om WN-personalen gillar inläggsförfattaren så slipper han undan.
Läs Magnus inlägg. Det är precis så jag menar!
Inlägg i stil med de han berättar om godkänns. Inlägg där man bara svarar med en länk går fetbort. Relevansen bestäms av oss, givetvis. Att en del inlägg präglade av egenreklam får stå kvar längre än andra handlar helt enkelt om att vi inte sett det ännu.

Steg 1 i förbättringen skulle vara fler moderatorer.
Steg 2 skulle vara att se över reglerna.

Hade du nöjt dig om vi skriver om §3 så att den ser ut som som PHPportalens §2?
Vad vill du ha ut utav diskussionen?
Hur gör du när du administrerar PHPportalen?
Vad tror ni andra?
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 02:11 #139
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Nu har PHPportalen inte så mycket med WN att göra, jag ser det mest som ett fattigt försök från din sida att rikta uppmärksamheten bort från WN när du skriver så.
Men PHPportalen har åtminstone inte ett regelverk som klart och tydligt säger en sak, en moderator A som säger något annat och en annan moderator B som inte tror att det moderator A säger förekommer (trots att det finns flera exempel).

Och har ni fortfarande inte sett inlägg som rapporterades i juni så lär ni väl aldrig se dem.
wedge är inte uppkopplad  
Oläst 2009-08-23, 02:23 #140
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Originally posted by wedge@Aug 23 2009, 01:11
Nu har PHPportalen inte så mycket med WN att göra, jag ser det mest som ett fattigt försök från din sida att rikta uppmärksamheten bort från WN när du skriver så.
Och har ni fortfarande inte sett inlägg som rapporterades i juni så lär ni väl aldrig se dem.
Svara på mina frågor istället!
Vad är det du ogillar extremt mycket?
Vilket specifikt inlägg har vi missat?

PHPportalens regelverk har ju en "lättare" syn på egenreklam. Jämfört med WN, menar jag. Det var absolut inget försök att "leda bort uppmärksamheten". Jag tar mig tid att svara på kritiken för att jag vill förbättra, inte försämra. Du som administratör på ett annat stort forum borde ju kunna ge oss tips om du tycker att vi beter oss illa, menar jag.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017