Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


VPS med hög tillgänglighet sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-14, 11:35 #11
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Om de inte klarar att hålla uppe sin egen hemsida, varför skulle de då klara att hålla sina kunders siter uppe.
Vet inte jag håller med, vår egen hemsida har inte lika hög upptid som kundernas. Detta beror på att kundernas sidor ligger på ett lastbalanserat reduntant system. Vi kan tex. ta ner server efter server utan att kundernas sidor påverkas. Vår egen hemsida ligger på en separat dedikerad server. Så fort vi behöver starta om den pga ny kernel eller liknande får vi ju lite nertid på den. Det skulle kräva ett lastbalanserat system även på huvudsidan för att uppnå samma upptid.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-14, 11:55 #12
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Vet inte jag håller med, vår egen hemsida har inte lika hög upptid som kundernas. Detta beror på att kundernas sidor ligger på ett lastbalanserat reduntant system. Vi kan tex. ta ner server efter server utan att kundernas sidor påverkas. Vår egen hemsida ligger på en separat dedikerad server. Så fort vi behöver starta om den pga ny kernel eller liknande får vi ju lite nertid på den. Det skulle kräva ett lastbalanserat system även på huvudsidan för att uppnå samma upptid.
Varför dogfoodar ni inte eran egna redundanta infrastruktur? Att inte göra det tyder i min värld på osäkerhet, kan man inte drifta sin egen hemsida i sitt eget system så har det systemet begränsningar eller svagheter.
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-14, 12:01 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av CotopaXi Visa inlägg
Varför dogfoodar ni inte eran egna redundanta infrastruktur? Att inte göra det tyder i min värld på osäkerhet, kan man inte drifta sin egen hemsida i sitt eget system så har det systemet begränsningar eller svagheter.
Det är ju inte pga att hostingsystemet har en svaghet som gör att man inte driftar huvudsidan där. Vår hemsida är inte enbart hemsida utan även kundcenter, betalsystem osv. Detta kräver högre säkerhet, samt lite andra programvaror än vad som finns på kundernas system. Vår huvudsida är tex, pci-certifierad, och detta går inte om den hade legat på kundsystemet, då kan tex, ingen kund få ssh inloggning osv. Men det är väl inget webbhotell som har sin egen hemsida på kundernas system så långt jag känner till.

Senast redigerad av Danielos den 2015-02-14 klockan 12:09
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017