Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tänkte göra mig av med min webbplats nu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-04, 15:30 #1
pbl pbl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 6
pbl pbl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 6
Standard Tänkte göra mig av med min webbplats nu

Jag är en fd slöjdlärare som sedan 1999 haft en webbplats igång för slöjdlärare runt om i Sverige.
Eleverna får publicera det de gör och skriva lite om det på www.swedishcraft.nu.

Pga av tidsbrist så tänker jag nu sälja den, vill inte att den ska gå i graven utan vill att den ska leva kvar. Sidan har ca 7-900 besökare om dagen så det är en välbesökt sida.

De första åren tog jag betalt om man ville publicera på sidan men de sista åren har jag haft sponsorer som betalat för mina omkostnader och då har det varit gratis för skolorna att publicera.

Målgruppen för sidan är elever 7-15 år samt slöjdlärare, både trä och textil.

Det finns 48 skolor som har publicerat och det finns nästan 2000 föremål där nu. Aktiviteten har avtagit lite det sista året pga att jag inte varit aktiv och publicerat nyheter, filmer, m.m. men besöksstatistiken har varit på en fortsatt hög nivå trots färre publiceringar.

Finns det någon intresserad av att ta över sidan?

Mvh
Peter :-)
pbl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 21:44 #2
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av pbl Visa inlägg
Jag är en fd slöjdlärare som sedan 1999 haft en webbplats igång för slöjdlärare runt om i Sverige.
Eleverna får publicera det de gör och skriva lite om det på www.swedishcraft.nu.

Pga av tidsbrist så tänker jag nu sälja den, vill inte att den ska gå i graven utan vill att den ska leva kvar. Sidan har ca 7-900 besökare om dagen så det är en välbesökt sida.

De första åren tog jag betalt om man ville publicera på sidan men de sista åren har jag haft sponsorer som betalat för mina omkostnader och då har det varit gratis för skolorna att publicera.

Målgruppen för sidan är elever 7-15 år samt slöjdlärare, både trä och textil.

Det finns 48 skolor som har publicerat och det finns nästan 2000 föremål där nu. Aktiviteten har avtagit lite det sista året pga att jag inte varit aktiv och publicerat nyheter, filmer, m.m. men besöksstatistiken har varit på en fortsatt hög nivå trots färre publiceringar.

Finns det någon intresserad av att ta över sidan?

Mvh
Peter :-)
Vad har du för tänkt pris?
Dessa finansiärer, är det vanliga affiliet du menar då eller du har företag som betalar rakt in?
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-05, 08:27 #3
pbl pbl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 6
pbl pbl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Vad har du för tänkt pris?
Dessa finansiärer, är det vanliga affiliet du menar då eller du har företag som betalar rakt in?
Det är företag som betalar rakt in.
Det har varit ganska stort intresse för att köpa sidan men jag vet inte vilket pris som är rimligt, kom med ett bud.
pbl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
slöjd, www.swedishcraft.nu


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017