Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Annonsering utanför webben

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-21, 15:46 #1
Joel B Joel B är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2
Joel B Joel B är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2
Hej,
jag driver en liten t-shirtsajt och undrar om någon räv har erfarenhet av marknadsföring utanför webben. Generellt är det ju väldigt dyrt att annonsera i tidskrifter; det vore kul att höra er syn på huruvida jag bör satsa mina ganska små medel enbart på webben eller om det kan vara idé att köpa dyra pappersannonser också.

Jag menar inte att ni ska göra min marknadsplan, men det vore spännande att höra erfarenheter kring detta.

MVH
Joel, t-shirtbutiken.se
Joel B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-21, 17:04 #2
tdhs avatar
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
tdh tdh är inte uppkopplad
Medlem
tdhs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 150
Självfallet beror det på vad du säljer eller erbjuder online (t-shirts är troligen bland de bättre sakerna att annonsera för i print kan jag tänka) men mina erfarenheter säger att det kostar mer än det smakar. Jag har haft ett antal annonser i tidningar som har nått rätt målgrupp (riktat och bra) men utan särskilt stora resultat. Det kan bero på många saker, förstås, men jag har aldrig fått det att gå runt med printannonser.

Har man lite större budget kan det vara idé att lägga en slant eller två på att köpa sig en printannons, men bara om man har en någorlunda omfattande webbkampanj redan. Få tar sin tidning och springer till datorn för att kolla den där adressen om man säger så, och ännu färre minns den när de väl sätter sig vid datorn. Men om de ser en banner med adressen/logotypen/produkten, DÅ vaknar möjligen minnet till liv.

Men det är förstås bara mina ringa erfarenheter...
tdh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-21, 18:29 #3
MWMedias avatar
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
MWMedias avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 251
Jag skulle vilja påstå att offline-annonsering är totalt ointressant för mindre företag.
Detta pga av en normalt sett låg ROI. (finns självklart undantag).

För större företag däremot som har en stor budget kan det självklart vara av intresse att öka brandingen.
Men är ex.vis annonser i tidsskrifter,fackpress m.m. bättre för branding?

Enligt en undersökning från IMT Strategies slås det fast att ett företags närvaro på relevanta söktjänster är det viktigaste mediet när det gäller att hålla en hög nivå av Brand Awareness (varumärkeskännedom) – alltså viktigare än tryckta medier och reklam i radio eller på tv!

(Sales & Marketing Management Magazine, januari 2001) .

Det ni
MWMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-22, 00:41 #4
Joel B Joel B är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2
Joel B Joel B är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2
Stort tack för tipsen. Jag måste nog sätta mig in i sökmotorerna, för som det är du så hamnar halmstad bk och idas kattklubb långt över mig på ord som t-shirt och t-shirts.
Joel B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017