Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dragons' Den

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-28, 14:03 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag tycker det var dålig kvalitet på de svenska entreprenörernas bidrag, det var alldeles för många som inte ens hade de mest elementära kalkyler i ryggen när de ställde sig framför Drakarna.

Jag kan förstå att Drakarna avstår investering när de tvekar om marknadens storlek men att entreprenörerna är så oförskämda mot hela konceptet att de inte ens gjort en egen kalkyl som visar att lönsamhet eller marknadens storlek tycker jag är uselt.

Det förekommer även bland de Engelska entreprenörerna men är ytterst sällsynt.

Jag tycker TV-kanalen borde lägga upp en sida med tydliga kriterier som drakarna har i sin bedömning så alla kan höja kvaliten på bidragen.

Man borde inte släppa fram bidrag som är helt befängt dåligt underbyggda med exempelvis kalkyler, det borde vara ett grundläggande krav för att få presentera sitt bidrag. Det finns ju massor av företagsidéer som verkligen har gedigna förarbeten som trängs undan av de "skräpbidrag" som släpps fram.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-11-28 klockan 14:05
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-28, 16:39 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Alltså, det är ju skillnad på TV och näringslivet. Man måste planera upplägget efter att det är TV, inget annat. Sen är det ju lite skillnad på ett befolkningsunderlag på 60 eller 300 miljoner människor jämfört med 10 miljoner... Lite annan mentalitet i den amerikanska versionen också som säkert sticker en del i ögonen

Sett till antalet investeringar så var väl inte den svenska versionen sämre. Mats Gabrielsson var också rätt nöjd verkar det som:

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid258.dbp.asp

Man kan ju lika gärna säga att ett "gediget förarbete" är helt bortkastat ifall man inte har en bra idé.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-11-28 klockan 16:42
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-07, 13:11 #13
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Dragon's Den UK tycker jag var riktigt bra, förutom den riktigt tråkiga programledare som upprepar sig extremt mycket och som tillför väldigt lite till programmet.

Den amerikanska varianten Shark Tank är extremt amerikaniserad vilket förstör väldigt mycket av helhetsintrycket och gör att fokus ofta blir på fel saker(t.ex. entreprenörerns bakgrundshistoria med detaljer som är helt irrelevanta för programmet. T.ex. att haft en tuff uppväxt och nu ska de bevisa att de kan lyckas för att man ska känna lite mer för dem som person). Det är dock väldigt bra kvalitet på både entreprenörerna, drakarna(hajarna i det här fallet) och produktionen.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-12, 08:48 #14
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Dragon's Den UK tycker jag var riktigt bra, förutom den riktigt tråkiga programledare som upprepar sig extremt mycket och som tillför väldigt lite till programmet.
Haha, ja han har haft samma fraser sedan första säsongen. Om inte namnen på de som ska pitcha nämndes kunde de lika gärna sparka honom och bara köra gammalt videomaterial, ingen skulle reagera.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-12, 10:06 #15
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Såg ett avsnitt att Shark Tank härom veckan och kräktes lite i munnen. Hela programmet var så efterblivet amerikaniserat så man mådde fysiskt dåligt. 30% av programmet bestod av de klassiska tillbakablickarna(repris på det som hände för 5 min sedan). Resten av programmet var som att titta på förhandlingar på sandlådenivå. Men sånt skit går säkert hem i staterna.

Nä tacka vet jag Dragons den UK.
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017