Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Missdomain suger, tips på en bra och pålitlig webbhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-03-23, 09:24 #31
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan Kenan,

Japp, det är fortfarande samma fel som vi har rapporterat om och förklarat för dig tidigare. Detta händer bara dig, ingen annan kund och vår leverantör kan inte förklara varför, men vi registrerar så klart din domän åt dig direkt manuellt.

Angelica på supporten följer bara dom regler vi har att vi kräver in skärmdump då vi inte ger access till alla våra kreditinloggningar till all personal.
Hej.

Jag vill bara påpeka att Angelica självklart gör allt rätt, det är bara jag som är irriterad att det blir fel varje gång jag försöker göra nåt hos er.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 10:13 #32
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Kan stämma in med dålig erfarenhet av missdomain här!

Flyttade en massa domäner till dem, samt köpte nya, valde sen att flytta allt till nuvarande. Problemet uppdagade sig då jag plötsligt fick en faktura på en domän som är flyttad och ej längre hos missdomain.

Att de sen fortfarande inte fixat så att man får ut EPP-koden, trots att den buggat i mer än 1 år är bara pinsamt!
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 10:19 #33
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Tycker det kan vara roligt för andra att få en del av informationen. Önska att jag fick det, innan jag köpte abb där.
Det är absolut bra med information kring olika leverantörer, det håller jag helt med om och det har du fått fram i tidigare inlägg.

Det jag däremot inte förstår är att du är missnöjd med en leverantör som uppenbarligen inte fungerar för dig, ändå väljer du att flytta fler domäner till dom?
Då får du faktiskt skylla dig själv.

Det är ett abonnemang på 10-30kr/månad, fungerar det inte så byt för din egen skull!
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 10:34 #34
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Insomnia Studios Visa inlägg
Kan stämma in med dålig erfarenhet av missdomain här!

Flyttade en massa domäner till dem, samt köpte nya, valde sen att flytta allt till nuvarande. Problemet uppdagade sig då jag plötsligt fick en faktura på en domän som är flyttad och ej längre hos missdomain.

Att de sen fortfarande inte fixat så att man får ut EPP-koden, trots att den buggat i mer än 1 år är bara pinsamt!
Hejsan,

Att du får en faktura på en domän som är flyttad beror på att den inte är avslutad på ditt konto, antingen kan du själv avsluta dom eller maila oss så gör vi det åt dig, så får du inga fler fakturor.

Det går absolut att få ut EPP-nycklarna via kontrollpanelen, detta har kunnat gjorts sen vi uppgraderade till senaste versionen av vår kontrollpanel för 1 månad sen.

Mvh Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 10:38 #35
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
jag har ingen erfarenhet av Miss Domain men jag kan starkt rekommendera Oderland med bra support och snabb åtkomst!
har funderat klanderfritt sedan jag flyttade ditt en del av mina sajter
matzii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 11:36 #36
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Har konto där som jag betalat för, och lägger upp småsidor i min PBN där. Dom andra viktiga sidor ligger självklart inte där.

Tycker det kan vara roligt för andra att få en del av informationen. Önska att jag fick det, innan jag köpte abb där.

Blir du ledsen när du läser mina inlägg?
Hejsan Kenan,

Det jag kan göra är att betala tillbaka dina pengar för webbhotellet om du inte är nöjd med den tjänsten du får, vi vill så klart inte att våra kunder ska vara missnöjda och känna sig tvingade att stanna bara för att dom har betalt för sitt webbhotell.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 13:51 #37
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Det går absolut att få ut EPP-nycklarna via kontrollpanelen, detta har kunnat gjorts sen vi uppgraderade till senaste versionen av vår kontrollpanel för 1 månad sen.

Mvh Fredrik
Jag försökte få ut en EPP-kod den 27/2 med följande resultat:
Ett fel uppstod vid hämtningen av EPP koden: Command failed; server closing connection.

Så tyvärr Fredrik så synar jag att det var åtgärdat för 1 månad sen!

/Pontus
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 14:04 #38
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Tjena Pontus, då måste du precis ha missat det, jag testade nu på en av mina domäner och det gick utmärkt.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-24, 09:35 #39
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan Kenan,

Det jag kan göra är att betala tillbaka dina pengar för webbhotellet om du inte är nöjd med den tjänsten du får, vi vill så klart inte att våra kunder ska vara missnöjda och känna sig tvingade att stanna bara för att dom har betalt för sitt webbhotell.
Jag frågade om det när jag upptäckte alla fel ju, då fick jag ett nej. Det var ju bara småfel som ni jobbade på, och var fixade varje gång jag fick svar från er. Den går nog ut snart nu ändå, så den kan vara kvar, sen så får ni massa hjälp av mig gratis här, jag hittar massa buggar i er system, det tycker jag att jag ska få betalt för =)

Citat:
Ursprungligen postat av aram Visa inlägg
Det är absolut bra med information kring olika leverantörer, det håller jag helt med om och det har du fått fram i tidigare inlägg.

Det jag däremot inte förstår är att du är missnöjd med en leverantör som uppenbarligen inte fungerar för dig, ändå väljer du att flytta fler domäner till dom?
Då får du faktiskt skylla dig själv.

Det är ett abonnemang på 10-30kr/månad, fungerar det inte så byt för din egen skull!
Jag flyttar ej domän till dom, utan jag registrerar nya, och slänger upp lite satellitsajter. Jag en en rätt så stor PBN, så försöker sprita ut mina sidor.

Hos dom har jag bara små, obetydliga sidor, men backup så klart =) Mina andra "pengarsidor" har jag hos andra leverantörer. Jag tror att jag har deras mellanpaket, men oavsett vad det kostar, så bör dom leverera den tjänsten dom säljer.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-31, 18:19 #40
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
Fick plötsligt fel då 500 Error var överallt på min sida så att man inte kommer in på orginala sidan. Detta i samband med att jag gjorde att indexs inte syndes, alltså om man gick in på en mapp på sidan genom domänen, så att filerna inte skulle synas för alla andra.

Kontaktade support och fick självklart hjälp relativt snabbt vilket jag uppskattar!
Dock så fick jag min .htaccess fil raderad och på den hade man ingen backup... :/

Och när man väl påpekade detta för Angelica på Support så slutade hon svara.

Senast redigerad av extra-c den 2016-03-31 klockan 18:22
extra-c är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017