Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att göra sig av med annonserna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-09-20, 02:26 #1
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Vilken känsla! Det pirrar lite i magen, det är spännande - man känner att man ger sig ut på osäker mark.

Idag har jag stängt av annonserna på min huvudsajt - de gav så dåligt betalt. Det känns underligt, de har alltid varit där och fram till för någon månad sedan försäkrat att alla räkningarna blivit betalade. Men nu har jag köpt mina servrar av webhotellet och på så sätt fått ner månadsavgiften och bestämt mig för att ge sjutton i annonserna som har så dålig konverteringsgrad. Advertising.com har gått med på att vi gör ett nytt test om några månader för att se om lönsamheten ökat.

Jag kan rekommendera det. Om annonserna inte ger tillräckligt betalt (i mitt fall är det på grund av att min målgrupp uppenbarligen är dålig på att faktiskt köpa saker via dem) så hitta nya inkomstkällor och gör av med dem. Om inte annat så uppskattar användarna att slippa annonserna!
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-20, 12:03 #2
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Det lät som en bra idé

Jag tar alltid bort annonser om dom inte ger någon direkt avkastning..

Men tyvärr så ska man nog ändå ha nån annonsör på sin sida - det ger en bild av att man är lite proffsig/stor då någon visar intresse för att annonsera. Men slänger man upp massor av dom ser det bara rörigt ut. Tror inte användarna stör sig på enstaka annonser på en sida faktiskt


www.tv.nu är ett bra exempel. www.aftonbladet.se är en marddröm
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-20, 12:40 #3
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag tror inte så många skräms bort från Aftonbladet pga dess annonser. Visst irriterar det en del av deras besökare, men i de flesta fall inte tillräckligt att de väljer alternativ skvallerpress. Skulle de förlora intäkter på dess nuvarande annonsbörda jämfört med en liten mindre, skulle de säkerligen lätta lite på det. Men så länge inte besökarna tar aktion finns rent kommersiellt ingen anledning från deras sida.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-12, 02:28 #4
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by cerebus@Sep 20 2003, 09:40
Jag tror inte så många skräms bort från Aftonbladet pga dess annonser. Visst irriterar det en del av deras besökare, men i de flesta fall inte tillräckligt att de väljer alternativ skvallerpress. Skulle de förlora intäkter på dess nuvarande annonsbörda jämfört med en liten mindre, skulle de säkerligen lätta lite på det. Men så länge inte besökarna tar aktion finns rent kommersiellt ingen anledning från deras sida.
just därför ska man ju bojkotta dem genom att inte klicka på deras länkar. ser dom att man klickar så tjänar dom ju pengar och slänger upp fler. uäh
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017