Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AffiliateMarkandsföring vs Multi Level Marketing?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-02, 01:23 #11
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Snabbt svar, är på väg och ska krama kudden.

Svarar om envägslänkarna. Tror du inte seo-företagen har liknande nätverk? Om det är fallet, öppna ögonen.

Och, vem har sagt att inga seo-företag har hört av sig?

Exakt hur det fungerar, det tänker jag inte tala om, mer än att det fungerar.

Det med Trump kan du ju kanske läsa här: http://www.scribd.com/doc/3297139/Trump-Ki...g-in-a-New-Book

för att snabbt ge dig en länk

Och, vad föder företagen som erbjuder snabblån? Jo, små "********* på wn" som inte vet bättre ... :P

Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-02, 01:29 #12
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
btw, kommer inte bli "jätterik" på envägslänkar-projektet. mer en service, bra sådan, för mindre företag som inte har råd att betala 5 siffriga belopp per år.

Nä, nu är det kudden som gäller.

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-02, 13:51 #13
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Då börjar vi om idag och så ser vi om det kommer fler svar.

Börjar med 1vagslankar.net

Det "enastående" är att man som användare av tjänsten får skriva sitt eget innehåll som sedan publiceras ut i nätverket. Nätverket består av webbplatser med PR upp ända upp till 3.

M a o, vem som helst kan få tillgång till ett länknätverk där man SJÄLV styr ÖVER INNEHÅLLET, ingen annan som skriver innehållet åt en.

Allt som publiceras ut kommer verifieras manuellt så att kvaliten på inläggen har någon form av kvalitetsgranskning.

Nu går vi vidare över till MLM, Multi Level Marketing

Eftersom du bara sett som "utomstående", dvs du har tagit in "fakta" ifrån vad?

Jag själv har erfarenhet, både ifrån MLM och affiliatemarknadsföring. Jag LEVER idag på vad affiliatemarknadsföringen (mina webbsidor) + MLM ger mig i inkomster.

M a o, jag har skapat mina EGNA ERFARENHETER, ifrån båda sätten att skapa inkomster.

Oavsett vilken businessmodell du använder dig av, för det är vad det handlar om, olika sätt att skapa sig inkomster.

Om vi jämför affiliatemarknadsföring och mlm så är de extremt lika i sin utformning, och affiliatemarknadsföringen är en direkt konstruktion ifrån hur Multi Level Marketing är uppbyggd vad gäller kompensationsplaner men man har tagit bort en viktig ingrediens. Djupet ifrån hur provisionen ska räknas ut, och att man INTE taggar kunderna till en affiliate.

Varför har man gjort så? För att MLM har haft dåligt rykte och man skapade alltså ett annat sätt att låta andra marknadsföra sina produkter, till en MYCKET billigare kostnad för företaget som blir rekommenderat. De behöver på detta viset endast betala en MYCKET liten penning för sina nya kunder, affiliaten däremot MÅSTE hela tiden övertala fler att just dessa produkter är helt suveräna för att affiliaten ska tjäna mer pengar, oavsett om tidigare kunder man rekommenderat fortsätter köpa produkter ifrån företaget man rekommenderat. Rättvist? Inte det minsta och mycket dålig business modell, för affiliaten.

MLM, är inte mindre än vad affiliates redan gör, rekommendera produkter OCH affärsmöjligheten till andra. Den stora skillnaden är att de kunder du rekommenderar produkterna och affärsmöjligheten till blir taggad, knutna, till dig så länge de är kunder eller aktiva affärsdrivare.

Ser man till affiliatenätverken så fungerar de som mlm företagen. De har knytit upp ett gäng företag som de lovar att fixa "andra affärsdrivare" som kan rekommendera sina produkter. Redan här har du en pyramid, där affiliaten är i botten, nivån ovan är affiliateföretaget och i toppen har vi företaget som du som affiliate har rekommenderat. Vem tror du tjänar mest pengar? Affiliaten, Affiliatenätverket eller Företaget som rekommenderas?

Sedan kan man börja prata om det moraliska i att "rekommendera" tjänster där 9 av 10 drar på sig stora skulder. DET gör du INTE inom MLM.

Som Affiliate investerar du även en mängd pengar. Det handlar om hosting, domännamn, tiden att marknadsföra sina webbplatser för att "rekommendera" de "moraliska produkterna/tjänsterna" som snabblån, poker och annat som verkligen kan sätta personer i skuld! som de kanske ALDRIG kan ta sig ur.

Vad man väljer är upp till var och en, men som affiliate bör man tänka sig för både en och två gånger vad man REKOMMENDERAR, men de flesta affiliates SKITER fullständigt i vad de rekommenderar så länge de tjänar pengar på det de rekommenderar.

För min del spelar det ingen roll om du gillar MLM eller inte, men jag hoppas att fler får upp ögonen för att även affiliatemarketing är en typ av "rekommendationsmarknadsföring", precis som MLM. den stora skillnaden är att man INTE rekommenderar något som tar den personen längre ned i skuldträsket. Det är i stort sett en fast kostnad att komma igång och det behöver inte kosta en endaste krona mer. Det enda man behöver investera är sin tid. ca 15 timmar/vecka.

Varför inte investera upp till ett par tusen kronor, satsa 15 timmar/vecka under ett års tid, få erfarenhet och lära sig, och se vart det tar en, om det fungerar eller inte.

Därefter kan man sedan basunera ut om "skumma produkter", "skumma affärsmetoder" eller vad man nu fått för erfarenheter.

Ha en fortsatt trevlig helg
Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-02, 13:57 #14
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by rhuse@May 2 2009, 01:21
We do not teach such methods [MLM] at the Harvard Business School; they are not part of the curriculum; to my knowledge, they are not taught at this or any other reputable business school in the country . . . Multi-Level Marketing schemes, like chain letters and other devices, sometimes are at the borderline of what is legal -- and over the borderline of what is ethical . . . - Harvard B School professor Thomas Bonora
Multilevel marketing entices unwary people with the sweet dream of success.
MLMs are driven largely by greed. The idea of working hard for a while, building up a substantial down-line sales system, and watching the money roll in, is appealing, but is too good to be true. Literature of the NuSkin company claimed that distributors could make 5,000 to 10,000 per month, but 98% of all distributors earned an average of 38 a month [1]. Even the well-established Amway company has not been able to deliver on the sweet dream for most of its people. In the mid-1990s, the company had 14,000 employees, over 3 million distributors internationally, and global sales of 7 billion. Yet the average monthly gross income of active Amway representatives was less than 90.
Källa: http://www.mlmwatch.org/13Victims/wary.html

Hur mycket tjänar den genomsnittliga affiliaten per månad tror du i "provision" efter kostnaderna är borträknade?

100 kr/mån
500 kr/mån
1 000 kr/mån
10 000 kr/mån
100 000 kr/mån

Jag tippar på att de allra flesta inte ens tjänar 1 000 kr / mån ... de allra flesta inte ens 500 kr/mån ... hur mycket tjänar du själv som affiliate?

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-02, 14:09 #15
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
Lie #1: MLM offers better opportunities than all other conventional
business and professional models for making large amounts of money.


Truth: For almost everyone who invests, MLM turns out to be a losing financial proposition. Fewer than 1% of all MLM distributors ever earn a profit and those earning a sustainable living at this business are a much smaller percentage still.

Extraordinary sales and marketing obstacles account for much of this failure, but even if the business were more feasible, sheer mathematics would severely limit the opportunity. The MLM business structure can support only a small number of financial winners. If a 1,000-person downline is needed to earn a sustainable income, those 1,000 will need one million more to duplicate the success. How many people can realistically be enrolled? Much of what appears as growth is in fact only the continuous churning of new enrollees. The money for the rare winners comes from the constant enrollment of armies of losers. With no limits on numbers of distributors in an area and no evaluation of market potential, the system is also inherently unstable.


Källa: http://www.mlmwatch.org/01General/10lies.html

Det kanske var onödigt att saxa in citatet ovan. Du verkar ju redan vara medveten om att de flesta förlorar pengar på MLM och att affärsmodellen faktiskt inte fungerar av rent matematiska skäl. Även om jag inte håller med dig att det är värt att kasta iväg några tusen till grundarna genom att köpa "inventory" (Som du bara kan lura på vänner, familj och ev. nya försäljare du rekryterar för att de är dåliga eller överprissatta produkter. MLM-produkter kommer alltid betinga ett högre pris. Det ligger i sakens natur när många led ska ha en del av kakan. Därför tvingas man utnyttja "warm leads" och folk som vill gå med i nätverket).

Jag tycker tvärt om att några tusenlappar är mycket pengar och det är inget jag skulle vilja kasta iväg på chansen att komma in tidigt i pyramidspelet. Det är ju faktiskt bara då man tjänar pengar. Grundarna tjänar ju t.ex. multum på din och andras inställning att några tusenlappar kan man offra.

Var vänlig och sluta rekommendera MLM. Du verkar ju införstådd med det faktum att det är större chans att man blir rik på lotto än på MLM så då är det väl rätt oansvarigt att rekommendera det?

Edit: Poängen här är inte att jag tjänar multum. Jag vet precis hur mycket jag tjänar och vad jag skulle behöva göra för att tjäna mer. Med MLM så förstår ingen något alls. Få som är med har ens räknat på orimligheten att flera steg ska ha en del av kakan. Jag arbetar dessutom betydligt mindre med att skapa pengar från mina hemsidor eftersom jag ser det som ett hobbyprojekt. Amway-försäljare å andra sidan är sällan sena med att lura på vänner och familj de dyra produkterna. Allt kommer av MLMs natur där grundarnas fina fasad är det som lockar folk att gå över lik trots att det rent matematiskt är omöjligt för 99% att tjäna några betydande summor.

Det är väl själva definitionen på lurendrejeri att som Randy Gage måla upp en fasad med stora hus och fina bilar och i sina introduktionsfilmer berätta om hur den här livsstilen gett honom möjlighet att besöka Thailand och att du borde gå med och göra samma sak. När du i realiteten nästan alltid kommer in försent för att tjäna några pengar överhuvudtaget och istället bara kastar pengar på grundarna och den inre kretsen?

Edit 2: Definitionen av ett pyramidspel är inte, som du verkar tro, att det bara tar formen av en pyramid. I så fall skulle vartenda hierarkiskt företag räknas in. Definitionen är att det finns en drivkraft att skapa fler och fler led nedströms vilket inte finns i affiliatevärlden. Jag har inget som helst incitament att rekommendera andra att bli cdon-affiliates. Medan det är just det incitamenten, att lura andra att gå med och förhoppningsvis tjäna pengar på dem är det som driver MLM-nätverken.

Slutord: Med det så kastar jag in handduken. Jag tror att du är väl införstådd med att MLMs inte fungerar och du verkar mest hoppas på att den lilla chansen att komma in tidigt och tjäna multum eftersom inga beprövade och öppna affärsmodeller fungerat tillfredsställande för dig. Då har jag inget att tillägga.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-02, 14:15 #16
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Det är faktiskt lättare, större chans, att bli miljonär på MLM än vad det är att bli det på olika typer av spel och betting.

Du väljer att inte svara på affiliatemarketing som är exakt samma sak! Som affiliate MÅSTE du även investera pengar och hur många är det i Sverige idag som lever på affiliatemarknadsföring av alla som sysslar med det. Jag tror att det inte ens är 0,5% av alla affiliates som kan leva på de inkomsterna i jämförelse mot MLM där ca 3% lyckas skapa sådana inkomster att de kan leva av dem.

Vart har du alltså störst chans att skapa dig riktiga passiva inkomster som du kan leva på?

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-02, 14:29 #17
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Varför skulle jag inte kunna rekommendera MLM när jag själv har erfarenhet ifrån det, på samma sätt som jag rekommenderar alla att lära sig tjäna pengar på internet. Jag har de erfarenheterna, vet vad som krävs för att skapa inkomster på de sätten.

Kan jag lära andra göra samma sak som jag själv gör? Självklart! Jag har lärt många här på WN, Webforum, SEO-forum och fler forum UTAN att ta en enda peng i ersättning.

Många ifrån Webforum jag tipsat och lärt, delat med mig av mina kunskaper inom programmering, som idag JOBBAR som programmerare.

Likväl har jag gett betydelsefulla tips och råd om sökmotoroptimering, hjälp till med sökmotoroptimering ... gratis! rekommenderat mina tips & trix ... och, jag tror de är glada över att jag tagit mig den tiden för att DE ska kunna bli MER framgångsrika.

M a o, jag kan fortfarande rekommendera MLM och Affiliatemarketing. Varför? Jag har ERFARENHET & KUNSKAP om dessa områden.

Likväl inom programmering & sökmotoroptimering.

Vad har du för erfarenheter & kunskaper, i det DU diskuterar? DET är ju av avsevärd betydelse när man diskuterar något.

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017