Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 4)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-28, 11:17 #61
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej Mad Marvin,

Ja det är ok att registrera denna subdomän.

Mvh
Natalie
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 11:34 #62
Mad Marvin Mad Marvin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 13
Mad Marvin Mad Marvin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler Visa inlägg
Hej Mad Marvin,

Ja det är ok att registrera denna subdomän.

Mvh
Natalie
Tack för svaret!

Jag undrar dock om det är okej att INTE registrera subdomänen, alltså - jag registrerar endast huvuddomänen, och sedan inkluderas samtliga subdomäner automatiskt. Stämmer det?

Mvh,
Fredrik
Mad Marvin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-13, 16:29 #63
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej Mad Marvin,

Ja det går bra.

Mvh
Natalie
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-30, 20:09 #64
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Har Tradedoubler blåst mig på pengar?

För nästan ett år sedan körde jag ett affiliate-program som SMS Guld hade. Det var innan julen tror jag som SMS Guld började slöa efter med betalningar till Tradedoubler vilket i sin tur ledde till att jag inte kunde få några av mina pengar jag hade tjänat.

Eftersom Tradedoubler av någon anledning använder sig av ett system där det är omöjligt att se vad man tjänar per lead när ett program inte betalat in pengar är det omöjligt att veta hur mycket pengar jag tjänade åt SMS Guld under den perioden.

Under den tid som jag kunde se vad jag tjänade brukade jag få in ca 300 kr per dag (3 leads). Förmodligen tjänade jag betydligt mer än så under julen eftersom det är allmänt känt inom guldbranschen att folk säljer extra mycket tid under den perioden (av vad jag hört i alla fall).

Jag har inte kunnat se hur mycket pengar jag har tjänat åt SMS Guld under nu snart ett år. Jag har skickat kanske 5 st mail där jag frågat Tradedoubler vad dom gör åt detta och det enda egentliga svar jag fått är följande:

Citat:
Jag har nu fått det bekräftat av vår ekonomi avdelning att fakturan skickades till inkasso och har nu hamnat hos kronofogdmyndigheten.
Jag förstår givetvis att det kanske inte finns så mycket mer att göra för deras del gällande att få sina pengar från SMS Guld än det dom gjort. Men jag förstår inte varför jag ska bli lidande för detta? Borde inte Tradedoubler betala mig mina pengar oavsett?

Till resultat av detta har jag helt och hållet slutat köra alla av mina affiliate-sajter hos Tradedoubler. Tycker det är riktigt dåligt detta och ännu sämre att deras kundtjänst är slö och ibland får man inte ens svar.

Senast redigerad av Knös den 2013-07-30 klockan 20:14
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-30, 20:43 #65
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av Knös Visa inlägg
Har Tradedoubler blåst mig på pengar?

För nästan ett år sedan körde jag ett affiliate-program som SMS Guld hade. Det var innan julen tror jag som SMS Guld började slöa efter med betalningar till Tradedoubler vilket i sin tur ledde till att jag inte kunde få några av mina pengar jag hade tjänat.

Eftersom Tradedoubler av någon anledning använder sig av ett system där det är omöjligt att se vad man tjänar per lead när ett program inte betalat in pengar är det omöjligt att veta hur mycket pengar jag tjänade åt SMS Guld under den perioden.

Under den tid som jag kunde se vad jag tjänade brukade jag få in ca 300 kr per dag (3 leads). Förmodligen tjänade jag betydligt mer än så under julen eftersom det är allmänt känt inom guldbranschen att folk säljer extra mycket tid under den perioden (av vad jag hört i alla fall).

Jag har inte kunnat se hur mycket pengar jag har tjänat åt SMS Guld under nu snart ett år. Jag har skickat kanske 5 st mail där jag frågat Tradedoubler vad dom gör åt detta och det enda egentliga svar jag fått är följande:



Jag förstår givetvis att det kanske inte finns så mycket mer att göra för deras del gällande att få sina pengar från SMS Guld än det dom gjort. Men jag förstår inte varför jag ska bli lidande för detta? Borde inte Tradedoubler betala mig mina pengar oavsett?

Till resultat av detta har jag helt och hållet slutat köra alla av mina affiliate-sajter hos Tradedoubler. Tycker det är riktigt dåligt detta och ännu sämre att deras kundtjänst är slö och ibland får man inte ens svar.
Du ska tänka på att om inte du får betalt, så får TD inte det heller. De pengar som dem tjänar är baserade på hur du presterar, dvs samma modell som du får betalt enligt. Skillnaden är bara summan/procentsatsen per lead/sale.

TD är troligen lika intresserade av att få betalt som du.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-30, 22:01 #66
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Du menar väl att om inte Tradedoubler får betalt så får inte jag betalt. Det är ju dom som är mellanhanden i det hela.

Det är inte direkt det som är problemet utan istället hur Tradedoubler väljer att handskas med det.

Förr eller senare kommer Tradedoubler förmodligen få sina pengar genom Kronofogden eftersom SMS Guld helt uppenbart vägrar betala och i sin tur kommer jag få mina pengar. Men att låta en affiliate vänta i mer än ett halvår på detta är orealistiskt och klantigt. Det mest logiska och gynnsamma för alla parter vore om dom betalade ut dom pengar som jag tjänat åt SMS Guld och därefter kan dom vänta på att Kronofogden ska handskas med ärendet och få sina pengar.

Om jag personligen hade ägt ett nätverk hade jag haft pengar undanstoppade för såna här ärenden för att undvika få en affiliate att avsky mitt nätverk. Känns väldigt uppenbart och ganska ogenomtänkt att dom inte försökt hitta en smartare lösning för affiliates när detta händer. Det kan ju inte vara helt ovanligt.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-30, 22:07 #67
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av Knös Visa inlägg
Du menar väl att om inte Tradedoubler får betalt så får inte jag betalt. Det är ju dom som är mellanhanden i det hela.

Det är inte direkt det som är problemet utan istället hur Tradedoubler väljer att handskas med det.

Förr eller senare kommer Tradedoubler förmodligen få sina pengar genom Kronofogden eftersom SMS Guld helt uppenbart vägrar betala och i sin tur kommer jag få mina pengar. Men att låta en affiliate vänta i mer än ett halvår på detta är orealistiskt och klantigt. Det mest logiska och gynnsamma för alla parter vore om dom betalade ut dom pengar som jag tjänat åt SMS Guld och därefter kan dom vänta på att Kronofogden ska handskas med ärendet och få sina pengar.

Om jag personligen hade ägt ett nätverk hade jag haft pengar undanstoppade för såna här ärenden för att undvika få en affiliate att avsky mitt nätverk. Känns väldigt uppenbart och ganska ogenomtänkt att dom inte försökt hitta en smartare lösning för affiliates när detta händer. Det kan ju inte vara helt ovanligt.
Du har rätt, men det du föreslår är nog enklare sagt än gjort. Det är trots allt mycket pengar det handlar om. Du, jag + övriga affiliates är extremt små aktörer som enskilda affiliates.

Men jag håller med dig fullständigt. Har för mig att Adtraction har en "utbetalningsgaranti" för liknande situationer. Om annonsören inte betalar så spärras programmet direkt och affiliates får betalt för pengar man tjänat fram tills spärrningstillfället.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-30, 22:55 #68
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Adrecord betalar ut först efter att de har fått betalt av annonsören, en helt ok strategi enligt mig. Det jag tycker är surt med Tradedoubler är bristen på transparens.
Droog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-31, 10:26 #69
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej,

I enlighet med det Publisher avtal (punkt 5.2) som du godkänt när du började arbeta med oss så kan vi inte betala dig som Publisher försen vi fått betalt av annonsören.

Vi förstår hur frustrerande detta som Publisher kan vara. Kan du skicka oss ett mail på [email protected] med dina Tradedoubler konto uppgifter så kan jag titta närmre på just detta fall.

Mvh
Natalie
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-31, 13:47 #70
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Inte helt överraskad att det finns avtal som skyddar er mot detta. Det är väl inte där skon klämmer utan snarare att det är en väldigt dum sits man finner sig i som affiliate. Det går inte direkt att lita på att ni kommer skicka mina pengar varannan månad och därmed binder jag heller inte upp mig hos era program.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 10 (0 medlemmar och 10 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017