Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google uppdaterar sin PR.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-08, 12:10 #31
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Förr sa man att om sida1 har PR7 och länkar till sida2 får denna också PR7 förutsatt att sida 1 endast har 1 st utlänk,
En dämpningsfaktor på runt 0,85 tror jag bestämt funnits med sen starten?
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-08, 14:08 #32
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by cerebus@Dec 8 2003, 10:10
En dämpningsfaktor på runt 0,85 tror jag bestämt funnits med sen starten?
Jepp det stämmer, dämpningsfaktorn var 0,85 i det dokument som Sergey Brin & Larry Page skrev runt oktober 1997, efter det har dämpningsfaktorn varit okänd för allmänheten.

Klippte ut en intressant del av det dokumentet för er som är intresserade.

Description of PageRank Calculation

Academic citation literature has been applied to the web, largely by counting citations or backlinks to a given page. This gives some approximation of a page's importance or quality. PageRank extends this idea by not counting links from all pages equally, and by normalizing by the number of links on a page. PageRank is defined as follows:
We assume page A has pages T1...Tn which point to it (i.e., are citations). The parameter d is a damping factor which can be set between 0 and 1. We usually set d to 0.85. There are more details about d in the next section. Also C(A) is defined as the number of links going out of page A. The PageRank of a page A is given as follows:

PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))

Note that the PageRanks form a probability distribution over web pages, so the sum of all web pages' PageRanks will be one.

PageRank or PR(A) can be calculated using a simple iterative algorithm, and corresponds to the principal eigenvector of the normalized link matrix of the web. Also, a PageRank for 26 million web pages can be computed in a few hours on a medium size workstation.


Såg att denna information fanns i en länk som postades tidigare i detta trädet och den var mycket bra.

Här är den tidigare länken, jag klippte och klistrade från källan och den finns här ...


WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-19, 06:42 #33
Murveln Murveln är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 5
Murveln Murveln är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 5
Allt detta med PR och så. Jag tycker det verkar vara mycket stohej som inte leder till så mycket. Själv har jag inte upplevt att PR har påverkat mina placeringar varken upp eller ner. Det måste vara på extremt konkurrensutsatta sökord som det kan spela någon roll.

/Markus
Murveln är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017