Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på webref.net

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-13, 22:40 #1
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Web Referer länkservice (webref.net)
--------------------------------------------------------------------------

Skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik på mitt lilla pet-projekt som jag inlett här i dagarna. Länkservicen är än så gott som tom just nu då jag inte hunnit med att börja samla material ännu. Det finns dock exempellänkar och kategorier inlagda.

Disclaimers:
- CSS:en är inte korrekturläst.
- Sidan är inte stavningskontrollerad.

Ha överseende :P

Tack på förhand // Martin
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 23:14 #2
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Kan bli en lysande sida!
Gillar valet av kategorier, tror att den kan vara till stor hjälp för många.

Du ville ha konstruktiv kritik men så mycket kritik blir det inte från mig men en tumme upp får du iaf :-)

Men varför denna otroliga mängd olika typsnitt?

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 23:22 #3
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Måste bara kommentera namnet. "Referer" är en felstavning på det korrekta "referrer" (se http://dictionary.reference.com/search?q=referer). Jag har nog givit sidan namnet WebReferrer, då det är lite mer korrekt språk. Du har skrivit: "Om Web Refferer" som rubrik på "om"-sidan.

Varje länk tar mycket plats på din sida; det blir många sidor (eller långa) om det blir många länkar, men det kanske det inte skall bli.

I övrigt är jag lite skeptisk till länksidor; det är oftare jag vill åt sidor med "riktig" information än sidor som "bara" länkar till andra sidor.
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 23:52 #4
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by nicclas@Jul 13 2004, 23:22
Måste bara kommentera namnet. "Referer" är en felstavning på det korrekta "referrer" (se http://dictionary.reference.com/search?q=referer). Jag har nog givit sidan namnet WebReferrer, då det är lite mer korrekt språk. Du har skrivit: "Om Web Refferer" som rubrik på "om"-sidan.

Varje länk tar mycket plats på din sida; det blir många sidor (eller långa) om det blir många länkar, men det kanske det inte skall bli.

I övrigt är jag lite skeptisk till länksidor; det är oftare jag vill åt sidor med "riktig" information än sidor som "bara" länkar till andra sidor.
Som sagt "inte korrekturläst" :lol:

Referrer ska det naturligtvis vara i sådana fall. Särskrivningen behåller jag nog dock. Det känns lite försvenskat att skriva ihop det och accentuera det med versaler som "WebReferrer" känns som en halvdan kompromiss.

Det kommer endast att bli 10 länkar per sida och utbudet kommer vara väldigt selektivt och det är precis det som är själva konceptet. Istället för att använda ett trubbigt sökvertyg som Google eller godtycklig annan sökmotor skalla man kunna vända sig till den här tjänsten och få bra länkar till sidor med garaterat korrekt och uppdaterad information. Givetvis vill jag även ha ett brett utbud, men sidan är ju också tänkt som en sorts kvalitetskontroll. Hmm...det här kanske jag borde nämna någonstans på sidan.
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 23:55 #5
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by Mats@Jul 13 2004, 23:14
Men varför denna otroliga mängd olika typsnitt?
sans-serif och Georgia? eller var det den "estetiska" blandningen du syftade på?
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-14, 10:58 #6
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by nicclas@Jul 13 2004, 23:22
Måste bara kommentera namnet. "Referer" är en felstavning på det korrekta "referrer" (se http://dictionary.reference.com/search?q=referer). Jag har nog givit sidan namnet WebReferrer, då det är lite mer korrekt språk. Du har skrivit: "Om Web Refferer" som rubrik på "om"-sidan.

Varje länk tar mycket plats på din sida; det blir många sidor (eller långa) om det blir många länkar, men det kanske det inte skall bli.

I övrigt är jag lite skeptisk till länksidor; det är oftare jag vill åt sidor med "riktig" information än sidor som "bara" länkar till andra sidor.
Fast å andra sidan så använder HTTP-protokollet "Referer", vare sig det är felstavat eller inte . Så det är kanske det han tänkte på när han döpte sidan?

http://ftp.ics.uci.edu/pub/ietf/http/rfc19...45.html#Referer

Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-14, 17:13 #7
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by zoran@Jul 14 2004, 10:58
Fast å andra sidan så använder HTTP-protokollet "Referer", vare sig det är felstavat eller inte . Så det är kanske det han tänkte på när han döpte sidan?
Det var snarare så att jag utgick ifrån att de hade stavat rätt...hehe

Bra att man fick det påpekat dock. Ett felstavat projektnamn är ju ingen bra start direkt...
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-14, 18:58 #8
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Vid postningen av en länk verkar inte Ny kategori fungera sådär klockrent(?). Kommer ingen popup eller något fält där man får ge förslag på Kategorinamn.

Det är det och att menyn hamnar på Höger sida i mozilla och vänster i explorer.
*EDIT*: Verkar som den hoppar då och då. För nu är den till vänster i båda.

Det kan även vara lite trevligt att köra <acronym>-taggen runt "VbfK:" som förklarar vad det är för folk som inte är insatta, över huvudtaget tycker jag att folk ska använda <acronym>-taggen mer.

Med tanke på att olika människor har olika fontstorlek så skulle jag även göra om logotypen till en bild så att man får den "pixel-perfect" istället för att texten i det lagret halkar omkring.

Dessutom gör du ett stort typografifel genom att he serifer i rubriker som är strängt förbjudet i alla sammanhang som jag känner till, tidningar, rapporter, uppsatser, brev, böcker, o.s.v.

Jag skulle nog ta och minska ner alla timestamps ett eller två storlekar, de är inte så viktiga. sätt en title på dem med samma värde så kan man få det förstorat om man vill.

*EDIT*: Felmeddelande vid redirect
Kod:
Warning: fopen(files/redir.log): failed to open stream: Permission denied in /usr/home/kunder/6673/webref.net/redirect.php on line 134
Kunde inte skriva till redir.log
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-24, 12:15 #9
reinejohansson reinejohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 26
reinejohansson reinejohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 26
Snyggt sidhuvud. Verkar vara lite samma tanke som jag har på min sida, (http://www.testvinnare.se) men jag måste medge att ditt är snyggare!

Blir kanske lite segt med en annons som man måste vänta ut innan man blir vidarebefordrad och dessutom är i alla fall inte jag benägen att klicka på annonsen medan jag väntar på att den rätta sidan skall laddas. Fast å andra sidan tar du ju betalt per visning...

/Reine
reinejohansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-25, 01:35 #10
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by reinejohansson@Jul 24 2004, 12:15
Snyggt sidhuvud. Verkar vara lite samma tanke som jag har på min sida, (http://www.testvinnare.se) men jag måste medge att ditt är snyggare!

Blir kanske lite segt med en annons som man måste vänta ut innan man blir vidarebefordrad och dessutom är i alla fall inte jag benägen att klicka på annonsen medan jag väntar på att den rätta sidan skall laddas. Fast å andra sidan tar du ju betalt per visning...

/Reine
Både ja och nej. Rank-systemet bygger på hur många vidarebefodringar länken fått i förhållande till genomsnittet VBF per länk.

[RANK] = [VBF]*100/([VFB]^total/[LÄNKAR]^antal)

Måste medge att jag har problem med hur jag ska lösa just det. Sidan väntar just nu 5 sekunder med att vidarebefodra användaren. Den tiden kan omöjligt göras längre. Hur kan jag då vara säker på att användaren hinner se annonsen (modemanvändare?)? Hur stor är sannorlikheten att någon klickar på annonsen (öppnas dock i nytt fönster)?
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017